lletam schreef:Ja maar voor lucht en een messy look zul je altijd wel iets moeten doen tenzij je zelf al luchtig vallend wavy of curly haar hebt. Een knipbuurt veranderd natuurlijk niet de textuur/vorm van je haar. En het is niet zo dat je volle stijlinsessie moet doen, maar inkneden (eventueel met wat zoutspray) of snel een fohn er doorheen na het douchen (haar blijft redelijk zitten zoals het opdroogd, dus na een douche is dan vaak genoeg) of iets in die trans zal altijd nodig zijn. Zeker voor "messy en luchtig" zijn genoeg producten voor die het op een simpele manier doen, allemaal met net andere uitkomst/techniek. Zou dus vooral advies vragen wat bij jou past kwa product.Voor een deel heeft ze gedaan wat ik wilde; maar er zit geen lucht in, geen lagen, geen 'messy' look maar een braaf model zeg maar. Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik geen typ ben voor tangen en föhnen maar beetje droogshampoo en klaar. En dat is het nu niet.
Moet wel zeggen, dat een goede kapper dat ook hoort aan te geven als je om zo iets vraagt. Anders krijg je verkeerde verwachtingen. Als dat niet gebeurd is, vind ik dat wel weer aanmerkelijk aan de kapper. Zij zijn immers de proffesionals, en die horen je advies te geven en te begeleiden in wat wel en niet kan en dat af te stemmen met jouw wensen.