Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
J30d schreef:Hi Allen,
Een korte uitleg. Ik ben ruim een jaar geleden ziek geworden en hier kwam ziekte van Crohn uit. Dit was juni 2022. Sindsdien diverse opvlammingen gehad wel in september 2022 gestart met opleiding maar vanaf november 2022 weer volledig uitgevallen door Crohn (studie en werk).
Nu zou ik mijn studie omzetten van bachelor accountancy naar Associate degree Accountancy wat zou betekenen dat ik na de zomer nog 3 semesters moet behalen om mijn diploma te behalen. Ik studeer duaal wat betekend 3 dagen werken 2 volle dagen van 9 tot 5 op school. Ik ben nog aan het reïntegreren na mijn laatste uitval in spoor 1. Ik ga volgende week 4u per dag werken. Mijn werkgever heeft aangegeven dat ik mag starten onder de volgende voorwaarden:
4 uur werken per dag akkoord om in te schrijven.
6 uur per dag werken akkoord om studie te starten (begint oktober Ivm behalen 1e semester).
Bij uitval door Crohn zal studie direct gestopt worden en mag niet later meer opgepakt worden.
Citaat:Mijn studie is 250km per dag rijden en ik moet die 2 dagen aanwezig zijn. Mijn opvlammingen komen snel door stress.
J30d schreef:Ik weet dat als ik mijn studie niet oppak ik hoogstwaarschijnlijk nooit meer ga studeren. Ik heb mijn havo behaalt wat gelijk staat aan mbo4. Wat betekend dat ik (wss) nooit hoger dan dit kom. Dit maakt mij best onzeker qua eventuele toekomstige werkgevers. Mijn huidige werkgever kan ik gewoon in huidige functie blijven werken zonder problemen heb tenslotte al 3 jaar werkervaring. Ik ben 21 lentes jong extreem ambitieus maar mijn ziekte maakt het enorm lastig. Ik ben bang dat als ik start met studie icm werk die ook dan nog steeds opgebouwd wordt, ik mogelijk weer uitval met alle gevolgen van dien…. Het is niet mogelijk om mijn studie later op te pakken omdat dan mijn reeds behaalde vakken van jaar 1 en jaar 2 vervallen. Omdat ik mijn P op 2 vakken na (nog) niet heb gehaald.
J30d schreef:Als ik jullie zo hoor denk ik dat het inderdaad verstandiger is om nu voor mijn lichaam te kiezen. Hoe lastig ook ik ben inderdaad nog jong. Maar denken jullie ook dat eventuele toekomstige werkgevers hier in zouden staan?
J30d schreef:Helaas werken docenten totaal niet mee. Ik wilde namelijk afgelopen jaar een x aantal vakken vanuit huis volgen omdat ik aan zware opiaten zat waar ik niet mee mocht rijden. Echter vonden de docenten ondanks uitleg vanuit mij, slb’er en decaan het geen geldige reden om niet bij de lessen fysiek aanwezig te zijn. Ze zijn van mening dat deze theorie alleen fysiek uitgelegd kan worden….
J30d schreef:Ja accountancy staan ze idd wel te springen. Helaas werk ik wel nu als finance medewerker en niet meer als assistent accountant (Ivm spoor 1). Hopelijk dat ik in de toekomst een goede combi kan vinden zonder al te veel stress maar genoeg afwisseling en uitdaging. Ik vind het heel fijn om jullie verhalen / meningen horen. Het voelt gewoon ergens alsof ik faal als ik opgeef nu. En idd nu is niet het einde maar ik vind het enorm lastig als de rest in je omgeving en van je leeftijd studies afrond en ik heb niks….