De ultieme waterfles

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: De ultieme waterfles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:07

Ik heb een Corkcicle thermosfles, hele fijne fles, lekt niet en houdt goed warm.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Re: De ultieme waterfles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:28

Camelbak Eddy <3, beste fles die ik tot nu toe heb gehad (Mizu, Dopper etc.)

Ik vind het rietje zelf heel fijn, en het onderhoud is makkelijk. Ik heb een metalen thermos versie.

Lien_

Berichten: 2514
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:47

Ik heb een Hydroflask! Blijft goed op temperatuur, lekt niet, en makkelijk schoon te maken. Beter dan bijv Chilly’s of andere flessen die ik gehad heb :) ik heb wel die mega grote waar bijna een liter in past, maar er zijn ook kleinere.

We hebben ook een fles van aladdin, leuke vorm, makkelijk schoon te maken omdat je hem op meerdere plekken los kunt schroeven, en ook goed om drinken koud te houden. We hadden hem laatst mee voor een dag buiten klimmen (in 30°C), los in de tas gevuld met cold brew- geen lekkage en bleef koud. deze!

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: De ultieme waterfles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:14

Ik heb er ook meerdere van waterdrop. Ze zijn lekvrij, nog nooit een lekkende fles gehad in mijn tas en drinken blijft echt lang koel. Het zijn themosflessen met schroefdop in allerlei verschillende kleuren, met of zonder printje. De tumblers isoleren ook goed, maar lekken veel sneller, daar zou ik dus niet voor kiezen als je hem onderweg mee wil nemen.

Jannie79
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-03-04

Re: De ultieme waterfles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 19:04

Wauw wat een lieve en fijne reacties. Ik heb inmiddels een keuze gemaakt en ga voor een chilly fles. De keuze hier op is omdat hij (volgens de website) ontzettend lang koel maar ook warm blijft. In de zomer lekker met water en in de winter heel fijn met thee.

Nu nog hopen dat manlief lief voor me is op mijn verjaardag en luistert naar mijn wensen (en anders koop ik hem na onze vakantie alsnog )

Nielojram

Berichten: 7901
Geregistreerd: 14-02-02

Re: De ultieme waterfles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 20:13

De beste waterfles is datgene wat Spa Blauw bevat, gelukkig koop ik dat altijd met een fles erom heen.

Maddy_Paola

Berichten: 1340
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 22:15

Jannie79 schreef:
Wauw wat een lieve en fijne reacties. Ik heb inmiddels een keuze gemaakt en ga voor een chilly fles. De keuze hier op is omdat hij (volgens de website) ontzettend lang koel maar ook warm blijft. In de zomer lekker met water en in de winter heel fijn met thee.

Nu nog hopen dat manlief lief voor me is op mijn verjaardag en luistert naar mijn wensen (en anders koop ik hem na onze vakantie alsnog )


Chilly's is ook zeker goede keuze, ik heb er 2 thermosflessen van uit de tijd dat ze echt alleen in Engeland zaten. Thee was na 24 uur erin bijna nog te heet om te drinken.

Wist eigenlijk niet dat ze nu ook hier goed te verkrijgen zijn, daarom de kambukka waar ik ook heel blij mee ben maar toch was ik graag voor chillys gegaan

Eef_Bam

Berichten: 4137
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 22:50

Hier ook de Chillys. Vind hem ideaal voor koud drinken, blijft heel de dag goed. Voor thee niet, blijft zo lang heet dat ik hem dan de eerste uren niet kan drinken :Y) .

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: De ultieme waterfles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 23:24

Ik heb een fles van Wrendale, zijn echt heel mooi en blijven ook erg lang goed !

Lizz

Berichten: 8900
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 07:02

Judass schreef:
Camelbak Eddy <3, beste fles die ik tot nu toe heb gehad (Mizu, Dopper etc.)

Ik vind het rietje zelf heel fijn, en het onderhoud is makkelijk. Ik heb een metalen thermos versie.

Bh

A qaxdvvvrrrrrrrrf vffrffvve
    dedeeCzw

Cambionn

Berichten: 915
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Re: De ultieme waterfles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 07:53

Ik ben zelf erg fan van het merk Thermos. Is ook de originele bedenkers van privaat te gebruiken warm- en koudhou flessen, bestaande sinds 1904. Dat is ook waar het woord "thermosfles" vandaan komt.

Heb er 1 van bijna 2L en heb gewoon eind van de dag nog steeds hete thee. Als ik perongelijk over heb en vergeet leeg te gooienis het de volgende ochtend (á 24 uur later) vaak nog niet koud! Fles gaat hier ook al jaren mee. Zijn wat duurder, maar dan heb je ook wat.


Dit is degene die ik heb, maar ze hebben echt elk formaat en elke vorm die je kan bedenken in elke kleur.
Afbeelding

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 08:36

Lizz schreef:
Judass schreef:
Camelbak Eddy <3, beste fles die ik tot nu toe heb gehad (Mizu, Dopper etc.)

Ik vind het rietje zelf heel fijn, en het onderhoud is makkelijk. Ik heb een metalen thermos versie.

Bh

A qaxdvvvrrrrrrrrf vffrffvve
    dedeeCzw



Quote vd maand? _O-

vikawiek

Berichten: 1556
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: De ultieme waterfles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:55

Ik gok een kat op het toetsenbord :D

fransje23

Berichten: 15470
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:08

Hier nog een tevreden Chilly-gebruiker!

Handig formaat, blijft lang warm/koud.

Zelfs als ik de Chilly in mijn in de volle zon staande auto laat liggen blijft het water heerlijk koel!


Heb de mijne wel vaak laten vallen daardoor isoleert de fles inmiddels wat minder. Bij de deuken is de laag wat beschadigd.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:10

Lizz schreef:
Judass schreef:
Camelbak Eddy <3, beste fles die ik tot nu toe heb gehad (Mizu, Dopper etc.)

Ik vind het rietje zelf heel fijn, en het onderhoud is makkelijk. Ik heb een metalen thermos versie.

Bh

A qaxdvvvrrrrrrrrf vffrffvve
    dedeeCzw


Gezondheid.

Bagheera_206

Berichten: 25932
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:51

Ik vind Klean Kanteen heel fijn. <3 Blijft echt heel lang warm of juist koel.

https://www.kleankanteen.com/

Ik heb er nu een soort van Dopper van. Classic insulated. Los de sportdop erbij gekocht. Vind sportdop altijd wel handig in de auto enzo. Ik heb de thermosfles TK Pro en heb er twee thermokoffiebekers van uit de TK Wide serie.

In het koffiebeker topic beker een keer een meting gedaan. Hahaha. :')

Bagheera_206 @ [HTT] Op zoek naar dé perfecte koffie beker

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 11:12

Lizz schreef:
Judass schreef:
Camelbak Eddy <3, beste fles die ik tot nu toe heb gehad (Mizu, Dopper etc.)

Ik vind het rietje zelf heel fijn, en het onderhoud is makkelijk. Ik heb een metalen thermos versie.

Bh

A qaxdvvvrrrrrrrrf vffrffvve
    dedeeCzw


Witte wijn blijft ook lang koud, begrijp ik :')

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 12:25

Hahaha :+

Kmbrly

Berichten: 1853
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: De ultieme waterfles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 12:48

Ik zou de chilly zelfs al kopen voor de vakantie :))
Ik neem deze ook altijd mee in de handbagage, voor als ik op de luchthaven drank koop.

Telpeva

Berichten: 14927
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 11:40

Mag ik binnenvallen met een vraag, aangezien hier geloof ik veel kenners zitten O:)
Hoe doen jullie ze schoonmaken, ik lees vrijwel overal dat ze niet in de vaatwasser mogen, heeft iemand ervaring hoe zulke flessen zich houden wanneer je ze toch in de vaatwasser zet?

xx_Irisje

Berichten: 12351
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:09

Telpeva schreef:
Mag ik binnenvallen met een vraag, aangezien hier geloof ik veel kenners zitten O:)
Hoe doen jullie ze schoonmaken, ik lees vrijwel overal dat ze niet in de vaatwasser mogen, heeft iemand ervaring hoe zulke flessen zich houden wanneer je ze toch in de vaatwasser zet?

De Dopper, ook de thermo kan in de vaatwasser

Cambionn

Berichten: 915
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:26

Telpeva schreef:
Mag ik binnenvallen met een vraag, aangezien hier geloof ik veel kenners zitten O:)
Hoe doen jullie ze schoonmaken, ik lees vrijwel overal dat ze niet in de vaatwasser mogen, heeft iemand ervaring hoe zulke flessen zich houden wanneer je ze toch in de vaatwasser zet?

Heb geen afwasmachine, maar Thermos geeft aan weken in een sopje (en natuurlijk ff goed omspoelen na gebruik, geen resten laten zitten). Vul hem meestal overnacht met sop, maar doe er enkel thee in. Kan ook soep enzo in maar dan weet ik niet hoe makkelijk dat schoon gaat, voel geen reden dat te proberen.

Liselot

Berichten: 32221
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:33

Jannie79 schreef:
Ik ben op zoek naar de perfecte waterfles. Natuurlijk heb ik ook een aantal wensen.

Ik ben op zoek naar een thermosfles of beker. Minimaal 500 ml max 750. Absoluut lekvrij. Geen air up of dopper, deze heb ik al.

Wie heeft DE tip voor mij?


Absoluut Kambukka, de enige flessen waarbij mijn kinderen de schooltassen droog houden.
Ik heb hem zelf ook, drinkt enorm fijn en kan geheel in de vaatwasser (ook op 70’)

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:06

Justme_Lisaa schreef:
Chilly’s! Ik zweer erbij, vanaf de eerste generatie, nu overgestapt naar de tweede. Maar ik zou niet anders meer willen!
Deze laatst van 1 liter gekocht, vooral lekker met het warme weer! :)

[ [url=m/0oI5ZF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit de 750ml heb ik ook, maar dan van de eerste generatie. Die vind ik iets minder dat de tweede vanwege de ijzeren drink rand.


Heb jij met de 2e generatie niet het probleem dat de drinkrand steeds losdraait? Ik heb nog steeds allemaal generatie 1 en dan 1tje van generatie 2 maar dan een halve liter. Maar ik vind het dus zo irritant dat bij mij die drinkrand steeds los draait.

Justme_Lisaa

Berichten: 2186
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:39

xSelina schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Chilly’s! Ik zweer erbij, vanaf de eerste generatie, nu overgestapt naar de tweede. Maar ik zou niet anders meer willen!
Deze laatst van 1 liter gekocht, vooral lekker met het warme weer! :)

[ [url=m/0oI5ZF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit de 750ml heb ik ook, maar dan van de eerste generatie. Die vind ik iets minder dat de tweede vanwege de ijzeren drink rand.


Heb jij met de 2e generatie niet het probleem dat de drinkrand steeds losdraait? Ik heb nog steeds allemaal generatie 1 en dan 1tje van generatie 2 maar dan een halve liter. Maar ik vind het dus zo irritant dat bij mij die drinkrand steeds los draait.


Nee totaal niet. Misschien niet strak genoeg dicht gedraaid? Zowel bij de 0,5 en sinds gisteren de 1 liter niet bekend mee. Krijg komende dagen nog 2 flessen van 1 liter, zal daar eens op letten.