Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hhilde schreef:Mijn vriend heeft twee kinderen (14 en 15 inmiddels) en ik heb totaal geen kinderwens. Ik werd alleen wel totaal head over heels, ongelooflijk verliefd op deze man. Alleen die kinderen zijn er nou eenmaal een gedeelte van de week. We wonen inmiddels bijna 2,5 jaar samen en ik kan heel goed met de kinderen. Ik erger me wel eerder dan mijn vriend en vind het ook niet erg als ze er niet zijn, maar al ze er zijn hebben we het heel leuk. We doen leuke dingen buitenshuis, maar Netflixen en ergens eten halen ook. Ik ben inmiddels een cliché geworden omdat ik alle kinderen verschrikkelijk vind, behalve deze twee
Lalidan schreef:Maar ben jij echt daar gebleven omdat hij er vanuit ging dat jij ging oppassen? Of zou hij zijn dochter anders gewoon een dagje alleen thuis gelaten hebben? Ik weet niet hoe oud ze is, 'tiener' is nogal een ruim begrip, maar als ze 16 is ofzo, had ze waarschijnlijk ook prima een dagje alleen kunnen blijven. Dus de vraag is even of dit echt een probleem was dat jij opgevangen hebt (en waarvan hij er vanuit ging dat jij het wel even op zou vangen), of dat jij er een probleem van gemaakt hebt dat je opgevangen hebt. Dat zou voor mij nogal uitmaken in dit verhaal.
Sowieso vind ik het gek dat jij al weken moet zeggen dat hij een oplossing voor zijn kind moet zoeken. Misschien moet je dat ook gewoon niet doen. Zijn kind, zijn probleem, lekker daar laten en niet naar je toe trekken.
Roosch schreef:Nee, die laat je inderdaad geen dag alleen maar ik begrijp alsnog niet hoe je in deze situatie terecht gekomen bent met alle respect.
Jij kan het kind prima een dag alleen laten, zolang je vriend dat niet doet. En het is zijn probleem.
Vriend gaat naar festival, hoe had ie het gedaan als ie jou niet tegen was gekomen 5 maanden geleden?
Naast het feit dat ik mezelf echt niet zie daten met iemand die zich voortgeplant heeft (maar jij had dat ook geloof ik] zou ik lekker m'n eigen ding hebben gedaan die zondag. Ook ik ben een planner maar ik had mn vrije zondag dan wel wat anders gepland.
Koper schreef:Wat is je bedoeling met dit topic? Aan de ene kant ben je kwaad op je vriend omdat hij je met zijn dochter "opzadelt" (zou ik ook zijn). Maar in je OP en zelfs in de titel vraag je wel wat mensen doen met de kinderen van hun partner.
Wil je nou wel of niet iets met die meid doen?
Ik denk dat dáár het probleem zit: je zegt van niet maar (onbewust) ook van wel.
Wat ik zelf overigens gedaan zou hebben: kind naar d'r moeder brengen. Het is niet jouw kind en het is ook niet aan jou om een oplossing voor de situatie te verzinnen. Dat zou afgelopen weekend in de eerste plaats aan jouw vriend zijn. En bij afwezigheid heeft die meid ook nog een moeder.
Dat zal je ongetwijfeld óók ruzie opleveren. Maar hopelijk snapt je vriend dan dat hij zelf even zijn zaakjes, inclusief kind, moet regelen en niet bij jou dumpen.
Relaxed schreef:Mijn vriend heeft een tienerdochter, dit weekend was ze bij hem en hij ging gisteren naar een festival. Ik zei al weken dat hij iets voor haar moest regelen omdat ik niet wist wat ik met haar zou moeten doen en ik ook dacht dat ze het leuker zou vinden om ergens te logeren. Uiteindelijk heeft hij vorige week pas iemand gebeld, die konden niet, dus ik zat gisteren de hele dag met haar bij hem thuis. En ja, ik vond dat dus echt ingewikkeld, ze wou niks (was natuurlijk prutweer ook..) en we zaten dus maar wat te netflixen en zijn even langs de Mac geweest.
Gisteravond hadden we hier weer discussie over en we zijn het gewoon niet eens.. Ik heb zelf geen kinderen en ook geen kinderwens, maar hij maakte het dus een beetje mijn probleem. Ik heb het gevoel dat ik haar bezig moet houden en er voor haar moet zijn terwijl hij dus gewoon weggaat![]()
Wat doen jullie met/voor de kinderen van je partner? In hoeverre voelen jullie je er verantwoordelijk voor? Waar ligt jullie grens?
Vooral benieuwd naar ervaringen dus, tips niet nodig, want dit gaat niet weer gebeuren zo
Citaat:Ik bedoel niet zozeer het doen qua activiteiten, want dat is sowieso voor ieder kind en situatie anders.. Ik bedoel het doen in de zin van hoe pakken jullie het aan met kinderen van je partner.. Ga je oppassen of laat je het zijn probleem..
fohadie schreef:Grappig trouwens hoe de antwoorden verschillen van mensen met en mensen zonder kinderen. Even alles over een kam geschoren: de mensen met kinderen denken meteen dat je het kind zelf niet zien zitten, de mensen zonder hebben het meer over je vriend.![]()
Als ik je goed begrijp, TS, is het feit dat je vriend naar een festival gaat en jouw met zijn kind achterlaat je grootste ergernis. En daarna dat je niet weet wat je met het kind moet doen. Niet dat je het niet wilt.
Roosch schreef:Waar in enkele reacties aan voorbij gegaan wordt is dat TS inderdaad wel akkoord is gegaan met de rol 'vriendin van papa' maar niet met de rol van 'oppas van tiener'.
Natuurlijk kiest TS er bewust voor een relatie met een vader te hebben. En ja daar zit contact met puber bij inbegrepen. Maar ergens zit er denk ik wel ruis op de lijn en correct me if I'm wrong, Relaxed, dit kan denk ik best voortkomen uit een miscommunicatie. Als ik het zo lees is TS een verbinder en wil graag een oplossing bieden. Maar zeker in zo een beginstadium van een relatie is dat op deze manier niet nodig vind ik. Kind kan wellicht naar opa en oma of een tante of oom of buurmeisje of hey.. haar moeder. Mensen die een directe relatie met haar hebben. Imo is het (nog) niet nodig dat de prille vriendin van pa in dit stadium op deze manier betrokken wordt.
Eerst bouwen aan relatie met pa, samen met pa en kind dingen doen en daarna kan het heus wel eens zo voorkomen dat puber en TS een paar uurtjes samen zijn. Zo zou ik het tenminste zien.