Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_Milou schreef:https://gethooked.nl/blogs/de-betekenis ... -marketing
Denk dat deze denkwijze er een beetje achter ligt, als je geïnteresseerd bent in de theorie achter kleuren. Maar in de huidige markt lijkt het me inderdaad dat dit geen selectiecriterium mag zijn, zeker als je sollicitanten krijgt waarvan je niet mag verwachten dat ze dit allemaal gehad hebben op hun opleiding
Freyr schreef:Daarnaast heeft een vriendin die toendertijd psychologie studerende mij ook eens verteld dat je ook beter geen foto aan je CV kan toevoegen.
josien_m_ schreef:Ik vatte het op als niet letterlijk een kleur, maar iemands kwaliteiten die een kleur tonen. Blauw voor zorgvuldigheid en taakgerichtheid, rood voor zorg en aandacht geven, enz. Ik weet niet meer precies waar alle kleuren precies voor staan maar hebben ooit eens met ons team zulke dingen gedaan om te ontdekken wat we voldoende in huis hebben of wat er te weing is. Wordt dat niet bedoeld?
josien_m_ schreef:Ik vatte het op als niet letterlijk een kleur, maar iemands kwaliteiten die een kleur tonen. Blauw voor zorgvuldigheid en taakgerichtheid, rood voor zorg en aandacht geven, enz. Ik weet niet meer precies waar alle kleuren precies voor staan maar hebben ooit eens met ons team zulke dingen gedaan om te ontdekken wat we voldoende in huis hebben of wat er te weing is. Wordt dat niet bedoeld?
Autumnn schreef:Pauley schreef:Daarbij zei ze ook dat als ze bijvoorbeeld een gele CV voorbij zag komen, ze deze niet eens bekijkt en direct weg legt, omdat deze niet de juiste kleur heeft.
Ik weet niet hoe oud je bent maar ik denk dat deze mevrouw heel hard lacht als je dit gelooft
Spoiler:
ik ieder geval wel, sorry
Ibbel schreef:En wat moet er dan precies de juiste kleur hebben? Lettertype? Moet jij eens kijken of geel nog leesbaar is, en moet jij rood eens onder een gewone kopieermachine leggen...
Of de achtergrond/het papier?
Aangezien tegenwoordig alles digitaal/per mail wordt gestuurd, moet het dan met het juiste kleurprofiel worden verstuurd zodat het correct van kleur de printer uit komt rollen bij het wervende bedrijf?
Volgens mij valt dit in de categorie plintentrapje, een doos nagelgaten en een set vierkante boren...
Pauley schreef:Volgens mij ging het haar om de achtergrond/ balken aan de zijkant zegmaar, niet lettertype.
Lettertype kan ik me zeker nog iets bij voorstellen dat ze daar eisen aanstellen qua leesbaarheid
Ibbel schreef:Ja, dat is echt uit de tijd.Relatiestatus en kinderen, is dat tegenwoordig raar? Was altijd gebruikelijk.
Siersma schreef:Ik begrijp dat ik dus hopeloos ouwerwets ben met mijn cv in zwarte tekst op een witte achtergrond en geen poespas. Gewoon een simpele opmaak met zelfs heel weinig tekst want al 20 jaar bij dezelfde werkgever
Mkango schreef:Ibbel schreef:Ja, dat is echt uit de tijd.Relatiestatus en kinderen, is dat tegenwoordig raar? Was altijd gebruikelijk.
Ik heb qua basisgevens m'n volledige naam, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres, huidige woonadres en m'n verblijfsstatus. En ook een foto inderdaad. Dat is hier in het VK nog helemaal niet zo gebruikelijk, maar ik hoor wel van mensen dat ze het een fijne toevoeging vinden. Niet om er een soort Tinder van te maken, maar wel voor een nog vollediger beeld, en bovendien staat bijna iedereen tegenwoordig toch met z'n hoofd op LinkedIn.