Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aranel schreef:Wat ontzettend stom en triest![]()
Waar woont je zus? Ik vraag me dan af, ik ben leek op dit hele gebied hoor, in welke plaats of regio woont je zus? Voor mijn gevoel gebeuren dit soort dingen met name in de Bible belt.
nine1987 schreef:Je houdt dat soort kansloze types altijd..
Ik werk bij de Zeeman en we hadden een tijdje geleden hele leuke shirts met 't zeeman logo in regenboogkleuren.. Deze had ik aan tijdens 't werk.. Kreeg ik commentaar van een klant commentaar "dat we meededen aan die walgelijke onzin".. Ik was echt flabbergasted..
Ibbel schreef:Wat ik vooral niet begrijp is dat 'men' zich bedreigd voelt en dat de LHBTI+ community de poten onder het traditionele gezin zou wegzagen. Hoe dan? We hebben het over 10, hooguit 20%, die getallen veranderen niet heel veel, en dat moet dan de 80% cis-hetero uit gaan roeien?
Niet goed snik.
Overigens zag ik gisteren in Putten, toch tamelijk harde kern bible belt, verschillende regenboogvlaggen hangen, ik geloof niet dat het typisch bible belt is om vlaggen te jatten of in brand te steken. Integendeel, er staat nog steeds in de bijbel dat je verdraagzaam moet zijn en je naaste lief moet hebben. Op de bible belt gaan ze ervan uit dat je als LHBTI-er gewoon in de hel terecht komt en je straf dus toch wel krijgt.
DuoPenotti schreef:Wat een droeftoeter zeg.
Wie heeft er nu last van de vlag of van de personen zelf? Wie zijn ze toto last? Nada noppes niemand.
Ik begrijp dat ook niet.
Is dat in de biblebelt dan nog zo'n ding? Daar kan ik me dan weer niet zoveel bij voorstellen. Ik dacht meer van het soort nazi figuren en juist van een andere cultuur.
Sunnda schreef:Er zijn nu eenmaal mensen die vanwege voornamelijk culturele en religieuze achtergrond, maar ook gewoon persoonlijke mening, opgroeien met 'dit is helemaal verkeerd'.
Ik zou bepaalde wijken in de grote stad liever vermijden dan de biblebelt.
Earth schreef:Ik vond van de week de berichtgeving over de Nederlandse winnares van de Queerverkiezingen ook zo triest. Reacties als 'gefeliciteerd kerel/man/jongen' vond ik zo walgelijk.
Nessie schreef:Earth schreef:Ik vond van de week de berichtgeving over de Nederlandse winnares van de Queerverkiezingen ook zo triest. Reacties als 'gefeliciteerd kerel/man/jongen' vond ik zo walgelijk.
Ik kwam een keer eerder voor haar op (een eerdere verkiezing, ook op Facebook) en werd door een man met verkrachting en de dood bedreigd. Er lopen rotte appels op deze wereld rond..
Ook erg jammer dat zo’n vlag daar niet gewoon mag hangen, wat doe je er iemand mee kwaad. Leven en laten leven, het zou de wereld een heel stuk leuker maken.
Earth schreef:Wat een rotgrap zeg. En dan vinden mensen het gek dat er nog een lhbtiq+ community is. Dat is wel nodig als mensen zich buiten deze community nog steeds niet veilig voelen...
Ik vond van de week de berichtgeving over de Nederlandse winnares van de Queerverkiezingen ook zo triest. Reacties als 'gefeliciteerd kerel/man/jongen' vond ik zo walgelijk.
pmarena schreef:Leuke vlag wel, zonde dat hij gejat is
Het lijkt me overigens wel zinvol om er wel even bij stil te staan dat er een vlag gejat is, en dat niet met 100% zekerheid een teken van haat is ofzo.... die figuur kon erbij, pakte hem, maar waarom precies daarvoor heeft 'ie geen briefje achtergelaten vermoed ik.
Sunnda schreef:Er zijn nu eenmaal mensen die vanwege voornamelijk culturele en religieuze achtergrond, maar ook gewoon persoonlijke mening, opgroeien met 'dit is helemaal verkeerd'.
Popstra schreef:Sunnda schreef:Er zijn nu eenmaal mensen die vanwege voornamelijk culturele en religieuze achtergrond, maar ook gewoon persoonlijke mening, opgroeien met 'dit is helemaal verkeerd'.
Dit ben ik niet met je eens. Velen vinden dat het erg ,opgedrongen, word de laatste tijd.
Ook genoeg homos& lesbienes die niks van dat regenboog hype gedoe willen weten.
Maar dat praat het jatten van een vlag niet goed natuurlijk
BaileyMix schreef:Ja, de Roze Leeuw-types. Verbaast me dan weer niks dat die in de vriendengroepen en kennissenkring van bepaalde bokkers zit.
Heel klote, TS!