Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Wij hadden het duurste matras bij Ikea maar waren niet tevreden dus omgeruild voor een iets goedkopere versie en slapen er nu al een jaar of 7/8 tot alle tevredenheid op. Dat bpvind ik een voordeel van Ikea, dat je een matras om kan ruilen.
Robin_S schreef:Jennyj01 schreef:In japan zeggen ze niet voor niks: soft beds make soft body’s
Die is leuk!
onpaard schreef:Al dat testen is best leuk maar wat doen ze dan met de matrassen die weer terug komen? Als ik een matras koop wil ik een nieuwe, niet een die al 2 maanden bij een ander is getest.
BillyJ schreef:Als je rugklachten hebt of veel last van stijve spieren bvb, dan zeker géén pocketvering kopen![]()
Deze hebben meer statische lading en zorgen voor meer spierspanning.
Ik ben al enkele maandlonen kwijt aan matrassen, boxsprings en lattenbodems afgelopen jaren, vorig jaar besloten om een Emma O2 matras te kopen en goh, wat ben ik blij! Had ik véél eerder moeten doen!
Eigenlijk lig ik op deze véél beter dan de oude van 4500euroén je hebt nog langer proefslapen ook
Bij Emma heb je vaak ook acties tot -60%, dan is het zeker de moeite wel waard met een kleiner budget.
Tazzey schreef:BillyJ schreef:Als je rugklachten hebt of veel last van stijve spieren bvb, dan zeker géén pocketvering kopen![]()
Deze hebben meer statische lading en zorgen voor meer spierspanning.
Ik ben al enkele maandlonen kwijt aan matrassen, boxsprings en lattenbodems afgelopen jaren, vorig jaar besloten om een Emma O2 matras te kopen en goh, wat ben ik blij! Had ik véél eerder moeten doen!
Eigenlijk lig ik op deze véél beter dan de oude van 4500euroén je hebt nog langer proefslapen ook
Bij Emma heb je vaak ook acties tot -60%, dan is het zeker de moeite wel waard met een kleiner budget.
Ik heb mijn rug op verschillende plaatsen gebroken en een incomplete dwarslaesie daaraan overgehouden maar ik slaap al jaren meer dan prima op een pocketvering matras. Sorry, maar die statische lading is echt vergezochte onzin. Net voor de gein even gemeten, niets...![]()
@TS, een goed matras is helaas erg kostbaar maar bedenk je dat je vaak minimaal acht uur per dag op het matras ligt en dan is het wel een investering waard. Als rugpatiënt kan ik je aanraden om bij verschillende beddenzaken te gaan proefliggen.
Ik ben na verschillende keren proefliggen bij Auping uitgekomen, een pocketvering matras die tussen hard en extra hard in zit. Ik was wel €1600 per matras kwijt maar gezien de tijd die ze mee gaan en de tijd dat je erop ligt heb ik dat er wel voor over.
Emma heb ik geprobeerd tegen advies van mijn arts en fysio in (de fysio begon meteen te protesteren) maar dat is echt rampzalig voor rugpatiënten. De verkoper gaf dat zelf ook al aan.
In het revalidatiecentrum hadden ze traagschuim matrassen en daar sliepen "collega laesie patiënten" heel goed op maar ik kwam er elke ochtend slechter vanaf. Maar ik zou die zeker niet overslaan want wellicht werkt het voor jou wel heel goed.
zonnebloem18 schreef:Wij hebben een matras van Matt Sleeps die je zelf ook nog aan kan passen. Die ligt echt heel goed. In de vouwwagen hebben we een goedkopere van de Ikea, maar die ligt ook verrassend goed. In het begin iets hard, maar na de eerste week ligt hij al veel lekkerder. Dat is de Abygda.