Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Travel_me schreef:BaileyMix schreef:Bij eten niet. Mensen stelen niet voor de lol een netje mandarijnen, of een brood o.i.d.
Bij luxeproducten wel.
Vind ik ook wel een ander verhaal. Bij ons stelen ze alleen de dure merkkleding... Uh je kunt ook een goedkoop setje stelenPlus vaak paar dezelfde schoenen.
Mars schreef:Bvb in een supermarkt?
Bij onze AH staat altijd een bak naast de poortjes met druiven, netten mandarijnen en zulke dingen. Ik zie een jongeman er langs lopen, een grijp doen in die bak en zo richting uitgang beginnen te hollen. Ik merk heel droog op dat het de bedoeling is om af te rekenen en toen was het 'bemoei je met je eigen k*nkerleven'.
Toen maar even naar de servicebalie gelopen om het te melden. Medewerksters vonden het heel wat dat ik nog iets had gezegd tegen de persoon. De meeste mensen staan erbij en kijken ernaar uit angst voor agressie of scheldpartijen. Vond ik best wel stuitend... als ik zoiets zie gebeuren kan ik mijn grote mond niet dicht houden![]()
Zeggen jullie er iets van als je een diefstal/ander illegaal gedrag ziet?
Sababber schreef:Even vanuit het andere Perspectief, ik had afgelopen week bij de Ikea bijna een klein kastje gestolen voorop mijn bureau. Niet expres, had het onderop de kar liggen en bij het zelfscannen ben ik hem vergeten.![]()
bij de auto kwam ik er achter dat dit ding nog op de kar lag. Ik ben terug gelopen naar de kassa’s en heb gevraagd of ik hem nog even af mocht rekenen. Het gekke vond ik dat er iemand bij de zelfscan kassa stond toen ik af stond te rekenen, maar er werd niks van gezegd dat ik niet alles gescand had. Dat is toch het hele punt van daar staan als personeel zijnde..![]()
Toen ik kwam zeggen dat ik niet betaald had werd ik met grote ogen aangekeken. De twee dames vonden het heel bijzonder dat ik terug kwam om het alsnog te betalen.
Persoonlijk zou ik snachts niet kunnen slapen met de wetenschap dat ik gestolen zou hebben, ook al heeft de omzet van Ikea vast niet te lijden aan die €25,-
daantjuhhh schreef:Ik heb dat bij de Ikea met een heel bed gehad.
Niet eens zelfscan.
Ik had meerdere meubels en ze vergat het bed.
Ik zei direct: Volgens mij klopt het bedrag niet en ben je iets vergeten.
Mijn vader verklaarde mij voor gek op de terugweg in de auto.
Maar ik kan dat niet. Ik ben veel te eerlijk.
Sababber schreef:daantjuhhh schreef:Ik heb dat bij de Ikea met een heel bed gehad.
Niet eens zelfscan.
Ik had meerdere meubels en ze vergat het bed.
Ik zei direct: Volgens mij klopt het bedrag niet en ben je iets vergeten.
Mijn vader verklaarde mij voor gek op de terugweg in de auto.
Maar ik kan dat niet. Ik ben veel te eerlijk.
Een bed zou me misschien qua prijs ook eerder opgevallen zijn. Ik had een paar kleine dingen, in totaal toch voor bijna 200 euro, wat ik al niet verwachtte aan de kassa. Dus dat ik iets vergeten was viel me nu niet echt op.
Wel bijzonder dat het personeel het daar zelf gewoon vergeet te scannen. Het is ook geen waxinelichtje die je over de kop kijkt. Of moest je hem ergens anders afhalen ofzo?