Gezocht beste onkruidverwijderaar voor tegels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:36

Ir111 schreef:
Matheno schreef:
Ik heb een Kwern onkruid borstelmachine. Is even een uitgave, maar daarna is onkruid verwijderen een fluitje van een cent. Haalt ook meteen groene aanslag etc weg.

Werkt gewoon op benzine dus ook geen gedoe met verlengsnoeren oid.

https://bjctools.nl/product/kwern-green ... hine-55cm/

Zon electrische voegenkrabber heb ik hier ook staan. Vond het zelf weggegooid geld. Als je in de buurt woont mag je hem gratis komen ophalen, als mijn man hem al niet heeft weggegooid. Misschien dat dat wel goed werkt als je een relatief klein terrasje hebt ofzo.

OEH! Dat ziet er aantrekkelijk uit, die borstelmachine! Lijkt me een perfect verjaarskadootje voor mezelf :D Hoe vaak ga jij rond met dat apparaat?

Zo'n elektrisch ding is vooral handig als je je geduld wil trainen vind ik, schiet voor geen meter op :')

Om de week ofzo gebruik ik hem. Daarna even met de bladblazer erlangs en alles is weer keurig.

BeFunny

Re: Gezocht beste onkruidverwijderaar voor tegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:02

Die borstel machine heb ik ook naar zitten kijken en dat lijkt me idd wel een handig ding. Als mijn vriend het grootste deel niet met de bosmaaier zou doen dan zou ik die ook hebben.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:04

Round up zonder fosfaat, werkt goed.

Bij welkoop zit het in handige drukspuitje.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 10:04

Matheno: wauw! Dat is het serieuze werk :D! Lief aangeboden, maar voor die paar meter een beetje too much :+ , misschien kan ik zoiets samen met de buurt aanschaffen, dat is wel een goed plan :D

Jillz ik heb er echt moeite mee dat men zo makkelijk denkt over gif, ook dat het zo makkelijk verkrijgbaar is trouwens...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:09

Wij hebben een (gas)brander, werkt prima en beschadigt de stenen in onze tuin niet. Bonuspunten voor het feit dat mijn man het geweldig vindt om met zo'n mini-vlammenwerper rond te lopen :P

Voor een paar onkruidjes gebruiken wij zo'n borsteltje met een lange steel.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:18

Ik heb ook een echte gasbrander. de wortels kan je echter ook daarmee niet bereiken. Branden is daardoor (wortels) een terugkerende gebeurtenis.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 11:18

Ik heb bij mijn terras ook inmiddels van alles geprobeerd: branden, handmatig verwijderen, borstels, maaien, azijn. Het blijft terugkomen. Ik ga voor de volgende zomer eens testen met voegmortel. Laat wel water door, maar schijnt goed te werken tegen onkruid. Dus ik ben benieuwd!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 11:28

mylittlejoy schreef:
Ik heb bij mijn terras ook inmiddels van alles geprobeerd: branden, handmatig verwijderen, borstels, maaien, azijn. Het blijft terugkomen. Ik ga voor de volgende zomer eens testen met voegmortel. Laat wel water door, maar schijnt goed te werken tegen onkruid. Dus ik ben benieuwd!

Je moet dan wel alles eerst weg halen hè. Ook de wortels onder de tegels dus tegels eruit en dan opnieuw bestraten geel vlak. En dan dat eroverheen :j Is een beste klus waar je als je dat niet zelf kunt een stratenmaker voor nodig hebt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 11:55

mylittlejoy schreef:

Wees blij dat er iets groeit. Waar planten groeien, kunnen wij leven.
Zaad komt aangewaaid etc. Wanneer je alles onder controle wilt, moet je er een kamer van maken. En zelfs dan.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 12:17

mylittleyoy, ik weet niet welke ondergrond je in Zoetermeer hebt, voegen van water doorlatende voegmortel hebben geen lang leven in gebieden waar de ondergrond onderhevig is aan zetting/verzakkingen. Algen en mos blijf je houden.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 12:28

Ik vind het ook geen probleem als het terug komt, ik houd van de natuur! Ik ben alleen op zoek naar iets handigs om de boel om huis wat in toom te houden waarbij ik niet telkens op de knieën hoef.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 12:38

Hoe groot is je verharding of heb ik daar overheen gelezen?

Wij hebben ook die kleine electrische borstel die eerder hier is geplaats. En dat werkt prima.
Dan bij de gamma gekocht.

Maar onze stoep is te groot en dan duurt het echt te lang. Hier zou die grote machine beter passen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 13:46

Het is in totaal voor ongeveer 20 a 25m2. Vooral veel tegelpad om het huis heen met hardnekkig onkruid. Ik vind het altijd een pittig en tijdrovend klusje om het netjes te houden en omdat ik een bedrijf aan huis heb vind ik het wel belangrijk om het netjes te hebben.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 14:05

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 14:27

Ik heb ongeveer dezelfde als Rien.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:42

ik lees even mee, hier ook een groot oppervlak en het is ontzettend frustrerend rot werk! Uren op je knieën steeds de boel er uit trekken en dan over het paadje naar de tuinpoort met heel veel bamboe nog niet gesproken.
Dat knip ik zo kort mogelijk af. Natuur azijn heb ik wel eens gedaan maar dat werkt hier niet.

Hoe lang blijft het weg met z`n brander?

Heb inderdaad wel eens gedacht om de boel dicht te maken met cement of iets dergelijks.. maar dan wat men aangeeft zou je eigenlijk alles open moeten maken goed uitgraven dan worteldoek en dan zo dicht mogelijk weer dicht bestraten.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:18

senna21 schreef:
Wees blij dat er iets groeit. Waar planten groeien, kunnen wij leven.
Zaad komt aangewaaid etc. Wanneer je alles onder controle wilt, moet je er een kamer van maken. En zelfs dan.

Ik heb een hele mooie groene tuin met een klein stukkie terras en pad. Het gaat niet om controle, het gaat om dat ik naast al m'n groen ook een onkruidvrij terras erg kan waarderen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:12

Bamboe in een tuin, is zo ongeveer het ergste wat ik mij kan voorstellen. Alles uitgraven incl. de kleinste wortelstokjes is bijna de enige oplossing om er vanaf te komen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:52

Hangt vanaf welke bamboe het is, wij hebben eentje die niet woekert. :)

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:15

Mengsel van MCPA en Glyfosaat. Helpt kwa duur 5 keer beter als gasbrander en 10 keer beter als electrische brander.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:29

Ik gebruik de hogedrukreiniger.. Geen chemicaliën, geen zout, geen azijn.. Alleen water.. Enige nadeel is dat je 't in een zomerseizoen zo'n 3-4x moet herhalen, omdat 't wel terugkomt..

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 08:25

Nico12 schreef:
Mengsel van MCPA en Glyfosaat. Helpt kwa duur 5 keer beter als gasbrander en 10 keer beter als electrische brander.

Jammer dat er toch weer een tip over gif komt terwijl ik meermaals heb aangegeven dat niet te willen en het ook erg vindt dat dat überhaupt gebruikt wordt.

Ik heb inmiddels een Eurom onkruidverwijderaar gekocht bij de Praxis, gaat als een tierelier. Ben er heel blij mee, dit beestje gaat regelmatig ingezet worden, het maakt het een stuk makkelijker om de tuin netjes te houden. Ik heb er overigens een staalborstel bijgekocht en die voor de stoep gebruikt. Voor de terrastegels ga ik de nylon gebruiken.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 08:33

Love_myhorse schreef:
ik lees even mee, hier ook een groot oppervlak en het is ontzettend frustrerend rot werk! Uren op je knieën steeds de boel er uit trekken en dan over het paadje naar de tuinpoort met heel veel bamboe nog niet gesproken.
Dat knip ik zo kort mogelijk af. Natuur azijn heb ik wel eens gedaan maar dat werkt hier niet.

Heb inderdaad wel eens gedacht om de boel dicht te maken met cement of iets dergelijks.. maar dan wat men aangeeft zou je eigenlijk alles open moeten maken goed uitgraven dan worteldoek en dan zo dicht mogelijk weer dicht bestraten.

Ik heb niet een heel grote tuin maar wel met veel groen, stukje gazon en allerlei planten en een paar bomen. Ik ben zowel met de voor als de achtertuin veel minder tijd kwijt aan het groene gedeelte te onderhouden dan het gedeelte met tegels. Een zogenaamde onderhoudsvrije tuin met tegels bestaat m.i. niet na een aantal jaren krijg je er steeds meer werk van. Ik weet niet hoe je tuin ingedeeld is maar als het mogelijk is zou ik de tuin vergroenen, het heeft zoveel voordelen! Minder werk, betere regenafvoer, minder warm in de zomer (mijn gazon is in de volle zon 18 graden koeler dan de tegels). En uiteraard beter voor de insecten, ik heb veel bijen en vlinderplanten en het is prachtig om te zien wat daar allemaal op af komt, ik kan daar echt van genieten.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 10:42

Anna79 schreef:
Ik heb inmiddels een Eurom onkruidverwijderaar gekocht bij de Praxis, gaat als een tierelier. Ben er heel blij mee, dit beestje gaat regelmatig ingezet worden, het maakt het een stuk makkelijker om de tuin netjes te houden. Ik heb er overigens een staalborstel bijgekocht en die voor de stoep gebruikt. Voor de terrastegels ga ik de nylon gebruiken.

Hé, leuk dat hij jou ook zo bevalt.

Dat grote apparaat dat werd aangeraden, ga ik wel onthouden voor op mijn werk. Het schoolplein onkruidvrijer houden dan nu het geval is.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 09:37

Anna79 schreef:
Love_myhorse schreef:

Ik heb niet een heel grote tuin maar wel met veel groen, stukje gazon en allerlei planten en een paar bomen. Ik ben zowel met de voor als de achtertuin veel minder tijd kwijt aan het groene gedeelte te onderhouden dan het gedeelte met tegels. Een zogenaamde onderhoudsvrije tuin met tegels bestaat m.i. niet na een aantal jaren krijg je er steeds meer werk van. Ik weet niet hoe je tuin ingedeeld is maar als het mogelijk is zou ik de tuin vergroenen, het heeft zoveel voordelen! Minder werk, betere regenafvoer, minder warm in de zomer (mijn gazon is in de volle zon 18 graden koeler dan de tegels). En uiteraard beter voor de insecten, ik heb veel bijen en vlinderplanten en het is prachtig om te zien wat daar allemaal op af komt, ik kan daar echt van genieten.

het betreft een grote oprit..