Wat is jouw budget voor boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:07

Ik denk dat we zo rond de 1000 euro kwijt zijn. 2 volwassen, 4 kinderen en 2 maine coons

(Dat is incl verzorgingproducten, luiers etc)

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:08

Ik heb een budget gesteld van 300 euro per maand, ik ben alleen met 2 katten. Dat is inclusief thee en koffie (die ik vaak wat duurder koop), kattenvoer en basis verzorgingsproducten voor mezelf. Soms kom ik er wel wat over. Iets over heb ik eigenlijk bijna nooit.
De laatste tijd let ik beter op aanbiedingen en prijzen en koop ik m'n groente en fruit bij een lokale verswinkel. Ondanks alle bakken zomerfruit die ik deze zomer verslonden heb,heb ik niet meer echt boven mijn budget gezeten :D

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:12

Ongeveer 50 euro per week voor 2 personen. Exclusief 2 katten, dat verschilt hoeveel er nodig is.
Die 50 is ook exclusief verzorginsproducten, maar dit halen we bij action/prijsmepper etc. Ik haal bij de lidl de 30% dingetjes en kijk wat ik daar mee kan maken. Is vaak nog een aantal dagen houdbaar. Bij Jumbo heb je ook korting van producten die vandaag op moeten. En bij plus heb ik ook vaak 50% op spullen van vandaag of morgen. Ik maak zo best goedkoop avondeten :)

8nnemiek

Re: Wat is jouw budget voor boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:17

Ik haal tegenwoordig vaak het brood 'van gisteren' bij Jan Linders; hele broden voor 25, 50 of 75 cent. Hier wordt veel brood gegeten, dus dat scheelt behoorlijk.
En inderdaad Butlon, 50% korting artikelen bij Plus/Jan Linders, uitverkoophoek bij Makro, Verspil me niet zakken bij Lidl..

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:20

Ik heb geen budget, maar de app zegt me dat ik ongeveer 850 Euro uit geef voor 2 volwassen kerels en mezelf plus 2 katten. dit is inclusief kattesnoepjes, kattenvoer en verzorgingsproducten.
Ik haal de boodschappen altijd bij ah en lidl.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:36

Wij zijn met zijn tweeën zo’n 350/400 euro per maand kwijt aan boodschappen. Dit is incl verzorgingsproducten maar excl huishoudproducten, die kopen wij vaak groot in via Amazon.
Kattenvoer/snoepjes en andere ‘nodige’ dieren dingen, kost ons rond de 150/200 per 3 maanden.
Binnenkort komt daar een hond bij en de verwachtte kosten daarvan zijn zo’n 125 euro extra per maand.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:37

ooh wat geven jullie weinig uit per week, of ik te veel :o

wij zitten met z'n tweeen en 2 honden en 1 kat al snel op de 175 a 200 euro per week, maar dan halen we ook nog wel eens een lekkere poke bowl oid op

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:48

Ik geloof dat ik rond de €700 per maand kwijt ben voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Inclusief shampoo enz maar exclusief (huis)dieren.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:55

Echt een budget heb ik niet maar voor dit jaar zit ik voor mijzelf en 3 katten op 375 euro per maand. Dit is inclusief verzorgingsproducten, kattengrit een een gedeelte van de kattensnacks. Kattenvoer en de rest van de kattensnacks komen hier nog bovenop. Zou hier zeker op kunnen bezuinigen maar zolang het kan vind ik het ook wel fijn te kunnen eten waar ik zin in heb

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:56

Dat eten in het afgeprijsde vak datum vandaag is heel interessant. En zou ik dicht bij de supermarkt wonen daar zeker dagelijks in kijken.
Maat 8 kilometer is me helaas te ver. Dat is wel jammer.
Soms liggen er nog wel dingen die goed in te vriezen zijn. Die wil ik dan ook wel kopen :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:57

Bij ons zitten verzorgingsproducten niet bij de wekelijkse boodschappen in. We hebben ook geen vast budget.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:58

Ik heb een budget van 100e per week.
In de praktijk red ik het voor ongeveer 80e (alleen met 2 kinderen)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 17:03

Lizenlotte schreef:
Ik heb geen budget, maar de app zegt me dat ik ongeveer 850 Euro uit geef voor 2 volwassen kerels en mezelf plus 2 katten. dit is inclusief kattesnoepjes, kattenvoer en verzorgingsproducten.
Ik haal de boodschappen altijd bij ah en lidl.

Idem hier, alleen dan 4 katten ipv 2. Laat bezorgen door Jumbo of de AH. En op vrijdag halen we lekkere dingen bij de de kleinere winkels.

Oh en de 100 euro voor eventuele afhaal zit er niet bij. Maar die gaat eigenlijk nooit op, we houden het vaker over.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 17:07

Geen weekbudget want we doen maar om de 2-3 weken boodschappen.
Gemiddeld besteden we per maand zo'n 450 euro. Dat is voor 2 personen incl shampoo, tandpasta, wc papier, etc.
Dat is in de winter iets hoger, nu op dit moment eten we uit de moestuin en zijn de kosten voor groente dus minimaal, evenals voor aardappels.

Ik woon in Frankrijk en let erg op aanbiedingen, al zijn die hier nooit zo goed als in Nederland. 1+1 gratis bijvoorbeeld heb je nooit.
Ik koop vlees liefst alleen afgeprijst op datum om die kosten te beperken (max 30% korting). Verder ook hier een Lidl waar ik de basis haal, aangevuld met een duurdere supermarkt (waar sommige dingen dan wel weer goedkoper zijn). Ik houd ook een lijstje bij met welk product wat waar kost.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 17:19

Ik ben het boodschappen-mens thuis.
Ik werk niet echt met een weekbudget, maar zal iets van een kleine 400 euro per maand zijn. 2 personen, 2 katten. Ik winkel vooral bij Carrefour en Aldi.

Gelukkig hebben we samen een kleine 250 euro aan maaltijdcheques, dat scheelt echt wel.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 17:25

Hier ook maaltijdcheques, maar in Frankrijk mag je daar maximaal 25 euro per dag aan besteden. Met eens per 2-3 weken boodschappen doen zet dat helaas geen zoden aan de dijk.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 17:38

Bij ons wisseld het erg wat ik wekelijks uit geef voor 2 personen maar meestal rond de €100.
Ik ben geen persoon die voor de hele week eten kan verzinnen.

Ik doe ook regelmatig boodschappen in Duitsland voor rookwaar, verzorgingsmiddelen, drinken etc.
Dat scheelt ook enorm in mijn portemonnee.

Wij hebben nog 1 hond en daar ben ik 1x in de 2 maanden rond de €80 kwijt voor vers vlees en buiten zijn snacks om.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 17:40

Toen we net samen woonden hadden we zo'n €100,- per week.
Nu zitten we rond de €130,- - €150,- maar hebben nu ook een baby erbij :+

Luiers e.d. zitten hier niet bij, die koop ik 1x in de zo veel tijd groots in. (kattenvoer enz koop ik ook los)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 17:48

Ik zit met man + 17-jarige dochter + hond en 2 konijnen aan ca. €150-160 per week. Mijn oudste en haar vriend eten dan ook regelmatig mee. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het moest nazoeken omdat ik de mazzel heb dat ik er echt niet naar kijk qua budget.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 17:51

Ik woon alleen zonder huisdieren ( een paard, maar die reken ik niet mee in de wekelijkse boodschappen :') ) en doe gemiddeld nu boodschappen voor 50 euro per week, volgens het nibud is het budget in “ mijn “ categorie wat nu normaal is 59 euro per week.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 17:55

1 persoon en 3 katten. €60 per week. Ik ben voor alleen de katten al €15 per week kwijt en dat is zonder hun brok. (die bestek ik eens per 6 weken ongeveer bij Zooplus voor €43) Ik ben qua pakken sap overgestapt op een goedkoper merk maar verder koop ik veel hetzelfde. Ik red het niet altijd. Soms heb ik wasmiddel of wc papier of shampoo en dan kom ik er wel eens een paar euro boven. Maar andere weken zit ik er weer iets onder dus prima. Maar ik merk het wel...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:00

De honden eten voor €200 p.m. Dat is exclusief snacks. Het zijn twee grote honden waarvan eentje sport.
Ik vind het leuk te eten van aanbiedingen en ook wasmiddel en tandpasta etc. koop ik in bulk met aanbiedingen. Ik heb daar dus niet echt een vast bedrag per maand voor.
Deze week hadden we boodschappen voor €130, maar haalde we ook een dag bij de snackbar voor €30. We bestellen ook vaak één dag of we gaan uit eten. Vaak eten we ook nog een ontbijt en lunch buiten de deur. Dus totaal zou dat komen op minimaal €200 ongeveer zonder de uitstapjes. Twee volwassenen en een kind van twee. Overigens haal ik brood bij de bakker en veel vlees bij de biologische slager. Vooral die laatste is wel een stuk prijziger dan de supermarkt.

Ik houd wel van lekker koken, mijn partner houdt van speciaalbier en goede wijn en ik ben zwanger en ik snack nu veel meer en gun mezelf wat luxere drankjes. Het is echt heel luxe dat we niet een budget af hoeven te stemmen, daar ben ik me wel bewust van. Ook ik schrik soms wel van wat ik uiteindelijk af moet rekenen. Voor €50 kun je helemaal niet zoveel meer kopen, zeker verse producten niet.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:01

Ik woon alleen en geen huisdieren. een budget heb ik niet echt, maar ik ben ongeveer €40 per week kwijt aan boodschappen, vlees haal ik maar 1x in de 3 weken ongeveer, dan ben ik €50 kwijt. eerder kon ik het voor ongeveer €30 doen. Merk wel dat ik nu aan het eind van de maand minder geld over hou. dan mag ik nog niet klagen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:01

2 personen, zo'n 200,- per week. Voor de dagelijkse boodschappen.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:03

€450 per maand. Alleenstaand met 2 kinderen. Kinderen zijn ongeveer 8 dagen per maand bij hun vader.