Gezocht; jurkjes/kleding zakelijk chique sexy.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Gezocht; jurkjes/kleding zakelijk chique sexy.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:21

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met deze outfits zie ik toch zeker niks mis voor op kantoor...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:32

Nee, dat is inderdaad mooi. Maar als je bewust 'sexy, op het randje' gaat opzoeken... Dat is niet passend en al gauw ordinair.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:37

TS heeft ook nergens gespecificeerd dat het voor een zakelijke omgeving is :D

Dus TS, waar heb je een zakelijke doch sexy jurk voor nodig?
Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig :D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:40

fleurtjeuh schreef:
TS heeft ook nergens gespecificeerd dat het voor een zakelijke omgeving is :D

Dus TS, waar heb je een zakelijke doch sexy jurk voor nodig?
Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig :D

Haha nee, vandaar ook mijn oprechte vraag: zakelijke afspraak of rollenspel?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:45

Duhelo schreef:

Blote schouders zou ik nou niet zo gauw doen. Ik weet niet wat voor functie TS heeft en in wat voor organisatie, maar in mijn geval zou ik toch iets kritischer zijn op de hoeveelheid huid die getoond wordt. ;)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:03

Als je naar de pakken uit Suits kijkt zie je ook geen bovenmatig bloot. Je ziet nauwsluitend, perfect aangepast op het lichaam, en eigenlijk maar heel weinig bloot of 'op het randje'. Als dat toch als sexy ervaren wordt, dan weet je dus al dat sexy en bloot eigenlijk niks met elkaar te maken hebben. Sexy is attitude, met een niet onaantrekkelijk lijf. Wat hierboven al gezegd wordt: zelfs met die tuinbroek kan je nog een hoop.

Kortom: het is afhankelijk van jou, van je lijf en van je doeleinden. Want in een zakelijke omgeving zou ik ver weg blijven van sexy.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:33

Op zich hoef je niet per se een jurk of rok aan toch? Je kunt ook heel sexy en vrouwelijk eruit zien in een broek. Ik vind deze broeken echt geweldig. Zitten heerlijk en vallen mooi. In het beige zijn ze ook prachtig
https://www.joshawebshop.nl/penny-broek ... 05559.html

Als ik er dan bijvoorbeeld zoiets op doe https://www.arjanenco.nl/onlleelo-s-s-b ... r-knt.html dan is het helemaal top. Moet zeggen dat dat shirt bij mij wel anders valt dan op de foto’s. Meer decolleté en wat hoger in de taille. Perfect in combinatie met bovenstaande broek. Krijg er ook altijd precies de gewenste reacties op. Dat je merkt van je zien je absoluut, en dan om de goede redenen: omdat het vrouwelijk/classy/sexy is, niet omdat het smakeloos, aandachttrekkerig of s letterig is.

Mooie hakken eronder en je bent klaar

Ik voel me zelf in jurkjes altijd snel overdressed, zeker icm hakken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:56

Imaginaerum schreef:
Duhelo schreef:

Blote schouders zou ik nou niet zo gauw doen. Ik weet niet wat voor functie TS heeft en in wat voor organisatie, maar in mijn geval zou ik toch iets kritischer zijn op de hoeveelheid huid die getoond wordt. ;)

Oh in mijn hoofd kwamen er ook wat flinke deco's voorbij in Suits, maar het is een tijdje terug.
Blote schouders is ook op het randje, niet qua sexy, wel qua verzorgdheid (maar dan komen we bij de discussie of blote schouders en tenen kunnen op kantoor, en dat was de vraag niet :D ).

@Dorine: meningen verschillen. Niets mis met jouw outfit, maar zakelijk vind ik 'm niet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 23:17

Tiggs schreef:
@Dorine: meningen verschillen. Niets mis met jouw outfit, maar zakelijk vind ik 'm niet.

Ik vind juist heel veel van de jurkjes niet zakelijk... te bloot

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:32

Denk dat “op het van het randje van sexy”meerdere problemen heeft: smaak. Een gedeelte zal je te sexy vinden. Met outfit suggesties kan het zijn dat het niet aansluit bij jouw bouw en dat het daardoor te sexy is, niet flatteert of er wat gekunsteld uit kan zien.

“Sexy” of er goed uit zien op kantoor, maar ook in het dagelijks leven zit hem voor mij in meerdere dingen.

Kleur. Ken je kleurtype. Ik ben een zachte herfst. Ik draag alleen maar die kleuren. Hierdoor ziet je er altijd stralender uit. Zonder direct wat te doen met de vorm en textuur kun je hierdoor al een stuk chiquer eruit zien. Maar speel ook met kleurencombinaties. Ik draag nu een gebroken witte broek, met crème bovenstuk en Bordeaux rode schoenen en een groene tas. Draag je neuraal? Zorg voor 1 flitsend item.

Jouw bouw. We kennen allemaal de peer, de appel en de zandloper. Belangrijk voor je kledingkeuze. Ik ga hier zelf nog verder in. Ik kijk ook naar naar torso/been ratio en been ratio. Voor je torso/been ratio doe je 2 platte honden onder elkaar onder je boezem. Is je navel onder je hand heb je een korte torso, op de rand is het in verhouding en onder je handen dan heb je een lange torso. Is een grove schatting dus kijk goed naar je lichaam.
Daarnaast kun je naar been ratio kijken. Dit is de verhouding tussen onderbeen en bovenbeen. Ik heb een langer bovenbeen. Als je een langer onderbeen hebt, heb je echt modellenpootjes en ben ik jaloers :')
Ik heb een langer torso en een langer bovenbeen. Verder heb ik een zandloper figuur. Verder heb ik door veel sporten best wat spieren. Waar je naar streeft is compensatie van deze verhouding door de vorm van je kleding. Wat ik doe is het breken van mijn torso door een broek met hoge taille te dragen waarbij wordt verhuld waar mijn heupboot start. Verder probeer ik dan een broek te dragen waarbij mijn knie meer verhult wordt (straight fit). Flared staat dan weer absoluut niet. Een kokerrok kom ik slecht mee weg, ook al heb ik een lossere bovenkleding. Qua vorm kan het best, maar het brengt aandacht naar mijn onderbenen en ik heb er een enorme kont in. Dat kan, maar je moet het wel weten van je zelf. Ik geef voorkeur aan een a-lijn met split liever. Hierdoor kan je er sexy uitzien zonder dat je huid laat zien.

Als laatste, de kwaliteit van je kleding. Kleding van slechte kwaliteit pik je er zo uit. Ik koop zoveel mogelijk fysiek in de winkels. Hoe zien de naden eruit? Zijn er losse dragen? Wat voor materiaal? Is alles recht genaaid? Hier zijn best wat video’s op YouTube van te vinden. Jennifer Wang besteed hier veel aandacht aan. Speel met textuur en wellicht een asymmetrische vorm in je kleding en probeer je tijdloos te kleden. Klinkt als een hoop regels. Maar hierdoor zie je er echt altijd goed uit. Ik krijg altijd complimenten over hoe ik eruit zie, ben echt gek op mooie kleding en met zo min mogelijk bombarie er goed uit te zien.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:59

Raineri schreef:
Voor je torso/been ratio doe je 2 platte honden onder elkaar onder je boezem. Is je navel onder je hand heb je een korte torso, op de rand is het in verhouding en onder je handen dan heb je een lange torso. Is een grove schatting dus kijk goed naar je lichaam.

n.

Dan resten mij een aantal vragen:
- welk type hond moet ik hiervoor nemen?
- moeten het 2 dezelfde honden zijn?
- hoe maak ik de honden het best plat?
- moeten de honden onder de borst, als deze niet meer zo stevig zijn :P of is er op ook goed?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:04

Mijn autocorrectie heeft een eigen leven hihi :o ik ga er vanuit dat je snugger genoeg bent hier doorheen te lezen

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:07

Neon schreef:
Raineri schreef:
Voor je torso/been ratio doe je 2 platte honden onder elkaar onder je boezem. Is je navel onder je hand heb je een korte torso, op de rand is het in verhouding en onder je handen dan heb je een lange torso. Is een grove schatting dus kijk goed naar je lichaam.

n.

- moeten de honden onder de borst, als deze niet meer zo stevig zijn :P of is er op ook goed?

Tranen over mijn wangen _/-\o_

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:29

Raineri schreef:
Mijn autocorrectie heeft een eigen leven hihi :o ik ga er vanuit dat je snugger genoeg bent hier doorheen te lezen

Ik had gehoopt op een ander antwoord :D

het beste is om gebruik te maken van 2 kortharige chihuahua’s, de langharige zijn ook een optie. Echter, vertroebeld door de fluffyness van de honden, het objectieve beeld waar je naar wilt kijken.. het kleurenpalet van de vacht kun je het beste aanpassen naar het kleurtype van de persoon in kwestie om het oordelend oog een rustig beeld te geven zonder teveel afleidende bijzaken :P. Over het algemeen kan geconcludeerd worden dat een husky of herdershond voor de meeste mensen te groot zal zijn… zeker na het platmaken…

Ja voor een objectieve beeldvorming is dat beter…

Afbeelding

Het beste is om ze onder de borst te plaatsen…. Eventueel kunnen de borsten tijdelijk met een wasknijper achter de hals vast gezet worden…

Nee even serieus… ik vind jouw post echt heel leuk en verhelderend over wat er allemaal bij komt kijken :D het was even een stukje adhd brein wat een loopje met me nam :D :P
Laatst bijgewerkt door Neon op 20-07-23 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:42

Nee niet doen, ik wil volledig off topic gaan :') ik hou me in…. _O- mijn fantasie gaan alle kanten op.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:45

Raineri schreef:
Nee niet doen, ik wil volledig off topic gaan :') ik hou me in…. _O- mijn fantasie gaan alle kanten op.

Het is te laat…

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:50

[***] schreef:

Same here.
ben echt super blij met deze stijl. Al neig ik voor werk wel het vaakst naar een kokerrok met blouse of shirt. Te veel swing in mijn rok vind ik minder zakelijk.
Bijkomend voordeel: mode-hype-loos. Nooit 'in', nooit 'uit'

Blote schouders doe ik niet snel op kantoor overigens. Dus op zijn minst een kapmouwtje of een vestje of jasje er overheen.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 20-07-23 14:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:55

Neon schreef:
Raineri schreef:

Ik had gehoopt op een ander antwoord :D

het beste is om gebruik te maken van 2 kortharige chihuahua’s, de langharige zijn ook een optie. Echter, vertroebeld door de fluffyness van de honden, het objectieve beeld waar je naar wilt kijken.. het kleurenpalet van de vacht kun je het beste aanpassen naar het kleurtype van de persoon in kwestie om het oordelend oog een rustig beeld te geven zonder teveel afleidende bijzaken :P. Over het algemeen kan geconcludeerd worden dat een husky of herdershond voor de meeste mensen te groot zal zijn… zeker na het platmaken…

Ja voor een objectieve beeldvorming is dat beter…

[ [url=m/HtoisO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het beste is om ze onder de borst te plaatsen…. Eventueel kunnen de borsten tijdelijk met een wasknijper achter de hals vast gezet worden…

Nee even serieus… ik vind jouw post echt heel leuk en verhelderend over wat er allemaal bij komt kijken :D het was even een stukje adhd brein wat een loopje met me nam :D :P

Ik ga stuk... vooral die afbeelding :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 14:34

Ik hou hiervan :))

Ik hou overigens hetzelfde aan als Raineri. Hier een lange torso naar verhouding, maar veel boezem en schouder. Topless of teveel bloot van boven is bij mij gewoon bijna altijd al fout.
Ik heb dan een langer onderbeen dan bovenbeen en hele dunne benen. Maar geen kont.
Ik kan dus ook beste A lijn hebben, maar een kokerrok tot net over de knie ook. Dan lijkt ik wel kont te hebben plots. En door juist goede kleding passend bij je figuur te hebben kan het al snel smaakvol sexy zijn.
En idd goede stoffen en snit.
Een mooie zijden blouse is door z’n glans en manier van vallen gewoon al sneller sexy dan een goedkope polyester/satijn mix. Dat valt gewoon ook niet zo soepel, als water bijna zoals goed zijde.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 16:53

En met neutrale make up en een subtiele rode lippenstift maak je het dan af. Zelden vindt iemand dat ordinair. Zijde (wel echt zijde) is enorm klassiek maar ook zeer vrouwelijk.
Zo kan Lau zoals ze aangeeft die kokerrok prima hebben terwijl ik dan net Kimmy K lijk. Bij Lau zal het veel meer klassiek staan vermoed ik dan bij mij. Wat ook goed werkt is een huidskleurige pump/schoen. Hierdoor word je been niet gebroken door schoeisel en lijkt je been nog langer

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:09

Ja of goudkleurig. Is net wat feestelijker voor een speciale gelegenheid. En geeft redelijk zelfde effect.
Met nude hakken moet je wel echt een hele mooie schoen hebben wil de kleur net niet goedkoop worden.
Tods en Ferragamo hebben vaak hele mooie klassieke pumps in goede nudekleur.
Meestal een blokhak ipv naaldhak. Maar dan sta je ook steviger en loop je eleganter op dan half balancerend op een spikeheel.

Klopt een kokerrok staat bij mij heel klassiek.
Deed het graag naar m’n werk aan met klanten. Hebben een mooie zwarte kokerrok van Armani met gevlochten veters aan de voorkant er overheen. Net speels effect, maar niet ordinair. Dan simpele witte zijden blouse er op. Of ivoorkleurig. Ik heb dan nog een gebroken wit Chanel tweedjasje met goudkleurige ketting om de randen voor met koud weer. Goeie pump of hak ik neutrale kleur.
Weinig bloot. Super klassiek, maar volgens mij ook sexy

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:38

Klopt, materiaal etc maakt zoveel uit.
Een jurkje van Boss ‘vergeeft’ je veel meer dan iets van de Hennes.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:49

Juffrouw Jansen heeft soms ook wel mooie jurkjes die een beetje spannend zijn. Niet alles, de collecties worden ieder jaar een beetje suffer maar de Black Dress collectie die in november komt is vaak heel mooi.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 18:04

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:17