Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilse_123 schreef:Qua merken zijn we fan van Aziaten, maar die hebben tot een paar jaar geleden toch vooral stadswagentjes of terreinwagens gemaakt, met weinig ertussen.
Paardjes83 schreef:Ilse_123 schreef:Erg fan van Daihatsu en toevallig hebben mijn ouders een Carens, maar mijn vriend wilt die opties nog even laten aangezien ze…. Minder aantrekkelijk zijn.
Overigens is het budget 6k aangezien we dan de Astra zullen inruilen.
Astra is ook minder ruim omdat je wat meer erin ligt ipv zit, dus automatisch wat meer ruimte voor benen nodig.
Ik ben nu een beetje aan het scrollen bij dealers waar ik goede ervaringen mee heb. Aanbod van stations en mpv onder ons budget is best groot, maar dat zit je wel richting de 3 ton op de teller.
Indien onderhoud goed, zouden jullie zoiets aandurven en bij welke merken wel of niet?
Nee want dan kom je bij de luxere merken die dat kunnen hebben. Bijvoorbeeld de diesel Mercedessen anders lekker laten staan. Plus het onderhoud van die merken is gewoon veel duurder. Kan het onderhoud wel goed zijn, maar als binnen 6 maanden de radiator eruit knalt ik noem maar wat is het huilen. Ik heb 20 jaar ervaring met de premium merken als bmw/Mercedes/Lexus Bij 1,5 ton op de teller snel weg ermee.
Ibbel schreef:Je hoeft mij niet te overtuigen, maar de wetten worden wél steeds strenger voor diesels. Hier staat ook een diesel voor de deur, maar het is wel de laatste. Of ze nou schoon zijn of niet, de overheid maakt ze onmogelijk, en dat gaat steeds sneller, met steeds zwaardere eisen.