Bekeken worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:57

Ibbel schreef:
Overigens, zo'n deurbelcamera geeft alleen een signaal als er iemand aanbelt (tenzij ze idd ook de bewegingsmelder aan hebben staan, maar die kans is niet groot, want dan krijg je bij alles wat een beetje beweegt in de buurt al een rinkel).

Veel hebben tegenwoordig een bewegingsmelder die alleen aangaat op personen en je kan aangeven in welk gebied die zich moeten bevinden om aan te slaan en die momenten opneemt.

Ook al zet je de app uit op je telefoon (of geen meldingen) dan nog wordt er beeld + geluid opgenomen als er personen bij de deur staan. Ikzelf zou dat echt niet uit gaan zetten omdat er iemand in mijn huis bivakkeert.
Er zijn ook genoeg mensen die meerdere camera's in huis hebben, dan is alleen een slimme deurbel peanuts.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 11:29

ik heb 2 camera's in de huiskamer, voor de kat. Als ik op vakantie ga, komt er een professionele kattenoppas 2 x per dag, zij weet dat er camera's hangen en waar ze hangen en ze heeft er geen problemen mee, want de meeste mensen waar ze oppast hebben camera's hangen in huis.
Ik kan de kat ook toespreken, doe is 's nachts ook als ik iets hoor wat niet pluis is, dat is ook handig met de kattenoppas :')

Wij hebben hier een intercom systeem, als het werkt (meestal niet, want dan heeft tuig de camera buiten gesloopt) zie je wie er beneden aanbelt. Helaas heeft de VVE de app er niet bij aangeschaft, die is er wel volgens de documentatie

marleen_88

Re: Bekeken worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 11:35

Zolang er niet aangebeld wordt kunnen de meldingen toch uitgezet worden? Ik neem aan dat ze niet 24/7 de app open hebben staan om te controleren wat je doet op welk tijdstip.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 11:47

Dus als ik het goed begrijp dan vertrouwd jouw zus jou 100% om jou al die tijd in hun huis te laten wonen. En heb jij een probleem met de camera omdat zij dan mogelijk zou kunnen zien dat je het huis in en uit gaat of wie je op bezoek krijgt.

Dan zou ik me als zus zijnde achter de oren gaan krabben of op zn minst een rare kriebel in mijn buik krijgen. Want waarom wil jij niet dat ik kan zien wie er in en uit gaat in mijn huis? Heb je iets te verbergen dan?

Zelf zou ik het vanuit beiden kanten , of je zelfs vanuit drie kanten gezien niet fijn vinden.

De persoon die op vakantie is: vreemde onbekende of ongewenste mensen in mijn huis

De persoon die oppast:
Zomaar mensen binnen laten in een huis dat niet van mij is, met spullen die niet van mij zijn. Al stel gaat er heel simpel iets stuk.. moet er niet aan denken

De persoon die op bezoek komt:
Ik zou mezelf erg ongemakkelijk voelen om op bezoek te gaan bij iemand die niet in zijn eigen huis zit maar op het huis van iemand anders aan letten is.

Als je over uitzetten camera's begint ben je bij mij dan toch al snel vertrouwen kwijt hoor.

Als je bezoek wilt laten komen, kun je beter vooraf vragen of hun daar een probleem mee zouden hebben.

Als ze er geen problemen mee hebben gaan ze echt niet kijken wie er aan de deur staat, maar maak je er nu een scene om heb je juist kans dat ze toch eens hun app checken bij een melding.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:03

Waar ben je nu eigenlijk bang voor?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:07

KarenQ schreef:
Waar ben je nu eigenlijk bang voor?

Misschien wil ze stiekem een lover mee nemen :P

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:10

Ik kan me wel goed voorstellen dat TS het gevoel heeft "bekeken te worden".

Bij een dergelijke bel met bewegingsmelder krijgt haar zus iedere keer een melding op de telefoon op het moment dat TS de deur uitgaat of binnenkomt.

Ik moet er niet aan denken dat iemand precies kan zien wanneer ik kom en ga!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:10

Daar zou ik nou totaal weer geen moeite mee hebben. Wat valt daar aan te zien dan, dat ik een deur in of uit loop?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:18

Petpa schreef:

Overal waar je komt hebben ze tegenwoordig bewegingscamera's.
Als de zus van TS het niet heeft zullen de buren er mss 1 hebben.

Het enige wat TS kan doen is vragen of haar zus hem wilt uitschakelen, maar dat is haar zus niet verplicht.
Ik kom bij mensen die er meerdere hebben hangen en als ik daar kom dan weet ik dat ze mij zien, maar ik heb er geen raar gevoel bij ofzo.
Ze hebben nu eenmaal duurdere spullen en willen daar zicht op hebben en ook in en rondom de paardenstal hangen camera's.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:19

Petpa schreef:

Maar hoezo niet dan? (serieuze vraag)
(ook voor anderen die daar moeite mee hebben trouwens)

daantjuhhh schreef:
Meestal zwaai ik even, steek ik mijn tong uit of doe ik een dansje.

Als het lukt kan je ook nog op handen en voeten lopen, met je buik omhoog, het liefst snachts.. }:) :')

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:20

Ik mag hopen dat je zus tijdens haar vakantie toch andere dingen te doen heeft, ipv heel de dag loeren wanneer je komt en gaat... :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:25

Petpa schreef:

Bij een dergelijke bel met bewegingsmelder krijgt haar zus iedere keer een melding op de telefoon op het moment dat TS de deur uitgaat of binnenkomt.

Waarom niet?
En waarom denk je dat die zus het interesseert wanneer TS komt en gaat?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:27

verootjoo schreef:
Petpa schreef:

Waarom niet?
En waarom denk je dat die zus het interesseert wanneer TS komt en gaat?

Gewoon het idee dat iemand iedere keer als ik de deur uitga iemand een melding op de telefoon krijgt.
Dus ook als er iemand op bezoek komt.
Ook als ik "thuisbezorgd" bestel.
Etcetera, etcetera.

Dus ja, ik begrijp het gevoel van TS wel!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 13:55

Cer schreef:
Petpa schreef:

Maar hoezo niet dan? (serieuze vraag)
(ook voor anderen die daar moeite mee hebben trouwens)

daantjuhhh schreef:
Meestal zwaai ik even, steek ik mijn tong uit of doe ik een dansje.

Als het lukt kan je ook nog op handen en voeten lopen, met je buik omhoog, het liefst snachts.. }:) :')

Hahahahaha. Zal het eens proberen _O-

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:33

Ondanks dat ik zelf ook een video deurbel heb en in de achtertuin een camera (waar ik niet heel vaak op kijk) kan ik me wel enigszins in TS verplaatsen. Ik heb namelijk datzelfde gevoel als ik de honden van mijn broertje ophaal/verzorg. Zij hebben overal camera's hangen. Ik doe niks verkeerd/stiekems/geheims als ik bij hun thuis ben maar toch voel ik me een beetje 'big brother is watching you' als ik daar rond loop.

Aangezien het in jou geval alleen om een deurbel gaat zou ik me er niet al te druk om maken. Indien het meerdere camera's betrof zou ik er zelf voor kiezen om niet op te passen in dat huis.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:36

Eerlijk gezegd zou me dat niet boeien en als uk het zelf had zou ik hem ook niet uit zetten voor iemand die op past, dan zoek ik wel iemand anders om op te letten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:49

Is het alleen de bel of hangen er ook camera's ín huis? Want dat vind ik nogal een verschil, ik neem aan dat je zus het geen probleem vind als je bezoek ontvangt, of was je van plan het huis om te toveren tot afwerkhut? Dán snap ik het probleem nog enigszins. Als je zus in huis camera's heeft kan ik me de ongemakkelijkheid wel voorstellen. Ik zou dan voorstellen de camera's voor de periode dat jij op het huis past weg te pakken en op te bergen. Wij hebben ze zelf ook hangen en als mijn moeder oppast als we aan het werk zijn, staan ze eigenlijk altijd uit of we trekken de kabel eruit, ik wil haar geen ongemakkelijk gevoel geven.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 16:16

Denk dat ze zelf ook simpel worden van gepingel op hun vakantie. En daarnaast... Wat als er ineens wordt ingebroken als zij weg zijn en jij ligt lekker te pitten, toch wel fijn als er iets op beeld staat en hulp ingeschakeld kan worden.

Ik vind hetzelfde als wat al benoemd is. Tis hun huis. Ik weet niet hoe zij erin staan als jij bezoek ontvangt... Kijk als t nuchtere mensen zijn die dat geen bal interesseert dan zou jij er ook schijt aan moeten hebben

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 17:03

Ik vind die deurbellen echt vreselijk. Het idee dat iedereen je constant staat op te nemen pff.

Ik heb vrienden met zo’n ding en ga altijd om het hoekje staan om aan te bellen zodat ik niet word gefilmd :')

Dus ik snap wel dat je je er ongemakkelijk bij voelt. Misschien gewoon eens aangeven?

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 17:13

Ibbel schreef:
Overigens, zo'n deurbelcamera geeft alleen een signaal als er iemand aanbelt (tenzij ze idd ook de bewegingsmelder aan hebben staan, maar die kans is niet groot, want dan krijg je bij alles wat een beetje beweegt in de buurt al een rinkel).
Als jijzelf gewoon naar binnen gaat zonder te bellen, moeten ze maar net toevallig op hun app kijken om dat te zien, want daar krijgen ze dan geen melding van.
Als je nou per se ook niet wilt dat ze jouw aanbellende bezoek zien, dan zeg je tegen je bezoek: doe even een appje als je voor de deur staat ipv aan te bellen. Is dat probleem ook opgelost.

Mijn deurbel ziet wel het verschil tussen mensen/dieren/pakketjes/beweging en gaat dus niet constant af maar alleen bij wat ik geselecteerd heb (mensen). Ik zie bij de melding ook gelijk een stukje van de beelden. Zulke dingen hangen dus erg af van je instellingen.

Hoewel ik best begrijp dat niet iedereen het fijn vindt om constant vastgelegd te worden, zou ik het óók niet fijn vinden om de camera uit te schakelen want deze hangt er niet voor niets. Ik heb bij de verblijven van mijn dieren ook camera's hangen, ik laat mijn tweede telefoon altijd achter voor oppas zodat zij deze camera's uit kunnen schakelen als ze bezig zijn met de verzorging, want ik wil niemand het idee geven dat ze op de vingers gekeken worden. De deurbelcamera wil ik echter niet uit hebben. Deze filmt overigens alleen eigen terrein, dat vind ik wel belangrijk.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 17:18

Ik zou gewoon vragen of ze hem uitzetten of dat je hem mag afplakken. Het is idd rete irritant als je je bekeken voelt

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 17:26

Ik zou inderdaad vragen of ze hem uitzetten, en kun je iets over de camera plakken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 18:10

Cubone schreef:
Ik vind die deurbellen echt vreselijk. Het idee dat iedereen je constant staat op te nemen pff.

Ik heb vrienden met zo’n ding en ga altijd om het hoekje staan om aan te bellen zodat ik niet word gefilmd :')

Dus ik snap wel dat je je er ongemakkelijk bij voelt. Misschien gewoon eens aangeven?

Serieus? Dan zou ik gewoon niet open doen vrees ik. Als je zo gesteld bent op je privacy respecteer ik die met liefde.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:03

Mijn vriendin vind mijn veiligheid gelukkig belangrijker dan of ze op film komt of niet…

Wij hebben last gehad van een pyromaan in de stad, dat is ook de reden dat ik die camera heb.

Heb vorig jaar nog een filmpje doorgestuurd naar haar van de nacht ervoor dat we met z’n tweeën dronken thuis kwamen na een feestje.
Ze heeft er smakelijk om gelachen.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:22

Gewoon niks van aantrekken, ik zou er juist een raar gevoel bij krijgen als je zou vragen of je hem mag afplakken alsof je dan wel iets te verbergen hebt.
Het is toch gewoon een deurcamera en niet eentje in huis..