Christendom topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:16

Photograph schreef:
Captain schreef:
Jij was toch moslima?

Als je me volgt op Tiktok, dan heb je het een beetje meegekregen hoe en wat. Moet je even daar in de comments kijken.

En als we je niet volgen op tiktok? :D

Captain

Re: Christendom topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:17

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:17

thequeensmum schreef:
Ik denk dat Jilletje reageert op Anjali’s reacties in dit topic. Dus als het gaat over sfeer verzieken. Anjali heeft haar oordeel al meteen klaar. Ze had ook kunnen wachten hoe dit topic zou verlopen

Dit dus, ik geef Anjali helemaal nergens de schuld van ik schets alleen de situatie.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:19

Daphne__ schreef:
Jilletje schreef:
Niks anti-christen, Bokt is Hoofdzakelijk een paarden forum en geen kerk, of kerkelijke community. :evaw:

En dat zegt degene die volgens haar profiel (forumgebruik) ruim meer dan 50% van haar berichten op bokt geplaatst heeft in topics die niet over paarden gaan :+

Bedankt voor het checken!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:21

Interessant dit. De TS vraagt om gelijkgestemden en krijgt een volledige discussie kado m.b.t Anjali en haar cristelijke denkwijze.

Wellicht dat iedereen op Anjali en andere gelovigen gewoon niet moet reageren?

En klopt gelovigem zijn steeds dunner gezaaid, maar zolang er tig verschillende topics m.b.t kinderen baren zijn toegestaan, keurig ingedeeld naar tijd van het jaar en de hoeveelste het is: dan moet dit topic toch ook gewoon kunnen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:27

Jilletje schreef:
Dat we niet zitten te wachten op jouw verkondigingen Anjali heeft niks te maken met anti zijn tegen een heel geloof. Mensen zitten er gewoon niet op te wachten om jouw overtuiging door hun strot geduwd te krijgen. En aangezien jij daar vrij hardnekkig in kan zijn, krijg je met die zelfde toon tegengas.

Maar een christen zijn betekent toch een navolger zijn van Jezus Christus? Dan krijg je de bijbel erbij want daar leren we over het leven van Christus op aarde. Anjali is wat geloviger dan sommige andere mensen die zich christen noemen, maar haar geloof is op de bijbel gebaseerd. (Net zoals die van mij). Maar ze mag niet zeggen wat haar mening is of wat ze gelooft, blijkt maar weer uit het onaardige antwoord van Jilletje.
Zelfs niet in topics waar het toch over het christendom gaat of over de bijbel mag zij niet zeggen wat haar mening is. Dus ja, Anjali heeft wel gelijk, helaas.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:38

Jilletje schreef:
Daphne__ schreef:
En dat zegt degene die volgens haar profiel (forumgebruik) ruim meer dan 50% van haar berichten op bokt geplaatst heeft in topics die niet over paarden gaan :+

Bedankt voor het checken!

Graag gedaan! *\o/* Blij dat ik je heb kunnen helpen het in te zien.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:41

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:42

Jilletje schreef:
thequeensmum schreef:
Ik denk dat Jilletje reageert op Anjali’s reacties in dit topic. Dus als het gaat over sfeer verzieken. Anjali heeft haar oordeel al meteen klaar. Ze had ook kunnen wachten hoe dit topic zou verlopen

Dit dus, ik geef Anjali helemaal nergens de schuld van ik schets alleen de situatie.

Anjali had kunnen weten hoe dit topic zou verlopen? Anjali heeft dit topic niet eens gestart en al voor haar eerste bericht kwam je al stangen.

Dit topic is een prachtig voorbeeld van wat Anjali verteld. Ben benieuwd wat moderators hier mee gaan doen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:47

Palmera schreef:
Interessant dit. De TS vraagt om gelijkgestemden en krijgt een volledige discussie kado m.b.t Anjali en haar cristelijke denkwijze.

En klopt gelovigem zijn steeds dunner gezaaid, maar zolang er tig verschillende topics m.b.t kinderen baren zijn toegestaan, keurig ingedeeld naar tijd van het jaar en de hoeveelste het is: dan moet dit topic toch ook gewoon kunnen?

Helemaal eens Palmera. Ik heb niets met kinderen of religie, maar topics erover zouden gewoon moeten kunnen voor mensen die het fijn vinden om er over te praten.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:50

prompter schreef:
Palmera schreef:

Helemaal eens Palmera. Ik heb niets met kinderen of religie, maar topics erover zouden gewoon moeten kunnen voor mensen die het fijn vinden om er over te praten.

De vraag is toch ook niet of dit mag? De vraag is of er al een soortgelijk topic bestaat! TS schrijft letterlijk: "Is er al een topic over het christendom?" En dat blijkt er te zijn, dat heeft Captain aangedragen.
Laatst bijgewerkt door Haarbal op 13-07-23 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:51

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:53

Volgens Kerk in Nood zijn Christenen de meest bedreigde en vervolgde groep op aarde. Er zijn landen waar zelfs het bezit van een Bijbel al leidt tot ernstige straffen.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:55

anjali schreef:
Volgens Kerk in Nood zijn Christenen de meest bedreigde en vervolgde groep op aarde. Er zijn landen waar zelfs het bezit van een Bijbel al leidt tot ernstige straffen.

Wij van WC-Eend...

Er zijn landen waar je als LHTBI+'er de doodstraf krijgt. 65 landen waar het zijn van LHTBI+ strafbaar is. In 11 landen staat de doodstraf er op. In 27 landen meer dan 10 jaar cel.*

Aanvulling: Dat neemt niet weg dat er hier op Bokt inderdaad best hard gespeeld wordt, topic dat zojuist door Cer benoemd werd is een mooi voorbeeld; vooral mensen die vertellen waarom ze *niet* geloven. Vind ik persoonlijk niet zo netjes, dat is hetzelfde als in
een kindervrij topic heel hard gaan verkondigen waarom je vooral wel kinderen moet nemen. Begin dan zelf een topic. Maar dit staat geheel los van de vraag van TS. TS, ik hoop dat je in die twee topics je ei kwijt kan, en anders zelf een topic beginnen?

*Bron: https://www.amnesty.nl/encyclopedie/hom ... en%20Jemen
Laatst bijgewerkt door Haarbal op 13-07-23 15:02, in het totaal 5 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:56

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:57

anjali schreef:

Met alle respect anjali, Kerk in Nood is niet echt een objectieve bron voor dit soort claims. Ik denk dat alle religies hier in zekere mate last van hebben en op het moment vooral ook de Islam vanwege de haatcampagnes van diverse politici wereldwijd (Wilders, Trump etc.)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:59

anjali schreef:
thequeensmum schreef:
OW?

Een OW is een Officiele Waarschuwing.Die geldt 2 jaar en als je dan nog eens de fout ingaat (volgens sommigen dan) dan kun je een ban krijgen wat (denk ik) inhoudt dat je niet meer op Bokt mag. Er zij n al heel wat interessante Bokkers verdwenen op die manier. Bij mij was het zo dat ik iets gezegd had dat bij sommige verkeerd viel, en wat ze toen deden was mijn post aan een stuk door blijven quoten met de bedoeling dat steeds meer mensen van hun groep er bezwaar tegen zouden maken. Ze bleven net zolang quoten totdat er tenslotte een reactie van een mod kwam dat ik een OW kreeg. Zelf heb ik nog helemaal nooit een klacht ingediend tegen wie dan ook op Bokt die meende mij of mijn geloof te moeten beledigen Ik zag ieders mening als vrijheid van meningsuiting maar dat geldt dus maar 1 kant op. En ik heb ook nooit iemand bedreigd op bokt en dat ben ik wel.Zodat ik het altijd wel heb nagelaten om persoonlijke gegevens erop te zetten waar soms wel om gevraagd werd.Gelukkig zitten er ook hele aardige mensen op bokt anders was ik er al lang weg. En nee je hoeft het echt niet met mij eens te zijn want ook voetballen kan slechts als er 2 partijen zijn.

Je krijgt geen OW door wat reguliere Bokkers denken anjali.
Er is overleg tussen meerdere moderators voordat je deze krijgt. En dan ben je echt ver over het randje gegaan. Ben je het daar niet mee eens kun je bezwaar maken.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:05

anjali schreef:

Of dit zo is laat ik maar even in het midden, maar vraag me wel af hoe dit komt?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:08

Photograph schreef:
Captain schreef:
Jij was toch moslima?

Als je me volgt op Tiktok, dan heb je het een beetje meegekregen hoe en wat. Moet je even daar in de comments kijken.

Ik volg jou niet op TikTok en kom ook nooit op TikTok. Het zou fijn zijn als je deze vraag voor mijn part kort en bondig zou willen beantwoorden. Geeft iets meer inzicht in waar je met je openingspost heen wilt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Christendom topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:15

Ergens had ik dit topic niet verwacht na je vorige topic :+

Tiktok of Instagram enz heeft niet iedereen. Of volgt ook meteen een bokker.

Maar heb uw naaste lief is ver te zoeken in dit topic iig :+

Zelf rk opgevoed.
Maar geloof niet in een god.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:20

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:28

Goof schreef:
Bokt is ook geen autoforum, reisforum of relatieforum en toch smullen we er met zijn allen van.

Hmm, nee, maar over het algemeen is er daar niemand die een andere deelnemer (of meelezer) aan de discussie ervan probeert te overtuigen dat een Toyota Aygo, het Garda Meer of Tinderen toch de enige juiste keuze in het leven zijn. En deze deelnemers proberen ook niet via de politiek wetten in te voeren (of het opheffen van een wet tegen houden) om medelanders die niet hun overtuiging aanhangen hun vrijheid van keuze af te pakken en hun overtuiging dwingend op te leggen.
En dat afnemen van keuzevrijheid en dwingend willen opleggen van de eigen overtuiging is nu juist wat de irritatie oplevert.

Haarbal schreef:
anjali schreef:

Wij van WC-Eend...

Er zijn landen waar je als LHTBI+'er de doodstraf krijgt. 65 landen waar het zijn van LHTBI+ strafbaar is. In 11 landen staat de doodstraf er op. In 27 landen meer dan 10 jaar cel.*

Aanvulling: Dat neemt niet weg dat er hier op Bokt inderdaad best hard gespeeld wordt, topic dat zojuist door Cer benoemd werd is een mooi voorbeeld; vooral mensen die vertellen waarom ze *niet* geloven. Vind ik persoonlijk niet zo netjes, dat is hetzelfde als in
een kindervrij topic heel hard gaan verkondigen waarom je vooral wel kinderen moet nemen. Begin dan zelf een topic. Maar dit staat geheel los van de vraag van TS. TS, ik hoop dat je in die twee topics je ei kwijt kan, en anders zelf een topic beginnen?

*Bron: https://www.amnesty.nl/encyclopedie/hom ... en%20Jemen

En daaraan toegevoegd: geloven is een keuze, LHBTI+zijn niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:29

anjali schreef:

Homo's zwaaien naar je.

Biala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:29

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:30

Urbanus schreef:
anjali schreef:

Homo's zwaaien naar je.

:o?