Terug naar de kapper?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:06

lletam schreef:
Voor een deel heeft ze gedaan wat ik wilde; maar er zit geen lucht in, geen lagen, geen 'messy' look maar een braaf model zeg maar. Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik geen typ ben voor tangen en föhnen maar beetje droogshampoo en klaar. En dat is het nu niet.
Ja maar voor lucht en een messy look zul je altijd wel iets moeten doen tenzij je zelf al luchtig vallend wavy of curly haar hebt. Een knipbuurt veranderd natuurlijk niet de textuur/vorm van je haar. En het is niet zo dat je volle stijlinsessie moet doen, maar inkneden (eventueel met wat zoutspray) of snel een fohn er doorheen na het douchen (haar blijft redelijk zitten zoals het opdroogd, dus na een douche is dan vaak genoeg) of iets in die trans zal altijd nodig zijn. Zeker voor "messy en luchtig" zijn genoeg producten voor die het op een simpele manier doen, allemaal met net andere uitkomst/techniek. Zou dus vooral advies vragen wat bij jou past kwa product.

Moet wel zeggen, dat een goede kapper dat ook hoort aan te geven als je om zo iets vraagt. Anders krijg je verkeerde verwachtingen. Als dat niet gebeurd is, vind ik dat wel weer aanmerkelijk aan de kapper. Zij zijn immers de proffesionals, en die horen je advies te geven en te begeleiden in wat wel en niet kan en dat af te stemmen met jouw wensen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:35

Maar wat zou je willen dan dat de kapper doet. Je zegt dat het wel is zoals afgesproken maar zoals ik je begrijp valt het tegen hoe het er bij jou uitziet. Daar kan een kapper dan weinig mee. Ze kunnen natuurlijk wel wat aanpassen maar verwacht niet dat dit kosteloos gaat zijn

Elin_

Re: Terug naar de kapper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:39

Ik vind het ook erg dubbel. Vriendin van me is kapster en grootste "ergenis" is wanneer mensen met plaatjes aankomen en dan "dit wil ik ook" idee hebben, terwijl sowieso een foto (foto's maken doe ik dan wel weer zelf) vaak zo bewerkt is dat het nieteens een realistisch beeld is en daarnaast heb je dus soms heel ander haar. Tenzij het een heel andere lengte of kleur heeft zou ik mijn verlies nemen en wellicht een andere kapper opzoeken, maar niet zozeer terug gaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:52

Elin_ schreef:
Ik vind het ook erg dubbel. Vriendin van me is kapster en grootste "ergenis" is wanneer mensen met plaatjes aankomen en dan "dit wil ik ook" idee hebben, terwijl sowieso een foto (foto's maken doe ik dan wel weer zelf) vaak zo bewerkt is dat het nieteens een realistisch beeld is en daarnaast heb je dus soms heel ander haar. Tenzij het een heel andere lengte of kleur heeft zou ik mijn verlies nemen en wellicht een andere kapper opzoeken, maar niet zozeer terug gaan.

Mijn kapper is daar heel eerlijk in.

Ik kom ook altijd met de leukste plaatjes.
Zij zegt dan altijd wel: Dit kunnen wij doen, maar hou er rekening mee dat het niet zo exact valt, jij hebt veel dunner, fijner haar….

Dan is het aan mij om te overwegen hoe wel of niet.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:01

Als je geen styling advies hebt gekregen dan zou je dat nog kunnen vragen.
Dan is de drempel misschien ook lager, dan kom je niet zozeer om te klagen maar om advies in te winnen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:27

Temeraire schreef:
Als je geen styling advies hebt gekregen dan zou je dat nog kunnen vragen.
Dan is de drempel misschien ook lager, dan kom je niet zozeer om te klagen maar om advies in te winnen.

Nou dit, iig terug.

Soms kunnen ze met wat tips of een kleine wijzigen nog veel bereiken. Maar als je ontevreden bent zou ik er zeker niet mee door lopen. Zonde van de negatieve energie.

Mocht je daarna nog niet blij zijn, dan zou ik idd op zoek gaan naar een andere kapper. Maar niet na 1x knippen en niets melden direct deze afschrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:36

Ik zou niet terug gaan. Geen zin om weer een smak geld neer te leggen en misschien alsnog niet tevreden zijn.
Zou het er gewoon even mee doen en de volgende keer naar een andere kapper gaan.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:43

Gebruik je wel dezelfde soort middelen als de kapster gebruikte om te stylen?
Gebruik jij misschien een schuim terwijl de kapster een wax gebruikte, kan ook een groot verschil in zitten.

Ik gebruik nu dezelfde wax als m'n kapster gebruikt, heerlijk spul.

En een kapster styled het vaak anders /beter dan jezelf kan

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 17:34

Ik ben me er zeker van bewust dat een plaatje ook maar een indicatie is, ook bekend met al dan stylen; juist daarom weet ik dat ik geen tangen- en producten typ ben dus daar had ze wel wat van kunnen zeggen vind ik. Maar goed, ik kraak haar niet af of wat dan ook alleen de teleurstelling overheerst. Helaas weet ik niet waar mijn vorige kapster naar toe is gegaan, de salon mag dat niet zeggen (begrijpelijk). Dus dan moet je wel naar een ander.

Ik laat het maar zo. Het is niet dat ik voor schut loop ofzo ;)

Waar ik de volgende keer dan heen moet is de volgende vraag haha

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:24

jammer dat je niet tevreden bent! Ik lees dat je graag laagjes wilde en dat die er niet in zitten? Dan kan je wel teruggaan! Maar mocht het ondanks de laagjes niet vallen (bijv. door gebrek aan styling) zoals je wilt, maar het is wel geknipt zoals het wel waar je om gevraagd hebt, dan zou ik niet teruggaan. Overigens zit mijn haar 2 weken na de kapper op z'n mooist. Direct erna is er geen land mee te bezeilen.

Ze had je inderdaad wel mogen adviseren dat als je een plaatje laat zien, en dat is een gestyled kapsel, dat je dat zelf zonder föhn/stijlstang/krultang niet kan bereiken....