Makkelijke boeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Re: Makkelijke boeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 21:44

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga mezelf eens verdiepen in een ereader.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 21:51

Het lezen van een boek met ReadEra
https://play.google.com/store/apps/deta ... dera&hl=nl

Ik kon deze link even maken met mijn gsm. Android.
Daar staat deze e reader op.
Gratis zonder reclame.

Daarmee kun je lezen op je telefoon of tablet.
Niet zo fijn lezen als met een ereader.
Maar als je na je reis niet van plan bent nog veel te lezen misschien een alternatief.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 21:55

Ik vind de boeken van Linda van Rijn altijd heerlijk makkelijk weglezen. :) Zijn vaak ook niet zo groot en dik, dus nemen weinig ruimte in.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:01

Nicci French vind ik dus echt niet om door te komen…maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:09

Leuk topic ik vind het heerlijk om voor het slapen een lekker weg te lezen boekje te pakken.

Goede oude harry Potter een optie?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:42

Nicci French vind ik ook niet doorheen te komen.
De 7 zussen vind ik langdradig.

Zoveel mensen, zoveel smaken.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:47

myk_en_shant schreef:
Ik ben verslaafd aan de grijze jager boeken, zijn eigenlijk bedoeld voor jeugd. Maar ze lezen echt makkelijk weg, zit spanning en humor in.

Och ja wat heerlijk! Heb de hele serie inmiddels 4 keer gelezen.
Ik ben zelf nu bezig met het lezen van de hele harry potter serie. Leest ook heerlijk weg.

Ik zou overwegen om een goede e-reader aan te schaffen! Ik heb er zelf ook 1. Zeker op vakantie is het ideaal. Weegt niks, is compact en je kan tientallen boeken mee. Ik heb zelf deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/sony-reader ... 012549284/
Gebruik hem momenteel dagelijks, hoeft maar eens per 3 maand opgeladen te worden. Kan makkelijk een maand mee op vakantie zonder dat je je zorgen hoeft te maken of hij nog genoeg batterij heeft (als je hem in ieder geval oplaadt voordat je weg gaat). Gigantische aanrader!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:54

Ik lees al jaren op mijn iPad en mijn telefoon, via de Apps van Kindle, Kobo of Boeken (Apple). Ik vind dat persoonlijk veel fijner dan een e-reader (scherm is helderder) en ik heb een van de twee altijd bij de hand. De Apps synchroniseren ook, dus je bent altijd bij.

De reader ligt hier al jaren ongebruikt in de kast.

Maar inderdaad. Echte boeken nemen veel ruimte in en op de e-reader of via de Apps kan je onbeperkt lezen.

Ik vind zelf de boeken van Jenny Colgan echte aanraders, net als de Cockleberry Bay serie van Nicola May. Makkelijk lezen, veel humor.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:54

Helaas is de Sony ereader al heel lang niet meer leverbaar. Mijne in het vliegtuig laten liggen _-:( en nu inmiddels aan mijn derde (!) kobo toe. Neemt niet weg dat ik niet meer zonder ereader kan.
Makkelijke boeken? Young adult en series van Harry Potter, historische jeugdboeken van Theo Beckman en Simone Vd Vlugt. Het meerendeel van de mensen vindt de Zeven zusters geweldig, ik niet (Stam Vd Holebeer idem). Het hangt natuurlijk ook heel erg af van wat je interessant vindt. Ik vind het leuk om als ik op vakantie ga om boeken te lezen die zich afspelen in dat gebied. Waar ga je naartoe?

Nav de opmerking van Monique: ik vind lezen op mijn iPad juist vervelend omdat ik dan last heb van het weerschijnsel van daglicht. Ik kan in de zon lezen met mijn ereader.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:03

Ik doe juist echt pertinent niet aan e-reader en sleep al jaren een stuk of 15 boeken mee op vakantie. :') Ik ben van het slag 'je moet een pagina om kunnen draaien en het boek in je op kunnen nemen'. Plus ik vind dat ik doorgaans al erg veel op een scherm tuur, dus als ik m'n neus in een boek parkeer voelt het echt anders.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:05

De zon en de schermen klopt. Dat was ooit de reden om toch weer een ereader erbij te kopen. Maar ik ben dus iemand die sowieso niet in de zon gaat zitten lezen, ik zoek altijd de schaduw op. In de winter (ik woon in Spanje) zit ik nog weleens in de zon buiten, maar dan is het aan een kwestie van de goede kijkhoek kiezen. In de zomer is de zon me veel te heet en ga ik lekker op de veranda.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:07

Ik heb een aantal jaren niet kunnen lezen omdat een fysiek boek vasthouden met mijn handen niet lukte. Voor mij waren de eerste ereader echt een wonder!

Mijn telefoon heeft dus ook altijd een popsocket als steun voor mijn hand.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:15

L_iek schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga mezelf eens verdiepen in een ereader.

Als je geen echte lezer bent kun je ook overwegen een maandje kobo plus te nemen. Die app installeer je eenvoudig op je telefoon en dan kun je veel (audio)boeken gratis lezen.

Verder zijn de series die ik wilde noemen al genoemd.

IndianSu

Levenslang en tbs van Lucia de B. Makkelijk te lezen, boeiend en indrukwekkend verhaal over een gebeurtenis die we ons allemaal nog wel kunnen herinneren uit het nieuws.

Chinas

MoniqueT schreef:
Ik lees al jaren op mijn iPad en mijn telefoon, via de Apps van Kindle, Kobo of Boeken (Apple). Ik vind dat persoonlijk veel fijner dan een e-reader (scherm is helderder) en ik heb een van de twee altijd bij de hand. De Apps synchroniseren ook, dus je bent altijd bij.

De reader ligt hier al jaren ongebruikt in de kast.

-knip-

Haha wat grappig, ik vind het scherm van een iPad of telefoon dus juist te fel. 's Avonds in bed is de e-reader wel aan de donkere kant, maar daarvoor heb ik er dus 1 met lampje. Waarvan ik de batterij ook al jaren niet vervangen heb.
Zo iedereen z'n voorkeur dus.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:18

Je kunt op je telefoon of tablet de felheid van het licht aanpassen en ook de kleuren. Ik kan kiezen uit wit of sepia of juist een zwarte achtergrond met witte letters. Die laatste gebruik ik altijd. Ik vind het juist heel fijn dat je in het donker niet altijd een lamp hoef aan te doen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:20

Ik gebruik overdag zwart op sepia en in bed wit op zwarte achtergrond. Daar heeft mijn man ook geen last van, van een lampje wel. En je kan inderdaad de helderheid aanpassen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:39

Ik heb een ereader met ingebouwd lampje dat geen backlight is.
Vind ik aan mijn ogen veel rustiger lezen dan van tablet of telefoon.

Telefoon heeft mijn partner eerder last van dan m'n ereader in bed.

Ik ben echt team ereader t.o.v. papieren boek.
Juist omdat mijn interesse kwa lezen nog wel eens wisselt.

Even een gestolen kwartier op het werk waarin ik moet wachten en niets anders nuttigs kan doen, duik ik niet een dikke literaire roman in, maar even en stukje lezen in een chicklit gaat dan prima.
Maar s avonds thuis op de bank is die roman wel weer heerlijk om in weg te duiken.

Met de ereader heb ik het gewoon altijd allemaal bij me en die neemt zoveel minder ruimte in dan welk boek dan ook.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 11:49

Ceetje_bokt schreef:
Helaas is de Sony ereader al heel lang niet meer leverbaar. Mijne in het vliegtuig laten liggen _-:( en nu inmiddels aan mijn derde (!) kobo toe. Neemt niet weg dat ik niet meer zonder ereader kan.
Makkelijke boeken? Young adult en series van Harry Potter, historische jeugdboeken van Theo Beckman en Simone Vd Vlugt. Het meerendeel van de mensen vindt de Zeven zusters geweldig, ik niet (Stam Vd Holebeer idem). Het hangt natuurlijk ook heel erg af van wat je interessant vindt. Ik vind het leuk om als ik op vakantie ga om boeken te lezen die zich afspelen in dat gebied. Waar ga je naartoe?

Nav de opmerking van Monique: ik vind lezen op mijn iPad juist vervelend omdat ik dan last heb van het weerschijnsel van daglicht. Ik kan in de zon lezen met mijn ereader.

We gaan naar Orlando, dus best wat uurtjes om te overbruggen in het vliegtuig.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:36

L_iek schreef:
We gaan naar Orlando, dus best wat uurtjes om te overbruggen in het vliegtuig.

Dat is inderdaad wel een aantal uur. Er komt niet direct een boek bij mij naar boven die zich afspeelt in Orlando. Wel een gave bestemming!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:40

Ceetje_bokt schreef:
Helaas is de Sony ereader al heel lang niet meer leverbaar.

Ik heb ergens ook spijt dat ik m’n Sony heb ingeruild voor een Kobo. Die Sony kon ik maanden laten liggen en die had altijd nog ruim voldoende batterij om te lezen. M’n Kobo hangt veel meer aan de lader. Enig voordeel is dat ik nu een verlicht scherm heb en dus zonder zeuren in bed kan lezen. Dat is ook wel wat waard.

Ceetje_bokt schreef:

Ik vind daarnaast het gewicht nadelig. Mijn e-reader weegt 166 gram, mijn iPad 473 gram. Dat is een behoorlijk verschil als je die op de vingers (pink) laat leunen. Maar neemt niet weg dat het een prima alternatief is als je (nog) geen e-reader hebt. Telefoon is trouwens voor mij ook een goede optie, maar niet iedereen kan ontspannen zo klein lezen dan ik.

Ik bedacht me trouwens dat ik ook ontzettend veel genoten heb van de boeken van Corina Bomann. Die had ik ook in een vloek en een zucht uit.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:48

Boeken die zich afspelen in Orlando niet ... maar om in het Amerikaanse sfeertje te komen, is Elin Hilderbrand misschein wel een leuke schrijfster. Alles speelt zich af op Nantucket, een eiland aan de oostkust van de USA.

Eens trouwens met de boeken van Corina Bomann.

Die iPad is echt altijd op de leuning van mijn stoel of op tafel te vinden als ik lees. Ik heb de grootste en zwaarste iPadPro, waar ik vooral ook veel op teken.

Als ik in bed lees, gebruik ik altijd mijn telefoon. Ik heb wel een grote telefoon om die reden.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:29

Roosch schreef:
Ik doe juist echt pertinent niet aan e-reader en sleep al jaren een stuk of 15 boeken mee op vakantie. :') Ik ben van het slag 'je moet een pagina om kunnen draaien en het boek in je op kunnen nemen'. Plus ik vind dat ik doorgaans al erg veel op een scherm tuur, dus als ik m'n neus in een boek parkeer voelt het echt anders.

Eens! Ik heb wel een ereader en gebruik hem ook, maar ben ook weer lid van de fysieke bibliotheek en ik vind een echt boek echt vele malen fijner lezen :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:43

Ik rij eens in de zoveel tijd naar de kringloop een half uurtje verderop. Daar zijn alle boeken een euro. Dan kom ik met 2 shoppers terug en kan ik weer een paar maanden verder. :))

Na het lezen belandt alles op een doorgeefstapel of degene die ik wil houden in m'n boekenkast. :D

Maar het is heel persoonlijk inderdaad. M'n vriend zweert bij de ereader, ik gruwel d'rvan. We gaan binnenkort op vakantie, hij zal minder moeite hebben met de bagage dan ik gok ik. :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:52

Mijn ouders verschillen daarin ook van mening :j
Ze hebben beide een e-reader, mijn moeder zweert erbij, maar m’n vader heeft liever een echt boek in z’n handen. Qua bagage op vakantie maakt het echt wel veel verschil. Voor de e-reader ging er serieus een vouwkrat vol boeken mee in de caravan.
Ik lees ook wel echte boeken, maar voor mij zit het voordeel ook in de grote voorraad ebooks die ik beschikbaar heb.

Hij heeft trouwens nog een Sony. Ik kan misschien eens opperen of hij hem weg wil doen O:)