Wat moet ik toch met mijn buren?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 07:02

Hutcherson schreef:
Dat jullie dat volhouden zeg. Echt respect.

Als ik me ergens niet meer veilig of lekker voel ga ik zoeken naar iets anders.
Zeker omdat praten en bemiddeling vaak helemaal geen oplossing biedt.

Met de huidige woning markt als alleenstaande makkelijker gezegd als gedaan. Ik heb mijn huis nog heel goedkoop kunnen kopen in 2016, ik zou gek zijn als ik zou verkopen omdat ik veel duurder uit zou komen en dat met een eigen paard erbij niet wil betalen. Bovendien heb ik echt een hartstikke leuk huis waar ik graag woon (buren even buiten beschouwing gelaten).

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 07:53

Tegen mij werd ook veel gezegd waarom verhuis je niet maar wat tref je daar?
En waarom denken mensen dat je beter weg kan lopen van problemen dan ze op te lossen?
Ik ben meer van de problemen op te lossen en er niet voor weg te rennen.

Janine1990

Re: Wat moet ik toch met mijn buren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 12:20

Ik heb een berg overwaarde op mijn huis, maar die wilde ik nog graag wat hoger laten worden. Daarnaast zoek ik de prins op het witte paard nog, dan kan ik meteen samen een grote mensen huis kopen :P

Nee, ik woon hier heerlijk. In mijn uppie drie slaapkamers en een grote tuin. Verder een geweldig leuke buurt, op één man na.

Vanochtend was het trouwens kwart voor 5 toen hij met deuren begon te slaan en met bierflesjes rinkelde.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:23

Maar dan doet hij de deuren in zijn eigen huis dus hard dicht? En rinkelt hij met flesjes in zijn huis?

Misschien ben ik gek hoor, maar dat zou je toch niet zo hard moeten horen dat je er last van hebt?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:39

Buurtbemiddeling zal hij akkoord mee moeten gaan. Dat is op vrijwillige basis. Ik denk dat meldingen richting de woningbouw maken uiteindelijk het meest nut zal hebben.

En tja waarom zeg ik dit. Bij ons kon de wijkagent helemaal niets.
Ik wil hier best wat meer over vertellen maar dan wel via pb.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 12:59

Tink89 schreef:
Maar dan doet hij de deuren in zijn eigen huis dus hard dicht? En rinkelt hij met flesjes in zijn huis?

Misschien ben ik gek hoor, maar dat zou je toch niet zo hard moeten horen dat je er last van hebt?

De deur in zijn eigen huis slaat hij dicht, daar trilt alles van.
Daarnaast doet hij meerdere keren de deur van zijn schuur open en dicht en daar ligt zijn bier ook blijkbaar.
Ohja, vergeet niet de kliko die je om die tijd al bij de weg moet zetten.

En hij doet het echt hardhandig, want mijn directe buren hoor ik echt niet als ze een deur dicht doen. Ja die van de schuur hoor je, maar die spoken snachts niet buiten om ;)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:05

Echt nog een keer melden bij de verhuurder. Deze is namelijk verplicht actie te ondernemen als een van zijn huurders overlast veroorzaakt. Daarbij wel meteen gezegd dat het niet makkelijk is om ook daadwerkelijk tot een oplossing te komen en uithuiszettingen zijn helemaal een kwestie van een hele lange adem.

Ook belangrijk is dat er meerdere buren melding maken van de overlast. 1 melder is geen melder en mocht het eventueel tot een zaak komen dan zijn meerdere partijen (melders) altijd beter voor de objectiviteit. Het doen van melding geldt overigens ook voor de wijkagent of buurtbrigadier. Ook daar melden met zoveel mogelijk en blijven melden.

Helaas komen dit soort zaken vaak voor en is er meestal geen pasklare oplossing. Heel veel succes!