Fijne stofzuiger zonder zak voor kattenliefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:59

PhaedraW schreef:
Sanet schreef:
Deze hebben wij ook. De Jet 75 Pro. Ik stuur eerst de robot stofzuiger op pad en dan ga ik er met de steelstofzuiger achteraan voor de laatste beetjes.

Welke robot stofzuiger heb jij?

Ik heb een Xiaomi (ik noem haar Naomi :D)

Sodera

Re: Fijne stofzuiger zonder zak voor kattenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:33

Ik heb een draadloze Shark, speciaal voor dieren en met een anti-haar vast zit dinges.
https://sharkclean.co.uk/product/shark- ... idIZ300UKT

Een van onze beste aankopen. Er zit een type vloer (glad of vloerbedekking) op, wat vooral voor de lengte dat de batterij meegaat ideaal is.
Op het laminaat is zuigkracht 2 van de 3 méér dan voldoende en kan ik dan ook beneden meerdere keren stofzuigen. Op de vloerbedekking heeft hij meer kracht nodig en op de hoogste stand gaat hij 10 minuten mee ofzo.
Deze batterij is precies voldoende om ons hele huis, met de juiste standen, helemaal te zuigen voor de batterij leeg is.

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:41

Sodera schreef:
Ik heb een draadloze Shark, speciaal voor dieren en met een anti-haar vast zit dinges.
https://sharkclean.co.uk/product/shark- ... idIZ300UKT

Een van onze beste aankopen. Er zit een type vloer (glad of vloerbedekking) op, wat vooral voor de lengte dat de batterij meegaat ideaal is.
Op het laminaat is zuigkracht 2 van de 3 méér dan voldoende en kan ik dan ook beneden meerdere keren stofzuigen. Op de vloerbedekking heeft hij meer kracht nodig en op de hoogste stand gaat hij 10 minuten mee ofzo.
Deze batterij is precies voldoende om ons hele huis, met de juiste standen, helemaal te zuigen voor de batterij leeg is.

Deze ziet er fijn uit! Ik heb momenteel een Dyson V10 Origin maar ben hier echt niet tevreden van qua zuigkracht. Ik heb drie langharige katten, en hij neemt de bollen haar gewoon echt niet goed op. Maar mijn allergrootste frustratie is het kattengrind dat van hun pootjes valt. Dit zuigt hij gewoon compleet niet op. Doet jouw Shark dat wel? Ik heb keramisch parket (dus tegels met een beetje reliëf) liggen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:44

Hij zuigt het (fijne) grit hier van zowel het laminaat als het wat grovere uitloopmatje wat ervoor ligt..
Ook grote plukken haar (ik heb kortharige katten) of zo’n plok stof & haren van onder de kast wordt goed opgezogen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:55

2 Jaar geleden een Thomas gekocht en best spijt.

Het is echt een goede stofzuiger en het idee van opvangen in water is super.

Maar het legen is vreselijk naar werk en als je het even laat staan gaat het alsnog stinken.

We hadden toen 2 honden en 1 kat, nu binnen 4 honden en 2 katten. Maar ergste is dat we alles naar binnen lopen allemaal. Nog in een verbouwing, dus nog veel zand, stof etc.

Er kan een andere bak in om zonder water te zuigen en je kan zakken kopen. Ik denk dat ik wel de zakken ga bestellen en hem weer als normaal ga gebruiken.

Mijn man heeft een alles zuiger van Kärcher en doet daar echt alles mee. Maar ik vind het leegkloppen weer vreselijk. ( doet hij )

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:29

Geen aanrader hier wel een dikke afrader.

Wij hebben een rowenta x force flex en we hebben continu ellende rond de zuigmond vanwege de kattenharen. We moeten letterlijk het hele ding uit elkaar halen omdat op de meest onmogelijke plekken haar gaat vervilten. Dus niet geschikt voor dieren haren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:10

Natascha schreef:
Met al onze fluffies zit een stofzuigerzak snel vol. Vind ik eigenlijk zonde geld. Heb jaren met 2e hands Dysons gedaan, maar ik kom ze op MP bijna niet meer goedkoop tegen.

[ [url=m/VApCgx.jpg]Afbeelding[/url] ]
1 van onze fluffies

Je kan de zak ook gewoon leegplukken,hé.
Vies werkje, maar als dat je enige verweer is.

Zakken in een stofzuiger geven net iets meer vacuüm. En dat zuigt beter :o

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:53

Geen zakloze maar verder super ding mer huisdieren:
Miele cat en dog en miele classic.
Ik heb een miele van ondertussen 16 jaar oud. Is flink mishandeld, hondenharen, kattenharen, rotzooi van de vogels enz.
Hij leeft nog steeds een super zuigkracht.
Ik koop overigens nooit de originele miele zakken maar de zakken van de action a €2 per 5 stuks. Wanneer er vooral hondenhaar in zit dan pluk ik hem nog wel eens boven de kliko leeg.
Hierna komt er hier weer een miele.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:59

Nielojram schreef:
Gewoon met zak, de Miele Complete C3 Cat & Dog PowerLine. Voldoet aan bijna al ( behalve zakloos) jouw eisen.

Heb hier ook 6 pelsdieren lopen, en ik ben en meer dan zeer tevreden over.

De zakken kosten wel wat, maar je hebt zoveel meer zuigkracht. En het is niet een-en-al plastic wat je koopt, zoals bij dyson.

Als je marktplaats een beetje in de gaten houdt kan je die zakken wel leuk scoren, laatst 16 zakken en een filter voor nog geen €45..Maar, ik had ze anders nieuw gekocht, hoor.

Ik zet zelfs de stofzuiger een tandje lager als er weer een verse zak in zit, anders trekt'ie mijn vloer eruit :D

Wat is je grootste bezwaar voor een stofzuiger met zak?

Mijn vorige miele heeft het 20 jaar gedaan..

Ik gebruik voor m'n miele gewoon de merkloze zakken van de action. €2 voor 5 zakken. Mijn miele is ondertussen bijna 15 jaar oud. Volgens mij zelfs ouder.
Man van m'n collega werkt bij miele en die heeft ooit als tip de action zakken gegeven. Was volgens hem dikke onzin om die dure originele zakken te kopen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:05

Hier 4 Siberen en 2 Belgische Herdershonden (half langhaar)
Dus een grote bende :D
Ik had een Dyson... vond ik verschrikkelijk: luid, je kon de kracht niet reguleren en de filter begon snel te stinken, plus de huidschilfjes kreeg je ook met de beste reiniging niet echt allemaal weg.

Dan een Phillips - ook zonder zak, gigantisch lomp, maar minder luid, kracht kon je reguleren en filter kon je makkelijk met water schoonmaken (wel minimaal 2 a 3 kopen, want duurt lang voordat droog.
Maar dat ding dagelijks van boven naar beneden slepen was het echt niet.

Plus minpunt bei beiden : heb je fijne kattenbakvulling die klompt wordt je niet vrolijk als je eens per ongeluk korrels opzuigd die nog vochtig zijn.
Uit wanhoop mijn oer-oude Bosch uit stal gehaald en bingo...
Inmiddels boven een kleine maar krachtige Siemens, beneden dito maar Bosch en beiden met zak.
De zakken haal ik gewoon bei de action en voor een frisse geur zuig ik n eetlepel van die unstoppabels op - tot de zak vol zit blijven die geur afgeven :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:29

Yipee schreef:
Ik heb sinds onze verhuizing een Philips Stofzuiger zonder zak (FC9556/09): https://www.philips.nl/c-p/FC9556_09/50 ... zonder-zak

Bevalt uitstekend. Goede zuigkracht, makkelijk te legen. Ik heb ook een ragdoll. Ik heb er ook nog een robotstofzuiger naast. Die doet dagelijks een ronde over de benedenverdieping om het goed bij te houden. Maar dat zorgt natuurlijk niet voor een haarvrije bank, trap etc.

Mijn moeder heeft deze toevallig ook en een hond. Ook heel tevreden.

Ik heb deze ook, incl kat en hond, erg tevreden over ook!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 19:06

Hier de Philips 8000 Series XC8043/01, goed tevreden mee!
Ook de lampjes maken het een stuk makkelijker.
We hebben hier 2 katten en 2 kinderen rondlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 20:17

Tieme schreef:
Ik gebruik voor m'n miele gewoon de merkloze zakken van de action. €2 voor 5 zakken. Mijn miele is ondertussen bijna 15 jaar oud. Volgens mij zelfs ouder.
Man van m'n collega werkt bij miele en die heeft ooit als tip de action zakken gegeven. Was volgens hem dikke onzin om die dure originele zakken te kopen.

Ik had ook altijd zakken van de dekamarkt, azetiejon, Appie.

Totdat ik dus die nieuwe Miele had gekocht, en na de twee zakken die je erbij kreeg, er doorheen was, gewoon weer bij de bovengenoemde winkels stofzuigerzakken had gekocht.

Op een gegeven moment stond ik te stofzuigen, en ik merkte dat de zuigkracht minder was.. Check de slang ( ik zuig alles op :Y) ) Doe de klep open, en de hele zak ( zo'n kartonnen dus) was compleet verpulverd...
Vanaf dat moment besefte ik dat ik een prima stofzuiger had gekocht, met gigantische zuigkracht, en dat het 'opvangbakje' ( zak) wat sterker moest zijn.

Zodoende raad ik dat dus aan.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:30

Nielojram schreef:

Totdat ik dus die nieuwe Miele had gekocht, en na de twee zakken die je erbij kreeg, er doorheen was, gewoon weer bij de bovengenoemde winkels stofzuigerzakken had gekocht.

Op een gegeven moment stond ik te stofzuigen, en ik merkte dat de zuigkracht minder was.. Check de slang ( ik zuig alles op :Y) ) Doe de klep open, en de hele zak ( zo'n kartonnen dus) was compleet verpulverd...
Vanaf dat moment besefte ik dat ik een prima stofzuiger had gekocht, met gigantische zuigkracht, en dat het 'opvangbakje' ( zak) wat sterker moest zijn.

Je zou alsnog die van de action kunnen proberen. Dat zijn geen kartonnen zakken maar van een stevig wit spul wat je niet zomaar even kapot trekt. Hier kom een miele met flinke zuigkracht maar die zakken houden het prima :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 23:24

Tieme schreef:
Nielojram schreef:

Je zou alsnog die van de action kunnen proberen. Dat zijn geen kartonnen zakken maar van een stevig wit spul wat je niet zomaar even kapot trekt. Hier kom een miele met flinke zuigkracht maar die zakken houden het prima :)

Hier ook.
Maar zorg wel even dat je het hepa filter eens in de zoveel jaar vervangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 20:49

Tieme schreef:

Mocht ik over 3 jaar door mijn miele-zakken heen zijn ga ik dat doen.
Maar check dan toch stiekem weer ff marktplaats :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 21:42

Ik ben heel blij met mijn Miele Blizzard. Zakloos is erg handig met mijn twee katten, de opvangbak moet ik toch zeker wekelijks legen. Het snoer is lang (7,5m), de stang vind ik ook een prettige lengte hebben. :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 21:55

xJitskee schreef:
Ik ben heel blij met mijn Miele Blizzard. Zakloos is erg handig met mijn twee katten, de opvangbak moet ik toch zeker wekelijks legen. Het snoer is lang (7,5m), de stang vind ik ook een prettige lengte hebben. :)

Eens! Hier alleen een hond, die niet super uit haart dus ik hoef hem niet iedere week te legen maar echt perfect

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 22:22

Hier 2 katten en een mechelse herder en ik heb de Miele Cx1 boost cat&dog. Deze is zakloos, voldoende zuigkracht, steel is lang genoeg voor mij (1.80). Heb het ding nu 10 maand en nog steeds tevreden. Vind het ook fijn dat je er een andere soort kop bij krijgt die ik gebruik voor de bank haarvrij te krijgen.
Ik leeg de bak na elke stofzuigbeurt, en hij is makkelijk uit elkaar te halen om filters te reinigen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:18

Luca03 schreef:
Vind het ook fijn dat je er een andere soort kop bij krijgt die ik gebruik voor de bank haarvrij te krijgen.

Hoe ziet die eruit?