Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daphara schreef:Dus ik zou even het gesprek aan gaan. Desnoods in de groeps-app.
“Hey ik zie allemaal leuke filmpjes van mijn veulen op TikToc voorbij komen. Ik vind het heel lief dat jullie haar zo leuk vinden en wordt blij van alle vrolijkheid in de filmpjes, maar ik vind het wel jammer dat het niet eerst verteld of gevraagd is. Zouden jullie voortaan a.u.b. eerst even met mij willen overleggen voordat je iets van mijn paarden op social media plaatst?”
Of zoiets
silverdapple schreef:Hoe ik zou reageren?
Apart account maken voor het veulen.
Dan de @naam van het account op een halster laten borduren en dat standaard omdoen.
If you can't beat them, join them.
xLoki schreef:Maar wait a sec… het gaat hier gewoon om filmpjes die jouw stalgenoten hebben gemaakt waar jouw veulen rondrent/fratsen uithaalt?
Ben ik de enige die dan denkt: waar maak je je druk om?je plaatst in dit topic notabene zelf foto’s en video’s van je veulen, die zijn ook openbaar en door iedereen te bekijken!
xLoki schreef:Maar wait a sec… het gaat hier gewoon om filmpjes die jouw stalgenoten hebben gemaakt waar jouw veulen rondrent/fratsen uithaalt?
Ben ik de enige die dan denkt: waar maak je je druk om?je plaatst in dit topic notabene zelf foto’s en video’s van je veulen, die zijn ook openbaar en door iedereen te bekijken!
xLoki schreef:Dat zijn foto's filmpjes waar TS zelf voor gekozen heeft te delen, zelf uitgezocht heeft, en in eigen beheer heeft.Maar wait a sec… het gaat hier gewoon om filmpjes die jouw stalgenoten hebben gemaakt waar jouw veulen rondrent/fratsen uithaalt?
silvericathy schreef:Ze kunnen wel gewoon de wei in he, mijn pony's staan in de kudde dus ze komen ook voor hun eigen paard /verzorgpaard.
Ze mogen van mij wel gewoon aaien hoor, mijn veulen is super sociaal en vind alles en iedereen leuk, en haar mamma vind alles prima. Veulen is heel zelfstandig en trekt haar eigen plan![]()
Opjagen of gekke dingen zullen ze er niet mee doen daar ben ik niet bang voor.
Denk dat ik ze wel gewoon een keertje ga aanspreken inderdaad. Ik wil op zn minst zelf de filmpjesis altijd leuk om te bewaren.
Maar dat ze wel een beetje opletten wat ze op social media zetten. Filmpjes waarbij ze toevallig in beeld komt omdat ze hun eigen paard aan het filmen zijn is helemaal niet erg natuurlijk. Maar dat ze inderdaad even toestemming vragen als het mijn veulen betreft specifiek.
Voor het idee...dit was mijn gekke veulen met zes weken....:
https://youtube.com/shorts/l_TnYyWtpJA?si=9S_JMWSHCfmi461E
Inmiddels is ze bijna vijf maanden. En nog altijd een grote grappige stuiterbal.
anjali schreef:Ik heb erover nagedacht en ik vind inderdaad dat het niet kan. Zonder toestemming mag niemand jou,je dieren of je bezittingen fotograferen of filmen. Toen dat bij mijn pony ooit gebeurd is was nog voor de tijd van de sociale media maar nu is het anders en beelden blijven eeuwig op internet staan.Je weet niet wat er verder nog mee kan gebeuren.
Maartje1990 schreef:Ik denk dat Anjali ook bedoeld dat ze het ethisch niet vind kunnen, niet per se in wettelijke zin. Geld denk ik voor de meeste die hier problemen mee hebben, en heb het idee dat dat uberhaupt de insteek van dit topic is (meningen vragen, niet wettelijke opties). Dat iets niet illegaal is, zegt immers niet dat het sociaal accepteerbaar en gewenst gedrag isanjali schreef:Jawel dat mag bij dieren (of spullen) dus wel. Enkel foto's van mensen mag niet zomaar. Daar mag je wat anders van vinden, maar volgens de wet mag het gewoon.Ik heb erover nagedacht en ik vind inderdaad dat het niet kan. Zonder toestemming mag niemand jou,je dieren of je bezittingen fotograferen of filmen. Toen dat bij mijn pony ooit gebeurd is was nog voor de tijd van de sociale media maar nu is het anders en beelden blijven eeuwig op internet staan.Je weet niet wat er verder nog mee kan gebeuren.
moonsparkle schreef:Dit vind ik ook nog wel wat anders, want hier kom je zelf bewust op een publiek evenement ipv dat je in je vrije tijd op priveterein (zei het van de persoon/bedrijf waar jij een plekje voor je paard huurt) gefilmd wordt.Hm hoe zit dat dan bij shows en grote wedstrijden? Daar maken heel veel mensen fotos en filmpjes. Of kies je er dan zelf voor?
nine1987 schreef:Wat een drama om niks zeg..
Lijsken schreef:nine1987 schreef:Wat een drama om niks zeg..
Ja, lach maar.
Tot iemand waarvan je echt niet wilt dat diegene weet waar je paard staat*, er door zo’n “schattig filmpje” toch achterkomt. Met alle gevolgen van dien. Echt, plaats geen filmpjes zonder toestemming.
*of waar diegene je hond of kat kan vinden, of waar diegene jou kan vinden