Help: Schone was ruikt nergens naar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 22:26

SunnyHorse schreef:
Wij gebruiken al jaren de droger niet meer. Maar weet nog wel dat ik zelf wel eens geurdoekjes voor de droger heb gebruikt.

Zoek maar eens op droogtrommeldoekjes.
”… Droogtrommeldoekjes zorgen ervoor dat je wasgoed zacht en fris uit de droger komt….”

Misschien is dat wat voor je?

Mmmmm, ik begrijp nu dat je 1 machine hebt, voor zowel wassen als drogen? Dan werkt het ook niet met een doekje vrees ik.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:33

Gnome schreef:
Hier altijd een heerlijke geur na de gouden lenor wasverzachter. Was parfum kreeg ik overal huiduitslag van. Dikke troep.

Nou… ik krijg juist allergische reacties op wasverzachter. En ben blij met wasparfum, want daar geen reacties op. Dus dat is niet meteen allemaal troep.

Suliko

Re: Help: Schone was ruikt nergens naar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:52

Ik gebruik enkel wasmiddel van ecover, jasmijn en kamperfoelie, mijn was ruikt altijd fantastisch. Ik laat het drogen aan het rek en elke keer als ik er langs loop word ik blij. :D
Mijn handdoeken veranderen trouwens nooit in schuurpapier zonder wasverzachter of droger.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 17:26

SunnyHorse schreef:
SunnyHorse schreef:
Wij gebruiken al jaren de droger niet meer. Maar weet nog wel dat ik zelf wel eens geurdoekjes voor de droger heb gebruikt.

Zoek maar eens op droogtrommeldoekjes.
”… Droogtrommeldoekjes zorgen ervoor dat je wasgoed zacht en fris uit de droger komt….”

Misschien is dat wat voor je?

Mmmmm, ik begrijp nu dat je 1 machine hebt, voor zowel wassen als drogen? Dan werkt het ook niet met een doekje vrees ik.

Dat kan zeker wel werken. Ik heb ook zo'n wasdroger-combi (de derde al inmiddels), maar meestal kan je niet direct door met drogen, want de droger kan max de helft van je wasvermogen aan (8kg was en 4 kg drogen). Dus je zal vaak een deel eruit moeten halen, en dat is het moment om dus een drogerdoekje erbij te stoppen, deed ik zelf ook vroeger :j

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:47

Ik draag nu weer mijn zomershirtjes en topjes. Die bijvoorbeeld laatste keer gewassen zijn in oktober, en toen schoon in de kast zijn gegaan. Maar er zit nog steeds een heerlijke geur in na 7 maanden van Ariel pods (colour).

Droger doekjes van Fee geprobeerd maar dit spul werkt niet en waren nog best prijzig ook!

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 16:52

Ik hou sowieso al niet van hele sterke geur in m'n was, en een droger heb ik niet. M'n handdoeken zijn niet super zacht, maar ook zeker niet hard.
Misschien dat dat komt doordat ik niet veel wasmiddel gebruik, kom ik nu achter doordat iemand het hier benoemde.

Wasverzachter is slecht voor de kleding, voor de wasmachine en voor het milieu, dus gebruik ik ook niet.

Misschien kan je je was achteraf wat besprayen met textielspray

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 18:54

Ik heb inmiddels ontdekt dat de geur van het wasmiddel vervliegt door de droger.

Ik doe nu maar heel kort drogen en dan uit hangen. Dan is het niet helemaal droog maar ruikt nog wel lekker. En duurt het ook niet meer zo lang voor het echt droog is.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:28

[/quote]
Mmmmm, ik begrijp nu dat je 1 machine hebt, voor zowel wassen als drogen? Dan werkt het ook niet met een doekje vrees ik.[/quote]
Dat kan zeker wel werken. Ik heb ook zo'n wasdroger-combi (de derde al inmiddels), maar meestal kan je niet direct door met drogen, want de droger kan max de helft van je wasvermogen aan (8kg was en 4 kg drogen). Dus je zal vaak een deel eruit moeten halen, en dat is het moment om dus een drogerdoekje erbij te stoppen, deed ik zelf ook vroeger :j[/quote]

Nou, dan zou ik zeker die droogtrommel doekjes eens proberen!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:22

Mijn eerste combi-toestel had een vreselijk 'nieuw'-luchtje eraan tijdens het drogen, dus zo ben ik toen drogerdoekjes gaan gebruiken. Na een paar maanden was die geur weg en kon ik weer wassen en drogen zonder de drogerdoekjes.
Succes ermee, hoop dat het werkt voor je.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 08:13

Hoe werken die wasparels :+ ? Heb die van Fee (Aldi) en daar staat op. Vul de dop tot 47 ml. En dat ik de dop in de wasmachine moet doen. Toch niet inclusief een open dop }:0

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:02

Coentjuh schreef:
Hoe werken die wasparels :+ ? Heb die van Fee (Aldi) en daar staat op. Vul de dop tot 47 ml. En dat ik de dop in de wasmachine moet doen. Toch niet inclusief een open dop }:0

Bokt help? :o?
Afbeelding

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:04

felicity schreef:
Ik heb inmiddels ontdekt dat de geur van het wasmiddel vervliegt door de droger.

Ik doe nu maar heel kort drogen en dan uit hangen. Dan is het niet helemaal droog maar ruikt nog wel lekker. En duurt het ook niet meer zo lang voor het echt droog is.

Het maakt ook uit op hoeveel toeren je centrifugeert. Als ik dat op 1600 toeren doe ruik je bijna niets meer heb ik geleerd van een vriendin :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:08

janderegelaa schreef:
Het maakt ook uit op hoeveel toeren je centrifugeert. Als ik dat op 1600 toeren doe ruik je bijna niets meer heb ik geleerd van een vriendin :D

Onzin, mijn was ruikt prima, na 1600 toeren centrifugeren en daarna in de droger.
Ik gebruik OMO en lenor waskorrels.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:11

Nielojram schreef:
janderegelaa schreef:

Onzin, mijn was ruikt prima, na 1600 toeren centrifugeren en daarna in de droger.
Ik gebruik OMO en lenor waskorrels.

1200 of 1600 maakt toch wel degelijk uit heb ik ontdekt.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:22

Coentjuh schreef:

Je moet idd gewoon de hele dop gevuld in je machine stoppen, die dop is gewoon vergelijkbaar met een wasbolletje in mijn ogen dus zie er ook niks geks aan?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:09

Sorry weet niet hoe dat werkt en uitleg op fles is ook matig.

Okay dus roze dop met dat grijze deksel geheel in de machine? en dan klopt het dat de pot wasparels dus tijdelijk open blijft ivm even geen deksel.

Dus de parels niet los in de wasmachine gooien.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:35

Ik gooi de parels los onder de was, gaat ook dikke prima.
Soms een handje soms wat meer.. Net hoe erg ik wil dat het ruikt.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:56

Coentjuh schreef:
Sorry weet niet hoe dat werkt en uitleg op fles is ook matig.

Okay dus roze dop met dat grijze deksel geheel in de machine? en dan klopt het dat de pot wasparels dus tijdelijk open blijft ivm even geen deksel.

Dus de parels niet los in de wasmachine gooien.

Nee... Alleen de roze dop in de wasmachine, maar ik gooi de parels gewoon op de bodem in de wasmachine samen met een waspod.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:14

Staat er dan niemand stil bij de impact van die giga geur dingen op het afvalwater?
Mensen die zelf een septische put hebben, al die chemische geur-toevoegingen zijn nefast voor de werking van je put… en degene die op de riolering aangesloten zijn, ook daar blijft dit heel moeilijk afbreekbaar…

Vind het altijd jammer dat daar zo weinig bij stilgestaan wordt…

Hier altijd eco wasproduct, ruikt lekker fris als alles gewassen is, maar daar zit echt geen ‘hemelse’ geur aan en hoeft ook niet.
Droger heb ik niet, hier gaat alles aan het wasrek en droogt aan de lucht.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:23

tengeltje11 schreef:
Staat er dan niemand stil bij de impact van die giga geur dingen op het afvalwater?
Mensen die zelf een septische put hebben, al die chemische geur-toevoegingen zijn nefast voor de werking van je put… en degene die op de riolering aangesloten zijn, ook daar blijft dit heel moeilijk afbreekbaar…

Hier altijd eco wasproduct, ruikt lekker fris als alles gewassen is, maar daar zit echt geen ‘hemelse’ geur aan en hoeft ook niet.

Ik sta daar bij stil. Ik gebruik azijn als wasverzachter. Dat heeft alleen maar voordelen.

https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/eige ... door-azijn

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:12

tengeltje11 schreef:

Ik denk dat het kleine beetje wasparfum wat ik gebruik minder belastend is dan een flinke scheut wasverzachter, maar dat is maar een aanname