Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ik weet niet of het bij Apple ook zo werkt want Apple Pay en Google Pay werken onderliggend anders. Maar bij Google Pay maakt Google een digitale pas aan die gekoppelt is aan jouw rekening. Staat ook een heel ander pasnummer op (dacht ook een lange, zoals op Maestro kaarten buiten Nederland want onze kaarten zijn raar).Wat een raar verhaal van de bank.. En wat is een "Apple pay pas"? Apple pay heeft toch weinig te maken met je betaalpas? Ik heb regelmatig een nieuwe pas gekregen, maar hoef bij Apple pay niks aan te passen.
Cambionn schreef:8nnemiek schreef:Ik weet niet of het bij Apple ook zo werkt want Apple Pay en Google Pay werken onderliggend anders. Maar bij Google Pay maakt Google een digitale pas aan die gekoppelt is aan jouw rekening. Staat ook een heel ander pasnummer op (dacht ook een lange, zoals op Maestro kaarten buiten Nederland want onze kaarten zijn raar).Wat een raar verhaal van de bank.. En wat is een "Apple pay pas"? Apple pay heeft toch weinig te maken met je betaalpas? Ik heb regelmatig een nieuwe pas gekregen, maar hoef bij Apple pay niks aan te passen.
Independence schreef:Tja soms snappen ze zelf de regels niet helemaal, en denken ze iets niet te mogen terwijl het wel mag. En dan zijn ze vaak liever extra voorzichtig tegenwoordig. Zo heeft mijn vriend ook moeite gehad met het openen van bepaalde rekeningen omdat hij buitenlands is terwijl hij wel de juiste verblijfsvergunning heeft. Systeem zei nee, dus mocht het vast niet. Hebben ze naar heel wat zeuren en veel navragen hogerop handmatig moeten overrulen. Maar makkelijk gaat het niet. Verwacht hier net zo'n soort probleem.Maar een medewerker van een bank heeft niet veel te willen als de bewindvoerder akkoord is, lijkt me
Celebi schreef:Ik zou hier echt mee uitkijken, tenzij je een hoesje met RFID/NFC bescherming hebt. Zodra je pasjes met NFC erin hebt is dat eigenlijk wel een must, want anders is zo'n pasje uitlezen voor geld of identiteitsfraude (afhankelijk van het soort pas) een klein kunstje. En echt zo'n ding waarvan iedereen denkt gebeurt mij niet, wat is die kans nou. Tot het wel gebeurd...zou je met je bankpas in je telefoonhoesje niet ook gewoon gemakkelijk kunnen betalen overal?
Independence schreef:Hoevaak spreek je je bewindvoerder? Zou je ook kunnen afspreken dat diegene dit voor jou gaat regelen, zodat jij zelf niet steeds contact hoeft te hebben met de ING? Al die frustratie lijkt me ook niet fijn...
nikkel schreef:Als er daadwerkelijk iets moet gebeuren, dan moet TS zich kunnen legitimeren. Dat kan een bewindvoerder niet doen. Alles bij elkaar kom je dus geen stap verder. Het enige is naar een fysiek bankkantoor als de ING dat nog heeft en daar proberen om de zaak te regelen.
Amber_anne schreef:Ik denk niet dat er een hoesje bedoeld wordt waarbij je je pasje echt moet pakken maar waarbij je hem gewoon kunt laten zitten en dan contactloos met je bankpas kunt betalen.
Bijvoorbeeld het hoesje uit deze link
https://www.gsmpunt.nl/hoesjes/samsung- ... ransparant
c_alsemgeest schreef:Heeft jouw bewindvoerder al contact opgenomen met de ING?
Vaak als deze zelf contact opneemt wordt het vrij vlot weer terug gezet. Een cliënt van mij had hetzelfde. Ook van de ene op andere dag opeens geen betalingen meer met mobiel mogelijk. Na een telefoontje en bevestigingsmail van de bewondvoerder was het binnen een paar werkdagen weer terug.
Zelf contact opnemen door mijn cliënt deden ze niks mee. Ook al ging dit inderdaad ook om vrijwillig bewind.