Draaipijp of ben ik een zeikerd?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26995
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Draaipijp of ben ik een zeikerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 00:51

Ach ja tuurlijk. Elk merk heeft wel productie fouten.

Er zit wel vaak kwaliteit verschil in merken over het algemeen, maar overal komen productie fouten voor.

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 06:34

Ik zie het wel en ik zou me er inderdaad ook aan gaan ergeren, want vaak wordt het met bewegen nog meer. Ik heb een broek en daarbij zit die stiknaad na een uurtje helemaal op de voorkant van m’n been. Ik vind het vervelend en koop dus nooit meer een broek als ik dit van te voren al merk. Persoonlijk zou ik deze mooi retour doen!

Van die eerste zending hoefde je neem ik aan geen retourkosten te betalen aangezien zij een “gedragen” broek hebben geleverd..?

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Draaipijp of ben ik een zeikerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 07:28

Ik denk dat wat de mensen bedoelen, is dat als het een broek is van 30 euro, het logisch is dat het misschien niet perfect gestikt is... En bij een broek van 75+ je wel wat meer kwaliteit mag verwachten.
Ongeacht of 30 euro wel of niet duur voor je is.

Ik zie er niks geks aan, maar ik ben dan ook zo iemand die broeken van 30 euro koopt, dus ook niet zo op details let.....
Bij een duurdere broek, zou ik ook kritischer worden

cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 09:18

Susanne schreef:
Ik zie het wel en ik zou me er inderdaad ook aan gaan ergeren, want vaak wordt het met bewegen nog meer. Ik heb een broek en daarbij zit die stiknaad na een uurtje helemaal op de voorkant van m’n been. Ik vind het vervelend en koop dus nooit meer een broek als ik dit van te voren al merk. Persoonlijk zou ik deze mooi retour doen!

Van die eerste zending hoefde je neem ik aan geen retourkosten te betalen aangezien zij een “gedragen” broek hebben geleverd..?


Heel slecht maar omdat de site een storing had met betalen had ik t voor t eerst via klarna gedaan dus heb er niet meer op gelet toen ik de herberekening kreeg :o

Mandyy

Berichten: 30598
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 20:19

cinniz123 schreef:
Ik heb besloten de broek weer terug te sturen en nog 1 x te bestellen in de hoop dat die wel goed is.

Verstandig! Ik zie wel wat jij ziet en heb het ook bij een broek. Met dragen draait het nog verder en het stoort me zo erg dat ik de broek bijna nooit aan heb.

Hilary

Berichten: 9208
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Draaipijp of ben ik een zeikerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 20:31

Ik zie het ook en zou het ook irritant vinden. Voor degenen die al zo’n broek hebben en ‘m hierdoor nooit aantrekken: afknippen en een korte broek van maken?

Mandyy

Berichten: 30598
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 20:59

Hilary schreef:
Ik zie het ook en zou het ook irritant vinden. Voor degenen die al zo’n broek hebben en ‘m hierdoor nooit aantrekken: afknippen en een korte broek van maken?

Super tip! :D
Binnenkort gelijk doen.

LWDaisy

Berichten: 4828
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Draaipijp of ben ik een zeikerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 22:41

Ik zag het ook meteen. Ik zou ook retourneren :)

cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 22:57

Mandyy schreef:
cinniz123 schreef:
Ik heb besloten de broek weer terug te sturen en nog 1 x te bestellen in de hoop dat die wel goed is.

Verstandig! Ik zie wel wat jij ziet en heb het ook bij een broek. Met dragen draait het nog verder en het stoort me zo erg dat ik de broek bijna nooit aan heb.


Ja indd dat is ook waar ik bang voor was dat het met dragen verder draait.

Cambionn

Berichten: 915
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 23:22

Ik kan hier ook echt niet tegen. Dit komt idd omdat er net niet met de weeflijnen van de stof mee gesneden is. Ergste is dat ze vaak chemisch recht gestreken zijn en je het dan pas na het wassen kan zien. Maar dan gaan ze ook gewoon retour bij mij hoor, als defect zijnde. Ook na het wassen is het nog nooit niet geaccepteerd.

En ik koop trouwens Levi's, domweg omdat die mij lekker zitten en mij stuk langer meegaan dan goedkopere broeken. Maar daar gebeurd het net zo goed, heb er al meerdere broeken om terug gestuurd. Mijn ervaring is dat tegenwoordig vrijwel niemand meer oplet met snijden van de stof, en het bij alle merken voorkomt. Productie ligt vaak in goedkopere landen (niet per se de goedkoopste noch is het slecht, maar ze worden niet meer in USA gemaakt en "made in Europe" is vaak Turkije, geen Italië of Duitsland zeg maar. En dat zie je wel terug). Veel mensen letten hier toch niet op of geven er niet om, dus zit er niet altijd focus op. Is echt pech of geluk hebben. Dus zou "goedkoop merk" niet als reden zoeken.

Suliko

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Draaipijp of ben ik een zeikerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 00:50

Veel duurdere populaire merken zijn inderdaad net zo goed fast fashion en betaal je alleen wat meer voor het merk, de productie is nog steeds massaal en goedkoop.
De Rode Winkel verkoopt bijvoorbeeld echt goede en duurzame spijkerbroeken, je betaald er wel wat voor, maar zij hanteren vaak garantie en reparatie. Daar zul je dit soort foutjes niet gauw tegenkomen. :)

Ik zie ook wat je bedoelt TS, de naad rechts loopt anders dan links. Zelfs al was het niet zo, je hebt nu toch al een naar gevoel bij de broek en dat gaat niet meer weg, lekker retour sturen. Al had ik het na bestellingen wel opgegeven trouwens, maar ik weet ook hoe lastig het is om een fijne broek te vinden.

Cambionn

Berichten: 915
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 01:23

Suliko schreef:
Veel duurdere populaire merken zijn inderdaad net zo goed fast fashion en betaal je alleen wat meer voor het merk, de productie is nog steeds massaal en goedkoop.

Nouja, ik heb best veel verschillende broeken gehad. Fast fashion merken hun jeans slijt ik persoonlijk echt binnen max 2 maand doorheen of er moet compleet geen stretch in zitten, maar dat is ook niet comfy gezien ik mijn broeken strak op het bovenbeen wil. Mijn Levi's gaan meer dan een jaar mee. Fast fashion jeans lubberen ook veel meer uit dan mijn Levi's. De stof is wel echt anders hoor. Daarom blijf ik ze ook kopen, op termijn goedkoper dan fast fashion jeans.

Maar op de constructie en quality check wordt helaas wel enorm bezuinigd tot fast fashion levels aan toe. En laat dit probleem nou net daar uit voort komen.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Draaipijp of ben ik een zeikerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 06:01

Dan vraag ik me af wat jij met je broeken doet dat ze zo snel er doorheen gaan bij jou.
Ik heb hier jeans liggen van jaren oud en ik flikker ook nog eens alles in de droger :')

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 07:33

Needje schreef:
Dan vraag ik me af wat jij met je broeken doet dat ze zo snel er doorheen gaan bij jou.
Ik heb hier jeans liggen van jaren oud en ik flikker ook nog eens alles in de droger :')


Mensen die veel km lopen, onder /over hekken klimmen etc.... Mijn vriend zijn spijkerbroeken overleven het hooguit 1 maand, dan scheuren ze bij het kruis ergens.
Die loopt veel bij het vee, en daar moet hij ook tussen draden door /over draden en hekken heen.

Als iemand nog tips heeft voor een goed herenmerk waar ook een beetje model in zit en toch ook lichte stretch ivm ook veel in de auto zitten?

moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 07:41

daantjuhhh schreef:
Oké heel gek. Maar is beide ene pijp niet de voorkant aan de achterkant gestikt (buitenzijde) en de andere pijp de achterkant aan de voorkant gestikt?


Dit is dus precies wat ik ook zag..

Iris82

Berichten: 39874
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:01

Ahh, ik zag het eerst niet maar door de reacties snap ik nu waar het om gaat. Ik heb een shirt gehad waarmee hetzelfde aan de hand was, hartstikke naar want je krijgt ze nooit goed opgevouwen. :')

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:51

Sky_As schreef:
Needje schreef:
Dan vraag ik me af wat jij met je broeken doet dat ze zo snel er doorheen gaan bij jou.
Ik heb hier jeans liggen van jaren oud en ik flikker ook nog eens alles in de droger :')


Mensen die veel km lopen, onder /over hekken klimmen etc.... Mijn vriend zijn spijkerbroeken overleven het hooguit 1 maand, dan scheuren ze bij het kruis ergens.
Die loopt veel bij het vee, en daar moet hij ook tussen draden door /over draden en hekken heen.

Als iemand nog tips heeft voor een goed herenmerk waar ook een beetje model in zit en toch ook lichte stretch ivm ook veel in de auto zitten?


Waar halen de cowboys/farmers in de USA hun spullen? Misschien zo'n site?