Hoe geluidsoverlast beperken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:00

veneri schreef:
Zonde he, dat buren je woongenot zo kunnen verpesten dat je alleen om die reden weg wil.
Nadeel is alleen dat je niet van te voren weet hoe het in je nieuwe woning zal zijn, wat voor buren je daar hebt, en ook die kunnen verhuizen....
Verhuizen betekend voor ons ook heel veel meer moeten gaan betalen aan woonlasten, dus ergens anders op in moeten leveren, alleen vanwege het gedrag van de huidige buren. Het is zo frustrerend.

Jullie zijn al verhuisd? Geen spijt van?

Wij zijn nog niet verhuist. Gelukkig hebben we een stel van de nieuwe buren al ontmoet maar 'buren' is relatief in het nieuwe huis. We gaan vrijstaand wonen. En de buren zitten langs de zijkant van ons perceel waarbij hun achtertuin aan ons perceel grenst. Dus geen woon/leefgeluiden, geen direct contact zodra je de deur uit stapt.
Ja, wij gaan veel meer vaste lasten krijgen maar ook veel meer duidelijkheid en vastigheid. Nu huren we een huis (wat groot onderhoud nodig heeft en waar je weinig zonder toestemming mag doen) en een weide (waar slechts een opzegtermijn van twee maanden geldt en je er dus zo afgezet kan worden).
En die prijzen worden elk jaar hoger terwijl je er niks extras voor krijgt. Met een koophuis investeer je, het bedrag blijft hetzelfde en als je wilt verkopen heb je hopelijk netjes het bedrag retour (of niet, dan baal je enorm natuurlijk). Maar met idioten van buren wil je ook niet op deze manier verder. Als je serieus je ramen en deuren moet dichthouden vanwege rook en wietoverlast, met een hoge hartslag op de bank zit vanwege de mishandelingen die plaatsvinden (en politie kan niks want niemand is eerlijk) en je continue uit je ramen moet kijken voordat je naar buiten gaat.. Das niet best. Activiteiten om half 4 in de nacht van geschuif en vallende voorwerpen. Baby (van bijna 2) krijst nog 14 keer per dag op toppen van zn longen (snap ik wel hoor) dus ik geef dan met liefde wat meer uit aan iets waar mn toekomst ligt en waar ik zekerheid heb.

boeflover

Re: Hoe geluidsoverlast beperken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:20

Je kunt het ook zien als investeren voor meer woongenot voor jullie natuurlijk. Ik zou toch ook kijken zoals vloerkleden en geluidsabsorberende wandbekleding als een wandtapijt of een mos lijsten. Wellicht haalt het net het meest vervelende eraf waardoor je wel geconcentreerd kunt werken?