oji schreef:Ik heb al een jaar of 10 de Cavallor Dirt Devil. Doet het nog steeds prima. Fractie van de prijs van een dyson en gaat voor mijn gevoel veel langer mee als de dysons die ik bij vrienden hoor.
Ik gebruik hem vooral voor de snelle tussendoor zuigbeurten voor de kattenharen en zand dat naar binnenloopt. 1 keer per week nog met een gewone krachtige stofzuiger.
Wat ik wel echt een nadeel van steelstofzuigers vind is dat ze alleen stofzakvrij te krijgen zijn. Ik heb eigenlijk zo'n hekel aan stofzakvrije stofzuigers. Doe mij maar een stofzuiger met zak, als ie vol is, zakje eruit, nieuw zakje erin en gaan ipv dat iedere keer moeten legen als hij vol zit met alle geknoei en stofwolken van dien en filters wassen wat ik maar een hoop gedoe vind.
Dat laatste... ik heb een stofzakloze stofzuiger als reserve op de bovenverdieping... had hem eerst beneden, maar met alle inloop van vuil uit de tuin besloten het beneden bij een gewone stofzuiger met zak te houden. Je moet na iedere stofzuigbeurt anders de stofzakloze stofzuiger legen... en maandelijks filter wassen, dat moet dan de hele dag drogen, minstens. Met het risico dat huisgenoot de spons die bij dat filter hoort aanziet voor afval en hem weggooit. Is al eens gebeurd hier. Dan is een paar keer per jaar een stofzak verwisselen toch een stuk minder gedoe en geen stofwolken of geknoei.
Verder moet ik van de stofzakloze stofzuiger ongeveer een keer per jaar een plastic motor filter verwisselen, als ik hem regelmatig gebruik. Zit je toch weer iets weg te gooien, wat je wilde voorkomen door stofzakloos te werken. En zo'n filter kost net zo veel als een pak stofzakken.