Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:28

Wat betreft herfst...
Stel nou dat er een boek is die over verschillende hoven gaat, waarbij ze in 1 deel van de serie 1 a 2 hoofdstukken lang, langs een zogenaamd herfsthof gaan...
Zou dat al onder herfst vallen? :') _O- O:)

Ik weet in ieder geval wel welk boek ik in de lente ga versturen als ik iemand krijg die fantasy leuk vind en dat boek nog niet heeft _O-

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:30

Ik kreeg een melding dat ik een lootje mocht trekken, denk dat er iets mis gaat?

Ik ga mij vanavond even voorstellen :D eerst met mijn oudste smurf even naar de bibliotheek

Moonlight91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:49

Ik doe ook mee ( zal zo even een PB sturen).

Ik ben Laura en 32 jaar oud. Ik lees vooral fantasy romance, maar je mag mij ook wel verrassen met iets anders spannends.
Ik lees eigenlijk alleen nog maar in het Engels.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:59

M_D_H schreef:
Wat betreft herfst...
Stel nou dat er een boek is die over verschillende hoven gaat, waarbij ze in 1 deel van de serie 1 a 2 hoofdstukken lang, langs een zogenaamd herfsthof gaan...

Ik weet in ieder geval wel welk boek ik in de lente ga versturen als ik iemand krijg die fantasy leuk vind en dat boek nog niet heeft _O-

Ik weet welk boek jij bedoeld :D
Daar heb ik een gesigneerd exemplaar van in de kast staan *\o/*

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:59

Oke, nu heb ik tijd om me snel voor te stellen :)

Ik heet (afgekort) Vina en ben 34 jaar, ik woon in Antwerpen :) Ik lees al heel mijn leven zoveel als ik maar kan, ben ook best verslaafd aan audioboeken haha.

Horror - I love it. Ik heb ondertussen al een aantal boeken in dat genre staan, dus ik zal later nog een lijstje voorzien :)
Ik hou helaas niet van "eender welke" horror - ik ben vooral enorme fan van paranormale horror. Dus niet de menselijke variant zoals moordenaars, verkrachters, kannibalen ed. Ik wil geesten, heksen en demonen haha. Amityville, Blair witch, Paranormal activity ed zijn he-le-maal mijn ding!

Verder heb ik ook een aantal "kinder"horrorboeken in mijn kast staan, daar heb ik nog steeds een zwak voor haha. Denk aan Kippenvel, Fear Street, De Griezelbus, ... Mijn favoriet van vorig jaar was Hocus Pocus (je weet wel, het boek van die goeie ouwe film).

Maar ik zal later nog voor een lijstje zorgen, om dubbele boeken te vermijden :) Ik heb uiteraard een aantal Kings staan (mijn favorieten zijn Pet Sematary en The shining) en verzamel sinds een tijdje ook de boeken van Darcy Coates. Oeh, van Ed & Lorraine Warren heb ik er ook een aantal staan! Alma Katsu vind ik ook meesterlijk. Van Amy Cross heb ik nog niets, maar lijkt me ook mijn ding te zijn.

Ik lees zowel in het NL als in het Engels.
Boeken mogen van mij nieuw of tweedehands zijn, en mogen wat mij betreft ook gewoon stinken haha, daar trek ik me niets van aan. Als mijn lootje daar wel een probleem mee heeft, vind ik dat niet erg en pas ik me zeker aan! :)

Ik ben ook enorme fan van historische romans. Iets herfstigs in die richting mag dus ook zeker. Ook hier heb ik wel al een hele verzameling van, dus misschien is het makkelijker (als dat kan? mag?) als mijn Santa doorgeeft welke richting hij/zij uit wilt, dan weet ik welk lijstje ik moet opstellen :) Want ik hou helaas geen lijstjes bij haha, ik zeg steeds dat ik dat wel eens zal doen, maar ik heb gewoon té veel boeken om er aan te beginnen :')

Als ik mag kiezen, zou ik graag van thuis uit verzenden en er nog iets leuks en een hint bij inpakken :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 19:47

Lolacabana schreef:
M_D_H schreef:
Wat betreft herfst...

:oo
Ik ben zo jaloers :oo

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 20:12

Ik zie dat sommigen al een lootje hebben getrokken. Denk dat ik iets fout gedaan heb met de instellingen...

Ik moet dus even opnieuw alles instellen want de getrokken lootjes kan ik niet meer annuleren

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 20:23

Sorry! Daar was ik er 1 van.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 20:31

Ok, tijd om voor te stellen.
Mijn naam is Rianne, 35 en woonachtig in Almere :P

Ik heb altijd graag gelezen (in de zomervakantie ging er een boek per dag door heen) tot ik kinderen kreeg (3 stuks in totaal) waarvan mijn jongste tweeling een mentale beperking bleek te hebben. Zij zijn cognitief echt nog heel jong en trekken de boeken uit mijn handen. Als ik al een boek kon lezen want ze vormden ook regelmatig een gevaar voor zichzelf en elkaar :o
Dus ik heb al heel lang een abonnement op Storytel <3 en sinds kort ook weer de rust om savonds lekker te lezen. Fysieke boeken blijven het fijnst.

Ik hou van thrillers, mijn favoriete schrijvers zijn Jeffery Deaver, Karin Slaughter en Helen Fields. Dan komen we op mijn tweede favoriet, ik ben gek op series met dezelfde personages en toevallig hebben de hoofdpersonages van alle drie de schrijvers altijd gevoelens voor elkaar dus ik vermoed dat daar ook een verband in zit :’)
Verder hou ik ook wel van romans, de zeven zussen heb ik gelezen en ik ben nu met de zeven dochters bezig. En de serie van Diana Gabaldon staat momenteel ook hoog op mijn lijst van boeken die ik ‘verslind’.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 21:31

Dit lijkt mij ook wel heel leuk om aan mee te doen. Wil ook graag meer gaan lezen. Zelf voornamelijk dol op horror, thrillers en fantasy. Maar ook meer mytische boeken spreken mij vaak aan.
Lees wel voornamelijk in het engels.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 23:21

M_D_H schreef:
Lolacabana schreef:

Die heb ik vijf jaar geleden per ongeluk in Londen gekocht. Geen idee wie ze was, maar vond het wel grappig. Toch ben ik vorig jaar pas haar boeken gaan lezen en deze vond ik nog in een niet uitgepakte verhuisdoos twee maanden geleden. :')

Edit: misschien is het zelfs al langer geleden. Te vaak boeken gekocht daar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 01:00

Lolacabana schreef:
M_D_H schreef:

Die heb ik vijf jaar geleden per ongeluk in Londen gekocht. Geen idee wie ze was, maar vond het wel grappig. Toch ben ik vorig jaar pas haar boeken gaan lezen en deze vond ik nog in een niet uitgepakte verhuisdoos twee maanden geleden. :')

Edit: misschien is het zelfs al langer geleden. Te vaak boeken gekocht daar :+
Hatchard's? :))

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 01:08

Ik lees deze editie even mee als dat mag. Gek op lezen maar ik snap het concept van de Secret Santa niet zo goed :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 07:35

Prairy schreef:
Ik lees deze editie even mee als dat mag. Gek op lezen maar ik snap het concept van de Secret Santa niet zo goed :')

Dus, je trekt een lootje, en moet dan voor die persoon een boek kopen. Beetje opzoeken en stalken, proberen erachter te komen wat jouw lootje graag leest. Eventueel een stuk chocolade of een lekkere thee oid erbij - vandaar het stalken. Je zorgt ook voor een hint, zodat diegene kan gaan proberen raden wie jij bent.
En anders trekt er natuurlijk ook iemand jouw naam, en moet die voor jou een boek kopen en een hint bedenken, zodat jij als lootje kan raden wie jouw Santa is.

Die hint kan echt echt vanalles zijn. Kruiswoordraadsel, rebus, .. Kijk eens in het vorige topic, daar staan heel wat foto's van de pakjes + hints die mensen ontvangen :j

Super leuk hoor! :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 08:05

Ik zal me nog even voorstellen. Mijn naam is Cynthia, 29 jaar en ik woon in Swifterbant samen met mijn vriend en poes Misty. In het dagelijks leven werk ik op de kwaliteitsafdeling van de Lidl maar fotografeer ik ook veel. Mijn partner is rij-instructeur en ook fotograaf. Waar mijn 'expertise' ophoudt bij de paardensport, fotografeert hij letterlijk van alles. Bruiloften, motorsport, paardensport.. van alle markten thuis dus.
Ik ben onwijs fan van bordspellen, fantasy en sciencefiction films zoals Star Wars, Lord of the Rings en Harry Potter. Verzamel er ook boeken en poppetjes van in mijn woonkamer kast (waar toch wel een uitbreiding van nodig is inmiddels maar ik ben eigenwijs en wel exact dezelfde kast. Die wordt natuurlijk niet meer verkocht := ).
Vroeger was ik gek op lezen en kon ik dagelijks boeken verslinden, na mijn burn-out een aantal jaar geleden is het wat minder. Ben regelmatig veel te druk in mijn hoofd, en kon er aardig lang de rust niet voor vinden. Het begint inmiddels wat bij te draaien en ik pak er inmiddels weer wat boeken bij. Het gaat alleen niet zo makkelijk als 'vroeger'. Hopelijk kom ik wel weer op dat punt, want het is zo heerlijk om (vooral in de herfst/winter) met een dekentje op de bank, poes op schoot en een grote kop warme thee of chocomelk helemaal op te gaan in een boek. <3
Ik lees graag in het Engels. Scandinavische, of psychologische thrillers doen het altijd goed en ik heb er nog een aantal op m'n wishlist dus die zal ik zeker als ideeën meegeven bij lootjestrekken.nl Maar ook fantasy en op z'n tijd een lichte roman met een vleugje humor doen het goed. Denk aan Jane Fellon, Jill Mansell en sinds kort ben ik begonnen aan de serie A Bookmobile Cat Mystery van Laurie Cass. Heerlijk, ik ben er net mee begonnen en bestempel ze nu al als perfecte 'cozy read material' :D. Zeker als ik vol zit in m'n hoofd lezen zulke boeken makkelijk weg. :j
Ook verzamel ik mooie Disney en sprookjesboeken. Bijvoorbeeld deze:

Afbeelding

Nu alweer zin in *\o/*

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:07

Mkango schreef:
Hatchard's? :))

Forbidden Planet :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:08

Wil jullie even bedanken - ik ben zowaar aan een lijstje "heb-ik-al" begonnen!! *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:31

Gaat het om leesboeken of mogen informatieve boeken ook? of reisgidsen?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:48

Wat leuk! Ik heb zojuist mijzelf ook aangemeld :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:50

germie schreef:

Je past je zoals gewoonlijk aan aan het lootje, maar ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik niet weet wat een seizoensgebonden reisgids is.
Ik bedoel, zijn er reisgidsen specifiek voor de herfst?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:58

M_D_H schreef:
germie schreef:

Je past je zoals gewoonlijk aan aan het lootje, maar ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik niet weet wat een seizoensgebonden reisgids is.

Vaak niet, maar je hebt wel weer bestemmingen die in de herfst het beste zijn bijvoorbeeld.

Of een gids 'wandelingen in de herfst'. Dat noem ik ook een reisgids zeg maar.

Maar het is gewoon een vraag. Ik moet ook nadenken wat voor soort boeken ik dan van hou met thema herfst. Thrillers gaan ook niet specifiek over de herfst vaak. En momenteel kom ik niet echt aan lezen toe. Ik las altijd wel 2 boeken per week, nu flink minder. Maar heb hierdoor dus ook best wel veel. En om nu aan te komen met een lijst met 800 boeken van die heb ik al is ook wel wat erg denk ik. :P

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:03

Als jij het leuk vind om reisgidsen te ontvangen dan kan je dat aangeven, misschien dat je Santa er wat mee kan? Ik vind het zelf wel veel leuker om voor fictie te gaan speuren voor mijn lootje. En ook om te ontvangen. ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:28

germie schreef:
M_D_H schreef:

Vaak niet, maar je hebt wel weer bestemmingen die in de herfst het beste zijn bijvoorbeeld.

Of een gids 'wandelingen in de herfst'. Dat noem ik ook een reisgids zeg maar.

Maar het is gewoon een vraag. Ik moet ook nadenken wat voor soort boeken ik dan van hou met thema herfst. Thrillers gaan ook niet specifiek over de herfst vaak. En momenteel kom ik niet echt aan lezen toe. Ik las altijd wel 2 boeken per week, nu flink minder. Maar heb hierdoor dus ook best wel veel. En om nu aan te komen met een lijst met 800 boeken van die heb ik al is ook wel wat erg denk ik. :P

Kan mij de vraag ook wel voorstellen hoor, kon er alleen niet echt een beeld bij vormen met reisgidsen en het thema herfst :')

Thrillers gaan inderdaad ook niet specifiek over de herfst, daar heb je gelijk in, maar de herfstperiode is natuurlijk wel het griezelseizoen, met halloween en allerzielen, dus dan is de link naar thrillers wel weer logisch natuurlijk :j

Ik zou het ook leuker vinden om voor fictie te speuren en te ontvangen.
Al heb ik mij deze summer editie ook redelijk gered met de non fictie :j

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:33

Ik heb me net aangemeld dus nog een voorstelpost!

Hi :wave:
Ik ben Eline, word over een paar weken alweer 30 jaar oud (jong? :') ) en woon in Nijmegen samen met mijn vriend en hond. Ik ben ecoloog en ga graag aan de wandel. Ben groot (bord)spellen fan Vroeger verslond ik boeken en las ik stiekem hele nachten door. Toen kwamen de boekverslagen en verplichte leeslijsten op school en was de lol er ineens wel af :+ De laatste jaren ben ik weer fijn aan het lezen en kom ik ook weer toe aan de echte dikkerts.

Vroeger had ik alle Griezelbus, Dolfje Weerwolfje etc. Als het van Paul van Loon was stond het in mijn kast. Daarna uiteraard over gegaan op Kippenvel! De Harry Potter reeks heb ik letterlijk kapot gelezen en herlees ik nog regelmatig. De MinaLima edities zijn echt mijn harte-boeken. Ook Hunger Games (incl prequel) staan hier goed gelezen in de kast. Eragon (Inheritance reeks) was ook altijd een van mijn favorieten, maar tot mijn spijt en schaamte heb ik nog altijd het 4e boek niet (uit) gelezen. Tegenwoordig lees ik eigenlijk best wel breed. Ik kan enorm genieten van een goede thriller (JD Barker, MJ Arlidge, Lars Kepler, ... Slaughter ben ik dan weer nooit zo'n fan van geweest). Maar ook historische fictie (met een flinke boon voor heksenvervolging), scifi, Fantasy (momenteel ben ik langzaam door Robin Hobb aan het lezen, inmiddels bij de 3e trilogie) en soms een uitstapje naar literaire fictie of een klassieker. Horror (paranormaal, spoken etc) kan ik op zijn tijd ook van genieten maar lees ik eigenlijk heel weinig. Non-fictie lees ik zelden, maar staat wel het eea in de kast. Ik neem me altijd voor om meer non-fictie te gaan lezen, maar komt nooit iets van terecht :') Oh en graphic novels vind ik ook echt tof!

Waar ik dan weer niet zo veel mee kan is Romance (al heb ik ook mijn eerlijke aandeel aan Jill Mansell's verslonden ;) ) en smut. In wat voor vorm dan ook.

Ik heb een (redelijk) up to date GR account, lees (en af en toe post) mee in het 'welk boek lees jij' topic en zal tzt op Lootjestrekken zorgen voor een duidelijke wishlist (waar ook altijd van afgeweken mag worden).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:44

Herfst algemeen kun je denken aan:
vallende bladeren
kleuren in de natuur
pompoenen (een boek met pompoenrecepten :)) )

Specifieke data:
Dierendag
12 oktober: Colombus komt aan land in de USA
Oktoberfesten in Duitsland
Einde zomertijd
Halloween (vandaar de griezelboeken)
11 november einde eerste wereldoorlog (daar kun je ook heel wat kanten mee op voor wat boeken betreft)
23 november thanksgiving

Er is van alles mogelijk :-)