Wat kan jij niet tegelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:45

Supervixen schreef:
Auto rijden en strijken :+

Uh, verklaar? :')

Oh wacht. Haha, het is de vraag 'wat kan je niet tegelijk'. Twee uiterste bij elkaar zetten gaat 'm natuurlij kniet lukken, maar ik ging er wel even vanuit dat je wel een poging hebt gedaan. Dat hoop ik nu ook :') :')
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 08-08-23 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Re: Wat kan jij niet tegelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:53

Auto rijden en aardig zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:58

Tancreda4 schreef:
Supervixen schreef:

Ja die snap ik ook niet. Ik strijk nooit in de auto :D "

ik strijk sowieso nooit maar dat is anders wat :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:07

Praten en breien.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:15

Vrouwen kunnen dan wellicht twee zaken tegelijk uitvoeren, mannen kunnen zich beter op één ding concentreren O:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:32

Tancreda4 schreef:
Supervixen schreef:

Oh wacht. Haha, het is de vraag 'wat kan je niet tegelijk'. Twee uiterste bij elkaar zetten gaat 'm natuurlij kniet lukken, maar ik ging er wel even vanuit dat je wel een poging hebt gedaan. Dat hoop ik nu ook :') :')

Geen poging nee, maar ik zou het wel graag willen leren. Scheelt bakken met tijd :D

Koken en stofzuigen tegelijk lijkt me ook handig.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:36

MarlindeRooz schreef:
Raineri schreef:
Niemand kan 2 dingen tegelijk :=

Ik doe bijna altijd twee dingen tegelijk. :=

Dat heeft mijn brein nodig.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl ... unctioning.

Nee, niet mogelijk. Je bent waarschijnlijk heel goed in snel switchen. Wel jaloers op. Ik kan dat niet. Ik ga volledig op in 1 taak.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:42

Er is wel iets wat ik juist beter ga doen. Als ik ga bellen word ik ineens heel productief in het huishouden, ik kan moeilijk stilzitten en begin dan dus tijdens het bellen vanalles op te ruimen en aan het eind van het gesprek heb ik ineens de was opgevouwen en opgeruimd, afgestoft, de vaatwasser uitgeruimd en de keuken schoon, echt ideaal :D !

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:48

Caira schreef:
Inparkeren en naar de radio luisteren, dan moet dat ding UIT

Exact dit.
Volume uit!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:50

Jespri schreef:
Praten en schrijven tegelijk. Grappig is dan wel dat ik praten en typen tegelijk kan. :+

Dit maar dan andersom, ik ben echt de meest waardeloze notulist…

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:07

Als ik iets aan het doen ben (bijv iets typen) en iemand wil me bijvoorbeeld iets aangeven dan kan ik dat niet aan pakken zonder mijn zin af te typen. Krijg mijn vingers niet los ofzo, een grote error als ik in een flow zit en ik moet ineens op iets anders reageren :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:24

Anna79 schreef:
Er is wel iets wat ik juist beter ga doen. Als ik ga bellen word ik ineens heel productief in het huishouden, ik kan moeilijk stilzitten en begin dan dus tijdens het bellen vanalles op te ruimen en aan het eind van het gesprek heb ik ineens de was opgevouwen en opgeruimd, afgestoft, de vaatwasser uitgeruimd en de keuken schoon, echt ideaal :D !

Hoe dan? Met oortjes in of wat?

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:56

Anna79 schreef:

Oooooooh jaaaaa, die herken ik ook zó hard _O- . Hier net hetzelfde, telefoon op speaker en ik begin aan mijn huishouden als een gek :').

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 23:01

XxMariellexX schreef:
Ik kan niet iets drinken tijdens het lopen :')

Dit heb ik ook! Ik snap niet hoe mensen dat doen, wandelend drinken. Ik voel me altijd zo suf, maar ik moet dan echt even stilstaan.
Fietsend drinken kan ik wel.

Inparkeren terwijl er muziek aan staat kan ik ook niet, daar kan ik echt enorme jeuk van krijgen in een keer.

Wat ik wel kan is mijn oortjes uit de knoop halen terwijl ik met een volbepakte fiets aan het fietsen ben, dat vind ik best een knap staaltje multitasken. Ik gebruik dan wel mijn lippen als extra hand.

Tijdens corona probeerde ik te breien tijdens de colleges, maar achteraf kreeg ik dan toch weinig van het college mee of maakte ik foutjes in mijn breiwerk.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 00:56

Rustig tv kijken als het een zooi is in huis.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 01:57

Ik kan niet opstarten voor werk (laptop aan, inloggen in verschillende systemen, alle spullen een plek geven op bureau) en iets anders tegelijk. Iedereen moet uit de buurt blijven tot ná alles klaar is voor gebruik.

Wat ik ook niet kan is iets met een paard doen (borstelen, rijden, enz) en praten tegelijk. Paard = voelen, praten = denken/brein. Dat kan ik niet tegelijkertijd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:10

Koper schreef:
Wat ik ook niet kan is iets met een paard doen (borstelen, rijden, enz) en praten tegelijk. Paard = voelen, praten = denken/brein. Dat kan ik niet tegelijkertijd.

Praatte jij niet tegen je paard dan tijdens het borstelen? Niet dat ik een heel verhaal ophang, maar door regelmatig iets te zeggen weet ze waar ik ben. Ik aai ook wel langs der lijf, maar vooral als ik in de buurt van de achterhand ben zeg ik vaak wat tegen der.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:16

deksel schreef:
Ik kan niets tegelijk (goed doen).

Door de reacties te lezen, bedenk ik me dat dit niet klopt. Ik zat meer te denken aan dingen in de trant van praten en typen, wat ik absoluut niet kan tegelijkertijd.

Ik ben eigenlijk vaak meerdere dingen tegelijk aan het doen. Zoals fietsen/boek lezen/huishouden en muziek luisteren of eten en serie/youtube kijken. Maar de muziek is meer voor op de achtergrond om extra prikkels toe te voegen of juist andere prikkels af te sluiten. Dat “doe” ik niet echt, het is een fijne extra stimulans.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:58

Ineke2 schreef:
Koper schreef:

Praatte jij niet tegen je paard dan tijdens het borstelen? Niet dat ik een heel verhaal ophang, maar door regelmatig iets te zeggen weet ze waar ik ben. Ik aai ook wel langs der lijf, maar vooral als ik in de buurt van de achterhand ben zeg ik vaak wat tegen der.

Ja, wel tegen paard. Want dan praat ik uit mijn gevoel. Maar ik kan niet terwijl ik paard borstel een coherent gesprek met een mens voeren. Ik kan óf intunen op paard óf op een mens. Dat zijn bij mij verschillende registers.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:01

Lezen en luisteren.
Ik heb er ZO'N hekel aan als mensen vrolijk een hele uitleg beginnen doen - zie je niet dat ik aan het lezen ben? :')

Typen/schrijven en luisteren kan ik wel tegelijk.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:03

Palmera schreef:
Auto rijden en aardig zijn.

Feit :')

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:09

Ik ben vaak twee dingen tegelijk aan het doen of ze dan allebei altijd helemaal goed gaan is een tweede.
Maar ik kan niet tegen stilte om mij heen, dus heb altijd muziek opstaan en dan nog iets anders erbij.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:19

Britta31 schreef:
Praten en breien.

Heb ik met haken. Vooral als je zit te tellen en iemand vraagt wat aan je.
Kan je weer overnieuw beginnen met tellen....

verder Fietsen en mijn telefoon bedienen.
Ik snap niet hoe die jongeren kunnen fietsen met hun telefoon in hun hand WAen en niet op hun bek gaan. Zelfs op een recht stuk rij ik bijna de berm in.... :')
(Overigens lukt het in de auto ook niet.)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:22

Ineke2 schreef:
Anna79 schreef:

Hoe dan? Met oortjes in of wat?

Handsfree of tussen mijn oor en schouder geklemd :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:27

Sabbientje schreef:
Kan je weer overnieuw beginnen met tellen....

Opnieuw beginnen of over doen B-)