paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:04

ElfBeau_067 schreef:
21 tot 25 is lekker maar dit weer is overkill. Hier wel een zonnetje in huis, maar niet zoals t bedoeld wordt :')

Kan iemand mij uitleggen waarom dit topic ineens paasei heet?

Bokt is een beetje preuts, dus scheldwoorden veranderen in andere willekeurige woorden. Ik heb het zelf uitstaan (maar wel grappig om te zien dat sommige mensen het zelf al zo typen) dus ik weet ze niet uit mijn hoofd.

Poedersuiker is K.ut, dus dat ben je mss al tegengekomen! :D En verder weet ik sowieso niet of je mams er blij van wordt als ik ze hier allemaal uit ga spellen :)) . Ga er maar van uit dat als je ergens een gek woord ziet staan dat het censuur is!

Suzanne F.

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:05

Het zijn geen willekeurige woorden hoor. T ering wordt paasei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:07

Suzanne F. schreef:
Het zijn geen willekeurige woorden hoor. T ering wordt paasei.

Klopt het zijn wel dezelfde woorden, maar in de context waar het in staat meestal vrij willekeurig :)) .

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:09

Ik ben ook geen fan. Normaal ga ik tussen de middag uitgebreid wandelen met de hond, dat gaat nu niet. Slapen is een stuk minder comfortabel, ik verlies mijn eetlust en ook de "fomo" is real. :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:09

Ik ben ook echt een herfst en winter mens. Deze graf hitte hoeft van mij echt niet. En laat mij lekker zeiken over die rot hitte, dan laat ik jou zeiken als er een halve meter sneeuw ligt en ijspegels aan de dakgoot bengelen. Dan ben ik namelijk helemaal in mijn nopjes.

Ik kijk uit naar de eerste herfstdag waarbij het met bakken uit de hemel zeikt en de wind guur om het huis slaat als ik mijn kopje thee drink, een boek lees en intussen een soort van gemummificeerd ben in warme dekentjes. Love it!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:13

Doe mij maar jaarrond 20 graden, das meer dan genoeg.
Deze warmte trek ik ook slecht -O-

Veel te heet om te rijden ook nog eens %)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:15

Tazzey schreef:
Ik ben ook echt een herfst en winter mens. Deze graf hitte hoeft van mij echt niet. En laat mij lekker zeiken over die rot hitte, dan laat ik jou zeiken als er een halve meter sneeuw ligt en ijspegels aan de dakgoot bengelen. Dan ben ik namelijk helemaal in mijn nopjes.

Ik kijk uit naar de eerste herfstdag waarbij het met bakken uit de hemel zeikt en de wind guur om het huis slaat als ik mijn kopje thee drink, een boek lees en intussen een soort van gemummificeerd ben in warme dekentjes. Love it!

Oooh, dat laatste is echt heeeeeerlijk. Ik mis dat nu al! Wel als je binnen kan blijven, als je per se naar buiten moet met guur weer vind ik het toch iets minder heerlijk := Maar de fomo is real inderdaad met dit weer. Iedereen heeft het heerlijk, ik wil eigenlijk gewoon de gordijnen dicht houden maar dat voelt dan 'zonde'. Want je 'moet er zo van genieten'. Blegh. Waar is mijn gematigde weer? |(

...maar klimaatverandering is een hoax hoor! 8)7

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:16

Ik houd wel van deze temperaturen, maar niet als ik in mijn benauwde belabberd geventileerde lokaal zit.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:18

Ik woon in het warmste deel van Europa en het droogste stukje Spanje. We zeggen net tegen elkaar hoe lekker het is, met 31 graden vandaag. Eerder deze week zaten we in Portugal met 23 graden en veel buien op komst. Ik dacht echt dat ik dood ging!

Warm vind ik prima, zo tot 35 graden met lage luchtvochtigheid is prima, nog geen airco aangehad hier. Maar in Nederland is het meestal meteen zo klam, verschrikkelijk! Daar heb ik echt een bloedhekel aan.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:20

Duizend keer liever dit dan eindeloze dagen met regen, wind en andere herfst-achtige miserie.

De grootste nadelen aan de Nederlandse zomers vind ik wel het niet kunnen slapen door de hitte en dat het ondanks de lage luchtvochtigheid hier in de buurt altijd zo benauwend voelt… Lang leve woonwijken met alleen maar stenen, not :roll:

Wat ik nu wel merk is dat ik tegenwoordig veel beter tegen de hitte kan, waarschijnlijk omdat ik bijna het jaarrond wel in warme en/of tropische klimaten zit ofzo.

Maar toch vind ik een mooie zonnige winterdag vind ik ook wel heerlijk :D

xDeniesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:22

Lotgenoot, ja, hier nog één! En je mag er niets over zeggen van een grote menigte mensen, maar damn. Wat is hier nou lekker aan? Je krijgt amper adem want alles is zwoel. De grond droogt gigantisch uit dus alles wordt stoffig, ik zie de blaadjes alweer van de bomen vallen door uitdroging ... bah! Maar, blij toe dat het nog niet zo vochtig is want ik kan me nu nog redelijk bewegen .. lang leven reuma.

Hoewel ik afgelopen weekend voor het eerst echt als een zomer mens heb gehandeld. Bij het water zitten aan een strandje & gesupt afgelopen zondag. Dat was allemaal wel te doen maar verder?

Ik ben er gewoon beroerd van. Hartstikke misselijk, continu rot gevoel in m'n buik, zere ogen, hoofdpijn. Top. En ja, ik drink genoeg haha. Snachts moet t raam open voor wat frisse lucht, maar buren hoeven schijnbaar niet te werken ... Het lekker trainen met de pony is ook gestaakt. Flink file rijden door de haringvlietbrug... -O-
En dan die antwoorden 'tijd voor een airco'. Ja dat kan dus niet in t huis waar ik woon. Dus, helaas. Geen vlieger.

Zo, klagen uit .. we gaan weer.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:34

De thermostaat geeft nu 29 graden aan, en het koelt hier amper af in de nacht. Elke dag kijk ik tenminste twee keer op de weerapps wanneer het minder heet wordt. Wat was ik in mijn element met het afgelopen voorjaar. Zo wil ik ze elk jaar wel.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:37

Hebben anderen ook moeite met (groente) eten met dit weer? Ik krijg nauwelijks een hap door mijn keel, en als het me dan eindelijk lukt begin ik veel sneller te kokhalzen dan normaal... Dat heb ik echt altijd met deze temperaturen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:38

Droog is voor mij het toverwoord. Een mooie heldere, zonnige winterdag, geweldig! Al vriest het dat het klapt.

Regen of klef weer, bah!

prompter

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:41

Terwijl ik zit te genieten in de tuin met deze behaaglijke temperaturen lees ik dit topic en heb ik medelijden met de mensen die slecht tegen de warmte kunnen.

Helaas zijn die droge warme zomers van de laatste jaren vrees ik een voorproefje van wat ons de komende jaren te wachten staat...

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:13

Menino schreef:
Bokt is een beetje preuts, dus scheldwoorden veranderen in andere willekeurige woorden. Ik heb het zelf uitstaan (maar wel grappig om te zien dat sommige mensen het zelf al zo typen) dus ik weet ze niet uit mijn hoofd.

Poedersuiker is K.ut, dus dat ben je mss al tegengekomen! :D En verder weet ik sowieso niet of je mams er blij van wordt als ik ze hier allemaal uit ga spellen :)) . Ga er maar van uit dat als je ergens een gek woord ziet staan dat het censuur is!

Poedersuiker ben ik idd weleens tegengekomen ja. Ik denk ook niet dat mijn moeder er heel blij van wordt haha :')

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:20

prompter schreef:
Terwijl ik zit te genieten in de tuin met deze behaaglijke temperaturen lees ik dit topic en heb ik medelijden met de mensen die slecht tegen de warmte kunnen.

Helaas zijn die droge warme zomers van de laatste jaren vrees ik een voorproefje van wat ons de komende jaren te wachten staat...

Haha heb maar hoog medelijden met mij dan. Ik heb het nogal snel oververhit, en ja ook in die verschrikkelijke koude winters :o (al klinkt dat erger dan het in werkelijkheid is). Dus tsja, je kan wel zeggen dat ik het snel warm heb ja 8-)
Warmte buiten = leuk
Warmte binnen = veurschrikkelijk!

Maar goed, terwijl ik hier schrijf zit hier een ventilator naast mij op de hoogste stand ;)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:21

Van mij mag het de hele zomer zo 24 graden met een briesje zijn, nachtelijk buitje voor het groen. 30+ is geen doen, niet voor de paarden, niet voor mezelf. Soms een dagje uitschieter naar de 30 is niet erg, maar in Nederland is het meteen zo benauwd.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:23

Leo schreef:
Van mij mag het de hele zomer zo 24 graden met een briesje zijn, nachtelijk buitje voor het groen. 30+ is geen doen, niet voor de paarden, niet voor mezelf. Soms een dagje uitschieter naar de 30 is niet erg, maar in Nederland is het meteen zo benauwd.

En dan nog eens naar het strand gaan met dat kleffe water, brrr. Of een andere ergernis: als je voeten nat zijn en je in t zand gaat staan -O- -O-

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:25

Ik heb sowieso een schijthekel aan dit weer, maar ik werk ook nog eens in een kas -O- En ik ben nu écht geen fan.

Dacht dit weekend even een kleurtje op te doen, even in de zon liggen. Na 5 minuten dreef ik al weg en ben ik weer lekker koel binnen in het donker hol gaan zitten :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:30

VuurVleugels schreef:
Hebben anderen ook moeite met (groente) eten met dit weer? Ik krijg nauwelijks een hap door mijn keel, en als het me dan eindelijk lukt begin ik veel sneller te kokhalzen dan normaal... Dat heb ik echt altijd met deze temperaturen!

Ja dat heb ik ook. Ik maak op dit soort dagen in de vroege ochtend een frisse pasta salade voor een paar dagen. Die kun je lekker koud eten en het vult goed. Salades is het enige dat ik weg krijg met deze temperaturen.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:30

Ik hoor niet thuis in dit topic lees ik wel :+

Ondanks dat mn paarden dit iets teveel van het goede vinden leef ik helemaal op. Eindelijk het weer waar ik alweer maanden naar snakte <3 {:}

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:31

Ik baal er ook van, je kan niks in deze grafhitte. En alles in de tuin is alweer kapot aan het gaan en dan moet de zomer nog beginnen.

En ik erger me dood aan mensen die vinden dat je niet mag klagen. Dat zijn dezelfde mensen die wel steen en been klagen als het regent of langere tijd 15 graden is.

Wanneer gaan we eens accepteren dat iedereen anders is en dat wat voor de 1 fijn is, voor de ander niet fijn is?
Mij hoorde je niet tijdens het natte en relatief koude voorjaar, maar nu zou ik niks mogen zeggen? :( :roll:

Ook zo irritant hoe ze het weerbericht brengen: 'weer een heerlijk zomerse dag!' Nee rotweer zal je bedoelen -O- Breng het gewoon neutraal ipv er een waarde oordeel aan te hangen.
*einde klaagmodus :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:31

Lotgenoot meld zich.

Nee hier met een paar klokkende oksels zitten is niet voor mij weggelegd...

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:35

xDenies schreef:
Lotgenoot, ja, hier nog één! En je mag er niets over zeggen van een grote menigte mensen, maar damn. Wat is hier nou lekker aan?

Dat ook ja, want dan zeur je en moet je blij zijn met deze temperaturen en de zomer. Je moet maar lekker gaan zwemmen, genieten op een terrasje. Nee. Ik ben blij als het vriest en als er sneeuw ligt. Laat mij lekker klagen, ik laat jullie ook klagen in de winter terwijl ik gelukkig ben. :+

Edit; precies wat Temeraire zegt dus!!!

VuurVleugels schreef:

Ja ik krijg ook echt geen hap door m'n keel. Ik maak inderdaad veel salades, en anders maar een beetje yoghurt met muesli oid. Je moet toch iets binnen krijgen. Maar van harte gaat het niet. Eet ook gerust een dag niet met dit weer hoor.