Sneu volk. Pride vlag gejat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:13

Heel tof!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 10:14

De vlag was net uit en ontworpen speciaal voor pride month. De organisatie die dat deed (queer 040) heeft er geen meer. Kans is klein dat die tweedehands te krijgen is helaas. Maar ze heeft via COC veel contacten. Wellicht dat ze er zo toch nog aan kan komen. Maar ze waren best wel duur. De meeste mensen die er 1 hebben zullen hem ook zelf ook wel echt gewild hebben.

Hier heb je het sneue figuur. Helaas is de lamp niet aangesprongen. Anders waren de beelden veel scherper geweest.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:22

Je houdt dat soort kansloze types altijd..

Ik werk bij de Zeeman en we hadden een tijdje geleden hele leuke shirts met 't zeeman logo in regenboogkleuren.. Deze had ik aan tijdens 't werk.. Kreeg ik commentaar van een klant commentaar "dat we meededen aan die walgelijke onzin".. Ik was echt flabbergasted..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:23

Aranel schreef:
Wat ontzettend stom en triest -O-

Waar woont je zus? Ik vraag me dan af, ik ben leek op dit hele gebied hoor, in welke plaats of regio woont je zus? Voor mijn gevoel gebeuren dit soort dingen met name in de Bible belt.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je generaliseerd. Woon al jaren in een 'bible belt' dorp en heb 0 slechte ervaringen, net als vele anderen. Men vind er wat van maar gedraagt zich normaal, dat mag van mij hoor.( Ohja, gewoon 'uit de kast' en samenwonend, met links van ons een dominee en rechts een ouderling van een 'zware kerk gemeente')
Toen we nog in de grote stad( Den Haag) woonden was het echt vervelend zo nu en dan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 10:25

Eens wat dat betreft trouwens. Bible Belt kijkt je met een scheef oog aan en zal je mogelijk in je gezicht zeggen dat je naar de hel gaat, maar dit soort acties zul je daar niet snel zien.

Als ik dan een groep zou moeten aanwijzen?? Voetbal hooligans.

En ik gebruik bewust het woord hooligan en niet supporter.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:27

nine1987 schreef:
Je houdt dat soort kansloze types altijd..

Ik werk bij de Zeeman en we hadden een tijdje geleden hele leuke shirts met 't zeeman logo in regenboogkleuren.. Deze had ik aan tijdens 't werk.. Kreeg ik commentaar van een klant commentaar "dat we meededen aan die walgelijke onzin".. Ik was echt flabbergasted..

Bizar zeg -O-

Ik draag al een paar jaar het pride bandje aan mijn Apple watch. Redelijk subtiel natuurlijk, maar ik vind hem zo leuk en heb eigenlijk alleen nog leuke reacties erop gekregen. Maar misschien ook omdat het niet zo opvalt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:29

Er zijn nu eenmaal mensen die vanwege voornamelijk culturele en religieuze achtergrond, maar ook gewoon persoonlijke mening, opgroeien met 'dit is helemaal verkeerd'.

Ik zou bepaalde wijken in de grote stad liever vermijden dan de biblebelt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:32

Ibbel schreef:
Wat ik vooral niet begrijp is dat 'men' zich bedreigd voelt en dat de LHBTI+ community de poten onder het traditionele gezin zou wegzagen. Hoe dan? We hebben het over 10, hooguit 20%, die getallen veranderen niet heel veel, en dat moet dan de 80% cis-hetero uit gaan roeien?

Niet goed snik.

Overigens zag ik gisteren in Putten, toch tamelijk harde kern bible belt, verschillende regenboogvlaggen hangen, ik geloof niet dat het typisch bible belt is om vlaggen te jatten of in brand te steken. Integendeel, er staat nog steeds in de bijbel dat je verdraagzaam moet zijn en je naaste lief moet hebben. Op de bible belt gaan ze ervan uit dat je als LHBTI-er gewoon in de hel terecht komt en je straf dus toch wel krijgt.

Ik word steeds opnieuw blij in Doorn (niet bible belt overigens) waar al jaren twee of drie vlaggen bij 1 van de kerken hangen.
Waarvan dus ook al jaren structureel een regenboogvlag.

Vind ik waanzinnig mooi symbolisch, héél fijn dat hij juist op die plek een vaste waarde is.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 27-06-23 10:45, in het totaal 3 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:35

Wat een droeftoeter zeg.
Wie heeft er nu last van de vlag of van de personen zelf? Wie zijn ze toto last? Nada noppes niemand.
Ik begrijp dat ook niet.
Is dat in de biblebelt dan nog zo'n ding? Daar kan ik me dan weer niet zoveel bij voorstellen. Ik dacht meer van het soort nazi figuren en juist van een andere cultuur.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 10:43

Geweldig Femke_Tweety!

Overigens zijn ook lang niet alle gelovigen tegen. Mijn vader is inmiddels met pensioen, maar hij was pastor in de katholieke kerk. Hoewel de kerk leiding echt wel problematisch is, is er in de gemeenschap zelf heel veel acceptatie en begrip.

Mooi verhaal op dat vlak trouwens (beetje lang, dus voel je niet verplicht dit te lezen). 

Jaren geleden was de prins carnaval van Den Bosch homo. Daarom wilde de pastoor van de kerk in Den Bosch de communie niet geven aan de prins carnaval. Waarop de volgende zondag de hele kerk vol zat met homo's en de pastoor toen maar de communie helemaal niet uitdeelde omdat hij niet kon zien wie er homo was en wie niet. No oliebol sherlock... hij zonder zonde gooi de eerste steen. Dat oordeel (als die er al is) is aan god, niet aan jou!

Een goede vriendin van mijn ouders schreef jaren lang brieven aan god in het lokale kerk krantje. Zij was van jongs af aan actief betrokken bij de kerk en toen al in de 90. Exacte details weet ik niet, maar ze had meerdere zonen, waarvan een aantal homo waren en er nog maar 1 leefde geloof ik.

Na dat gedoe met die prins carnaval heeft ze er een punt van gemaakt zich te laten uitschrijven bij de Katholieke kerk. Toen heeft mijn vader haar gevraagd nog 1 keer een brief aan god te schrijven waarom ze dat deed. Het werden er 3. Mijn vader heeft tijdens de preek in de kerk de brieven voorgelezen. Hij is daarop wel op het matje geroepen door de Bisschop maar kreeg vanuit zijn parochie alleen maar lof en bijval.

Daarna is ze nog jaren betrokken geweest bij een thuis kerk die mijn vader met een groepje gelijk gestemden 1 keer in de maand houdt. Een paar jaar geleden is ze op 96 jarige leeftijd overleden. Maar dat was me toch een sterk wief!

De brieven staan nog online. Voor wie eventueel geintresseerd is mag me een pb'tje sturen voor een linkje. Maar mijn vaders naam staat daar ook, vandaar via pb.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 11:42

Hier in de stad ligt er sinds kort 1 regenboog zebrapad. Is al een keer overheen gekalkt en nu zit ie weer onder de remsporen. Echt wat bezielt die mensen die dat doen. Gelukkig werd er door de gemeente geopperd dan maar meer regenboogpaden aan te leggen. Goed idee.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 11:48

Wat een rotgrap zeg. En dan vinden mensen het gek dat er nog een lhbtiq+ community is. Dat is wel nodig als mensen zich buiten deze community nog steeds niet veilig voelen...

Ik vond van de week de berichtgeving over de Nederlandse winnares van de Queerverkiezingen ook zo triest. Reacties als 'gefeliciteerd kerel/man/jongen' vond ik zo walgelijk.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:05

DuoPenotti schreef:
Wat een droeftoeter zeg.
Wie heeft er nu last van de vlag of van de personen zelf? Wie zijn ze toto last? Nada noppes niemand.
Ik begrijp dat ook niet.
Is dat in de biblebelt dan nog zo'n ding? Daar kan ik me dan weer niet zoveel bij voorstellen. Ik dacht meer van het soort nazi figuren en juist van een andere cultuur.

De biblebelt heeft de naam, maar in de praktijk zijn de grote steden veel erger, mede dankzij een bevolkingsgroep met een zeker 'geloof' en ook de nodige niet gelovige personen van oer nederlandse kom af.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:06

Sunnda schreef:
Er zijn nu eenmaal mensen die vanwege voornamelijk culturele en religieuze achtergrond, maar ook gewoon persoonlijke mening, opgroeien met 'dit is helemaal verkeerd'.

Hier kan ik het helemaal mee eens zijn, uit eigen ervaringen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:26

Earth schreef:
Ik vond van de week de berichtgeving over de Nederlandse winnares van de Queerverkiezingen ook zo triest. Reacties als 'gefeliciteerd kerel/man/jongen' vond ik zo walgelijk.

Ik kwam een keer eerder voor haar op (een eerdere verkiezing, ook op Facebook) en werd door een man met verkrachting en de dood bedreigd. Er lopen rotte appels op deze wereld rond..

Ook erg jammer dat zo’n vlag daar niet gewoon mag hangen, wat doe je er iemand mee kwaad. Leven en laten leven, het zou de wereld een heel stuk leuker maken.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:28

Nessie schreef:
Earth schreef:

Ik kwam een keer eerder voor haar op (een eerdere verkiezing, ook op Facebook) en werd door een man met verkrachting en de dood bedreigd. Er lopen rotte appels op deze wereld rond..

Ook erg jammer dat zo’n vlag daar niet gewoon mag hangen, wat doe je er iemand mee kwaad. Leven en laten leven, het zou de wereld een heel stuk leuker maken.

Wettefek?! Waarom zegt iemand zoiets? Zieke mensen hier op de wereld...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 12:35

Blijkbaar gebeurd het meer. Er staat vandaag een artikel in het Eindhovens Dagblad.

Helaas is de afbeelding erg onscherp en daardoor mogelijk slecht leesbaar.

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:47

Leuke vlag wel, zonde dat hij gejat is :(:)

Het lijkt me overigens wel zinvol om er wel even bij stil te staan dat er een vlag gejat is, en dat niet met 100% zekerheid een teken van haat is ofzo.... die figuur kon erbij, pakte hem, maar waarom precies daarvoor heeft 'ie geen briefje achtergelaten vermoed ik.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:50

Earth schreef:
Wat een rotgrap zeg. En dan vinden mensen het gek dat er nog een lhbtiq+ community is. Dat is wel nodig als mensen zich buiten deze community nog steeds niet veilig voelen...

Ik heb daar inderdaad ook nog gereageerd, ik kon me niet inhouden :7

Echt walgelijk wat daar allemaal stond.
En de reacties die ik er dan op terug kreeg dat ik dat zei, waren minstens net zo triest.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 12:52

pmarena schreef:
Leuke vlag wel, zonde dat hij gejat is :(:)

Het lijkt me overigens wel zinvol om er wel even bij stil te staan dat er een vlag gejat is, en dat niet met 100% zekerheid een teken van haat is ofzo.... die figuur kon erbij, pakte hem, maar waarom precies daarvoor heeft 'ie geen briefje achtergelaten vermoed ik.

Ach schei uit. Tuurlijk is dit haat.

Er staat geen artikel in de krant dat er andere soort vlaggen worden gejat. Zou niet weten waarom het zinvol zou zijn om met iets anders rekening te houden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:59

Sunnda schreef:

Dit ben ik niet met je eens. Velen vinden dat het erg ,opgedrongen, word de laatste tijd.
Ook genoeg homos& lesbienes die niks van dat regenboog hype gedoe willen weten.

Maar dat praat het jatten van een vlag niet goed natuurlijk

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:00

Homofobie, niet alleen op feesboek mensen!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:21

Popstra schreef:
Sunnda schreef:

Dit ben ik niet met je eens. Velen vinden dat het erg ,opgedrongen, word de laatste tijd.
Ook genoeg homos& lesbienes die niks van dat regenboog hype gedoe willen weten.

Maar dat praat het jatten van een vlag niet goed natuurlijk

Ik heb ook meerdere gay vrienden die niets hebben met het 'pride' wereldje en ken ook wel mensen die zeggen: al dat gedoe hoeft van mij niet.
Maar dat is wel wat anders dan de intense afkeer omdat het fout is van allah/god/weetikveel wie.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:24

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:49

BaileyMix schreef:
Ja, de Roze Leeuw-types. Verbaast me dan weer niks dat die in de vriendengroepen en kennissenkring van bepaalde bokkers zit.

Heel klote, TS!

Roze Leeuw types??? Praat me even bij aub, hoe omschrijf je die groep. De benaming is nieuw voor mij.
Nog een vraag: waarom verbaast je dat niet enz.?