Noise canceling koptelefoon zónder muziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:03

U kunt de "Auto-off" instelling van de WH-1000XM3 wijzigen met de Sony Headphones Connect app.
Met deze instelling kunt u uw hoofdtelefoon gebruiken zonder uw hoofdtelefoon aangesloten te houden op een extern apparaat en zonder muziek af te spelen.

Ik kwam dit tegen.

Als iemand een goede optie heeft zou het voor mij wat zijn. Ik ben ook al tijden zoekende hiernaar. Geen muziek geen telefoonverbinding nodig en een klein hoofd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 16:14

Verara schreef:
[

Mijn zoontje gaat naar groep 4 en heeft dus nog geen telefoon en dat zijn we ook niet van plan.
Zou het dan ook nog werken?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:15

... half off topic: wat vaak ook goed werkt is de whispering phone.

Je doet m in je dominante oor,
(hopelijk heeft hij dit)
je fluistert er in en je andere oor 'sluit zich af'.

(Heeft niets met een telefoon te maken verder. )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:19

Janneke2 schreef:
... half off topic: wat vaak ook goed werkt is de whispering phone.

Je doet m in je dominante oor,
(hopelijk heeft hij dit)
je fluistert er in en je andere oor 'sluit zich af'.

(Heeft niets met een telefoon te maken verder. )

Maar moet je dan constant fluisteren?

Dat vind ik dus een gruwelijk geluid als HSP :=

Urbanus

Re: Noise canceling koptelefoon zónder muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:40

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:50

Heel stom misschien. Maar een normale gehoorbeschermer (die ze in de bouw gebruiken) niet iets om te proberen? Ik had een meisje op mijn studie die gewoon die opzette als ze moest studeren

Zelf heb ik Sony MX5 erg blij mee maar niet 100% NC bij sommige scherpe geluiden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:34

Niet helemaal relevant voor TS, maar misschien nuttig voor anderen

Mijn tip als je een koptelefoon met NC hebt die stopt met NC/uitgaat als je geen muziek draait:

Zet op spotify “a moment of silence” aan op single repeat. Dan denkt de koptelefoon dat je muziek afspeelt, maar het is gewoon stil en gaat die niet uit.

Als je geen spotify hebt werkt natuurlijk uiteindelijk elk stil audiofragment in elke player op repeat.

Niet helemaal wat je zoekt, maar het werkt wel ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 17:46

_Mars schreef:
Heel stom misschien. Maar een normale gehoorbeschermer (die ze in de bouw gebruiken) niet iets om te proberen? Ik had een meisje op mijn studie die gewoon die opzette als ze moest studeren

Zelf heb ik Sony MX5 erg blij mee maar niet 100% NC bij sommige scherpe geluiden.

Zoals in de OP en nogmaals in het topic vermeld helpen die niet afdoende. Dat hebben we afgelopen schooljaar al geprobeerd.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:49

Je weet dat het veelvuldig en langdurig gebruik van dit soort hulpmiddelen je probleem ook verergeren?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:55

Lughnassadh schreef:
Je weet dat het veelvuldig en langdurig gebruik van dit soort hulpmiddelen je probleem ook verergeren?

Nope, dat is sowieso voor autisten niet het geval.
Hier er 3 en juist door het gebruik van NC is hun levenskwaliteit sterk verbeterd en komen ze niet sterk overprikkeld thuis waarna de rest van de dag/avond ze uitgeschakeld zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:11

Ik kan je niet helpen met de ultieme koptelefoon maar ik kan er wel een afraden, dat is de JBL Tour One M2. Die heb ik, hij ziet er prachtig uit en met muziek is hij goed, maar de noise cancelling is een type wat om de zoveel tijd gaat luisteren en dan weer een andere toon gebruikt. Ik vind de regelmatig wisselende NC geluiden die dit ging geeft echt heel storend, afleidend. Hij heeft zelfs speciaal een optie om ermee te slapen en alles, maar ik schrik zelfs wakker van de wisselende ruis geluiden die hij produceert.
Afrader dus, duurder is niet altijd beter helaas.

Hiervoor had ik een veel simpeler goedkoper model, die een constante toon had tijdens noice cancelling die dus nooit van toon wisselde. Dat vond ik veel fijner persoonlijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:20

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:23

Lughnassadh schreef:

:? Leg uit

Hoe wordt m’n autisme erger door een koptelefoon.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:31

Jannuhh schreef:
Ik heb de bose maar als je hem aanzet voor de noise canceling maar niet verbind met je telefoon blijft die de hele tijd praten dat er verbinding wordt gezocht met de telefoon. Dus dat is dan weer niet handig. Maar misschien dat dat uitgezet kan worden in de app?

Sowieso moeten koptelefonen aanzienlijk minder in mijn oor toeteren over van alles en nog wat. Ik schrik me bij allerlei dingen kapot, echt niet ontspannend. Ik zou er heel graag 1 hebben waar je dat gewoon uit kunt zetten. Ik merk het echt wel als het niet werkt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:33

Mijn bose heeft nog nooit wat gezegd. :+

photophoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:45

Ik ben helemaal gelukkig met mijn Bose QuietComfort 35ii. Momenteel is er een nieuwe versie (45 ipv 35). Ik heb ook moeite met geluiden etc. en de koptelefoon helpt mij al 6 jaar onwijs goed. Ik zou hem absoluut aanbevelen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:46

Huh, dan heb ik blijkbaar toch de verkeerde gekozen. Lang getwijfeld tussen Bose en Sony, uiteindelijk voor de Sony MX 4 gegaan maar toch niet helemaal happy.

En aan TS: die zou ik dus niet aanraden, niet alleen vanwege dit maar ook omdat de koptelefoon bij mij op de strakste stand behoorlijk los zit, en ook qua gewichtsverdeling niet helemaal klopt dan dus soms naar voren of achteren kiept. Als ik mijn hoofd te snel beweeg al helemaal. Ik denk dat bij een kleiner hoofd (weet het niet zeker want een capmaat is anders, maar ik heb 56/57) nog makkelijker gebeurt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:08

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:17

Ik ken veel mensen met goede ervaring met de Loop earplugs, maar kan me voorstellen dat dit voor je kind net te heftig is.

En heel stom misschien, maar ik heb voor mijn dochtertje een koptelefoon die daadwerkelijk voor luide evenementen is (carnaval :+ ) werkt dat voldoende? Doet hetzelfde als oordoppen voor ons op bijvoorbeeld een festival, maar weet niet of die dan dempend genoeg zijn.

Verara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:47

Liselot schreef:
Verara schreef:
[

Mijn zoontje gaat naar groep 4 en heeft dus nog geen telefoon en dat zijn we ook niet van plan.
Zou het dan ook nog werken?

Ja. Dan moet je op je eigen telefoon de app downloaden en de koptelefoon naar wens instellen. Dan kun je de noise canceling zonder aanwezige telefoon gebruiken.
(Volgens mijn zoon)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:27

Loop heeft tegenwoordig een eigen "draadje" met magneetje dat ze om je nek blijven zitten als je ze uit hebt! :)
https://www.loopearplugs.com/products/link

Ik vind Loop wel meer doen dan "gewone" oortjes, zeker met het extra ringetje erin.

Zelf wissel ik af tussen mn Loops, AirPods Pro, en ik heb ook nog een Bowers & Wilkins (PX5 heb ik geloof ik) maar die laatste zijn wel echt mega duur en onhandig groot voor een jongetje in groep 4 denk ik.

AirPods Pro kunnen wel zonder muziek de noise cancelling gebruiken en ook transparantie modus waardoor omgevingsgeluid wel gefilterd wordt, maar je wel gesprekken nog kan verstaan.

Repeat vind ik ook nog wel interessant... Helaas is het een eeuwige zoektocht wat mij betreft :') ik krijg zelf snel last van de druk van de oortjes of koptelefoon.
Maar Loop bevalt mij heel prima hoor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:32

Maar loopearplugs zijn niet volledig geluidswerend zover ik weet.
Hier hebben ze naast deze ook een NC koptelefoon om alle geluid te weren

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:34

En je kunt Loop 100 dagen uitproberen, is het niks dan krijg je je geld terug.

Brainless schreef:
Maar loopearplugs zijn niet volledig geluidswerend zover ik weet.
Hier hebben ze naast deze ook een NC koptelefoon om alle geluid te weren

Dat hangt van het model af volgens mij.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 21:19

Loop is maximaal 27db vermindering volgens mij. En je kan nog 5db extra krijgen met de mute erin.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 22:10

Lughnassadh schreef:

Zoals in de OP aangegeven hebben we begeleiding voor zijn hoogbegaafdheid en hsp ;) die weten prima wat we wel en niet kunnen doen

Verara: tnx! Dan lijkt dat wel een hele goeie optie!

Voor alle anderen die blijkbaar niet lezen; ik heb nu echt wel 4 keer aangegeven (zelfs in de OP) dat gewone oorkleppen NIET werken