Welke zwembandjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:37

Ik zat zelf laatst ook te kijken naar puddle jumper achtige dingen maar vond ze wat prijzig (heb een tweeling die in september 3 wordt).

Ik vond deze bij de Kruidvat/trekpleister en ben zeker fan! Mijn jongens ‘zwommen’ er ‘los’ (altijd minstens 3 volwassenen op armlengte als ik met 2 kinderen ga zwemmen) mee en het paste goed. Alleen de rugsluiting schuift wat open als ie nat wordt maar daar leg ik een knoopje in, werkt super!

https://www.kruidvatkids.nl/product/act ... es-5659067

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:18

Puddle jumper hier al ruim een jaar. Was ook een smal kind met dunne armpjes. Denk vanaf zo'n 10 kilo al gaan gebruik. Ik laat hem sowieso geen seconde uit zicht. We hebben een vaste sta caravan en kind ligt dus chronisch in het water:') . Hebben van alles getest maar zwemvest blijven ze schijnbaar juist ook niet recht als ze vallen en maakt het juist gevaarlijker omdat ze niet altijd overeind kunnen zo klein. Hij springt al ruim een jaar zo van planken en de kant het water in en komt snel meteen omhoog. Echt top

Plastic bandjes zullen vast het beste werken maar hier is het zoveel aan uit etc. Die puddle jumper werkt voor nu echt top en makkelijk. Heb er 2 en zien er bij zeer intensief gebruik er nog steeds super uit

Die aqua rapid? Bandjes lees ik ook veel positiefs over. Zelf nooit getest.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 07:37

Barbabientje schreef:
Hou er rekening mee dat Puddle jumpers echt worden afgeraden door zwemleraren. Kinderen krijgen er een “onterecht” gevoel van veiligheid door.

Hier eentje van 2,5 en 13 kg en die heeft alleen gewone bandjes (10-15kg ofzo)

Hier werd de puddlejumper juist aangeraden door de zwemleraar.

Je moet kinderen, zonder diploma, ook gewoon nooit zonder toezicht laten zwemmen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 07:49

Maartje1990 schreef:
Je moet kinderen, zonder diploma, ook gewoon nooit zonder toezicht laten zwemmen.

Nooit geweten!

Wat een zwemschool aanraadt zal ook afhangen van de methode die ze gebruiken, ik zou daar niet zoveel van af laten hangen.

Kies wat bij je kind past en wat ze graag dragen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 08:00

Maartje1990 schreef:
Barbabientje schreef:
Hou er rekening mee dat Puddle jumpers echt worden afgeraden door zwemleraren. Kinderen krijgen er een “onterecht” gevoel van veiligheid door.

Hier eentje van 2,5 en 13 kg en die heeft alleen gewone bandjes (10-15kg ofzo)

Hier werd de puddlejumper juist aangeraden door de zwemleraar.

Met een A diploma ook niet hoor, ze kunnen echt nog niet zoveel.
Ik hoop hier gauw B en C in the pocket te hebben maar dan nog ben ik voorzichtig tot ie echt wat sterker is.

Maar het verschilt idd per zwemleraar. Er zijn verschillende methodes. De een is fan van de zwemvestjes methode, de andere weer van iets anders.

just_kiki

Re: Welke zwembandjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 08:17

Hier ook puddle jumper, ik draaide de armen een slag waardoor ze bij de wat kleinere (of fijnere ) kindjes ook goed strak zitten.
Ik ben er erg blij mee. Ze hebben ze allebei hier. De oudste is 6(bijna z’n A) en die gebruikt hem dus nog steeds. Ding is écht veel gebruikt en je ziet het er niet aan. Is zo droog en kan nooit lek

Barbabientje

Re: Welke zwembandjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 08:35

Ik zit echt te wachten tot mijn kleine waterrat 3 wordt dan kan ze gaan survival zwemmen :j

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 09:13

Wij hebben dit weekend de fibby aangeschaft. Het is wel een hulpmiddel waarmee ze moeten leren zwemmen dus ik kan nu nog niet echt zeggen hoe die bevalt maar de eerste indruk is wel echt positief.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:59

Hommage schreef:
LibertyLucky schreef:
Zwemvest van de decatlon

Superding!!!
Zwemvleugels bindt ik onbetrouwbaar

Een zwemvest is toch juist niet volledig betrouwbaar, tenminste dat is wat ik altijd dacht? Al vind ik bandjes ook ondingen hoor :Y)

Dit is net wat anders dan een vest
Meer een band maar ik vertrouw dat ding echt 99 procent
Zwemvleugels maar 15 haha

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:53

Ik ga voor onze dochter van 1,5 de aquarapid bandjes aanschaffen. En een tuigje om haar aan te lijnen :D