pillow schreef:boeflover schreef:Als je kijkt naar de arbeidstijdenwet mag je over 16 weken gemiddeld 48 uur maximaal werken, kom je daar overheen en een ongeval zou gebeuren heeft dit ook voor je werkgevers consequenties.
Dit ben ik niet met je eens. TS werkt bij verschillende werkgevers en weten dus niet van elkaar hoeveel TS werkt. Dit wordt ook nergens gecontroleerd, want wie gaat dit doen, niemand heeft daar zicht op. Dat geldt ook voor de opmerking van Melzazu. Als TS bij de een tot 23.15 werkt en de volgende dag bij de ander om 5.45 uur begint is dat niet de verantwoording vd werkgevers. Ze zullen het niet van elkaar weten en kunnen daar ook niet op aangepakt worden. Door wie? Als ik overdag gewoon van 8 tot 17 in de zorg werk en ik ga s,avonds nog in de Horeca werken heeft niemand daar zicht op. Dat is puur eigen verantwoording.
Niet dat ik het met TS mee ga om zoveel te werken no way. Ik werk om te leven, en als ik met 32 uur kan rondkomen ga ik niet meer werken.
TS kan proberen om zoveel mogelijk in het weekend of avond of vroeg te werken. Dat zijn de best betaalde uren en kun je met minder werken hetzelfde verdienen.
Dit is absoluut niet correct. Je hebt als werkgever gewoon rekening te houden met de diensten bij de andere werkgever maarrr… in dit geval is TS zzp’er en dan maakt het niets meer uit want als zzp’er mag je je wel gewoon doodwerken van de overheid