Team_Sublime schreef:allereerst even de volgende dingen controleren.
heeft dit modem een 2.4 ghz en een 5 ghz verbinding? log dan in op het modem en geef deze netwerken allebei een andere naam ipv dezelfde. doordat deze het zelfde zijn kunnen er storingen ontstaan omdat er niet goed herkent word of het 2.4 of 5 ghz is en krijg je uitval.
maak je gebruik van wifi versterkers/ routers ? zorg dan dat deze is accespoint staan en het wifi op het modem is uitgeschakeld.
dan goed om te weten zijn de verbrekingen met de wifi of heb je hier ook last van op de kabel ? maak je nog gebruik van een switch ? probeer dan eens zonder switch of de vebrekingen ook aanhouden .
verder kan je ook nog controleren inderdaad op welk kanaal je zit en of deze niet overbelast is met bijvoorbeeld de buren. of kan je overwegen om wifi versterkers aan te schaffen. als de buren namelijk wifi versterkers hebben, kan het zo zijn dat je jou signaal onderdrukken, en dus uitval veroorzaken.
Ik raad ook aan om in het modem de instelling upnp na te kijken en indien deze aanstaat, uit te zetten..
heb je modem + router of heb je alleen een modem ? heb je hier op je mobiel ook last van ?
Bedankt, mijn provider heeft een dubbele reset gedaan waardoor alle gegevens gewist zijn (schone lei) en hopelijk draait nu alles weer als een zonnetje. Tot op heden houdt hij zich koest!