Eng beest in rooster badkamer wat is het

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 12:28

Storm schreef:
Wat een engerd zeg. Fijn dat je nu weer naar de wc kan, ik zou ook als de dood zijn.

Voor de sputteraars onder ons die het 'sielug' vinden, kom op zeg, het is een insect.

Die "het is maar een insect" beestjes hebben we zelf overigens ook hard nodig om te overleven. >;)

Als mensen gedood worden, zeggen we toch ook niet "ach joh, wat zeur je nou, het is maar een mens?"

Los van het feit dat ik een hoornaar uit mijn badkamerrooster bevrijden ook erg eng zou vinden. Ik reageer niet best op wespensteken, dus zou best bang zijn gestoken te worden door een hoogst geïrriteerd en angstig dier.

VillaNeusjes

Re: Eng beest in rooster badkamer wat is het

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:00

Ik had denk ik naast die deo bus een aansteker gehouden die ene hoornaar helpt niet de hele zwerm gelijk omver hoor. En ik ben er eerlijk ik dat ik als de dood ben voor die beesten en ook nog eens allergisch voor alles wat steekt. Maar de moraalridders mogen ze komen redden wat mij betreft. Ik doe t iig niet

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:11

Renee1991 schreef:
Jeetje wat kunnen sommige mensen toch intens overdrijven :n
Stelletje moraalridders.
Het is prima zo. En ja, we hebben steeds minder insecten, maar zet dan liever een bijenhotel en bloemenmix in je tuin dan dat je er eentje die in je badkamerrooster zit probeert te koesteren.

Het één sluit het ander niet uit.
Daarnaast: een betere wereld begint bij jezelf. Noem het maar moraalridders maar er moet toch ergens een tegengeluid komen voor het slinken van de insectenpopulatie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:15

Jolien87 schreef:
Gecondoleerd. :(:)
In dit geval dan ook maar beter dat hij het niet heeft overleefd.

Hoe hebben jullie hem er uiteindelijk uit gekregen?

Het is de aziatische die je dood wil, niet de europese, als je dan toch graag de wereld wil redden. :)

Sabri schreef:
Vreselijk dat mensen gelijk zo dier dood moeten maken en spuiten met deo. Generatie opgegroeid met telefoon en tablet..

Volstrekt onnodig het dood te trappen. Insekten zijn hard nodig. Over de Europese hoornaar; De Europese hoornaar speelt een belangrijke rol in de natuur, want het insect zorgt voor evenwicht in het insectenbestand.

Ik ben niet op gegroeid met telefoon en tablet maar hier was ie ook dood gegaan. Welliswaar niet door mij want mijn fobie is te groot om daarvoor dicht genoeg in de buurt te komen. :=
Dat gezegd zijnde hebben we hier een hoornaar nest gehad en ik kan je beloven als ie verdoofbaar was met deo dat ie al zo goed als dood was. Een hoornaar is een stevige kerel, die verdoof je niet met een beetje deo als die "up and running" is. Je maakt hem hoogstens pissig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:25

Hoornaars zijn mega nuttige insekten idd.
Gisteren nog twee hoornaars gespot die bezig waren met het likken van boomsap.
Vlakbij zit ook een nest en ze doen echt niets zolang je ze met rust laat. Je kunt er gewoon rustig langs lopen zonder dat ze boos worden.
Ik stond voor deze foto best vlakbij maar ze reageerden niet eens.
Gewone wespen reageren vaak agressiever.
Het is wel een flink apparaat wat voorbij komt vliegen, dus ik snap dat veel mensen er best van onder de indruk zijn :D
Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:37

Ayasha schreef:
Jolien87 schreef:
Gecondoleerd. :(:)
In dit geval dan ook maar beter dat hij het niet heeft overleefd.

Hoe hebben jullie hem er uiteindelijk uit gekregen?

Het is de aziatische die je dood wil, niet de europese, als je dan toch graag de wereld wil redden. :)

Sabri schreef:
Vreselijk dat mensen gelijk zo dier dood moeten maken en spuiten met deo. Generatie opgegroeid met telefoon en tablet..

Volstrekt onnodig het dood te trappen. Insekten zijn hard nodig. Over de Europese hoornaar; De Europese hoornaar speelt een belangrijke rol in de natuur, want het insect zorgt voor evenwicht in het insectenbestand.

Ik ben niet op gegroeid met telefoon en tablet maar hier was ie ook dood gegaan. Welliswaar niet door mij want mijn fobie is te groot om daarvoor dicht genoeg in de buurt te komen. :=
Dat gezegd zijnde hebben we hier een hoornaar nest gehad en ik kan je beloven als ie verdoofbaar was met deo dat ie al zo goed als dood was. Een hoornaar is een stevige kerel, die verdoof je niet met een beetje deo als die "up and running" is. Je maakt hem hoogstens pissig.

Joe, staat genoteerd. :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:11

Sabri schreef:
Vreselijk dat :') mensen gelijk zo dier dood moeten maken en spuiten met deo. Generatie opgegroeid met telefoon en tablet..

Goh, ga lekker je eigen leeftijdsgroep zo over één kam scheren.

Als iedereen de insecten met deo en vuur gaat bestrijden, heeft dat natuurlijk zeker wel invloed op de populatie, VillaNeusjes..
Dat mensen dat nog steeds niet begrijpen en niet naar het geheel kunnen kijken, snap ik dus echt niet. Als meerdere mensen zeggen ‘goh het is maar één hoornaar’, is het dus niet maar één hoornaar. Maar goed dit geldt voor zóveel meer… alle duurzame keuzes.

Wel knap dat dat beestje in dat rooster is gekomen zeg, via de buitenkant ofzo?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-23 15:01

Nou z’n broer of zus zat net in de keuken, die heb ik vriendelijk buiten gelaten….maar het hele boze exemplaar in het rooster (waar hij van buiten af door het dak in is gevlogen) durfde ik toch niet vriendelijk naar buiten te begeleiden.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 15:15

Femke_Tweety schreef:
Renee1991 schreef:
Jeetje wat kunnen sommige mensen toch intens overdrijven :n
Stelletje moraalridders.
Het is prima zo. En ja, we hebben steeds minder insecten, maar zet dan liever een bijenhotel en bloemenmix in je tuin dan dat je er eentje die in je badkamerrooster zit probeert te koesteren.

En dat vind ik dan weer wat hypocriet eigenlijk.

Meedoen met de trend om de schattige knuffelbijtjes een plek te geven,
En tegelijkertijd geen moeite hebben met het onnodig doden van een niet schadelijk inheems insect.

A-men. Het is echt ongelooflijk hoe zelf-destructief de mens is. Alles wat wij doen heeft een impact op onze omgeving, en dus ook op de mens. Ik begrijp echt niet hoe dat kwartje nog steeds niet is gevallen bij de mens. Vooral mensen met kinderen, ik hoop dat zij beseffen hoe verschrikkelijk de toekomst voor hen (en de nakomelingen) is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 15:27

Ons hele dak zat vol met nesten van deze wespen onder onze pannen aan de zon kant. Die hebben we laten dood spuiten met een of ander poeder.
We konden geeneens buiten zitten zoveel waren het. Niks geen schattige knuffelbijtjes!!
Bijen maken geeneens kans met hoornaars in de buurt!

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 15:44

Ik zeg ook niet dat dat kwartje niet is gevallen. Ik struikel meer over het feit dat jullie TS zo enorm op d'r falie geven. Doe gewoon normaal.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 16:09

Ik lees er overheen misschien; maar wie valt ts daar op aan?
Persoonlijk lees ik voornamelijk dat mensen struikelen over de algemene afzicht naar deze insecten. Niet zo zeer dat TS dat doet..?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:04

Er wordt wel degelijk flink met de vinger gewezen en afgezeken in dit topic. Buiten mag van mij alles leven, ik heb vorig jaar ook 2 wespennesten laten zitten omdat ik er geen last van heb.

Nu in mijn moestuin zonder gif ook geen afweer tegen mieren en slakken. Mijn gazon wordt niet gemaaid buiten hier en daar paadjes en in de zomer komen er overal schaaltjes water met knikkers in. Bewust van het belang van insecten en proberen om de natuur zijn gang te laten gaan. Engerlingen en emelten blijven zitten, spinazie en sla wordt gedeeld en het tijmplantje is nu van de mieren. Als er een vlieg binnenzit wordt deze naar buiten begeleid of gevangen en losgelaten. Wespen krijgen standaard een stukje vlees enkele meters van de tafel als we eten. Geen zappers, spuiters, meppers, plakkers etc hier aanwezig.

Een hoornaar in het rooster van de wc echter, tja that one didn't make the cut.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:39

VuurVleugels schreef:
Schuur_ schreef:
Ik zou er de stofzuiger op zetten, ben je er vanaf

Het is natuurlijk óók een optie om de wereld om je heen te begrijpen, in plaats van direct uit te moorden.

Van een stofzuiger gaan ze niet dood. Veel mensen doen dit ook met spinnen. Zal ik je wat leuks vertellen, die kruipen er gewoon heel gezellig weer uit hoor :D En vangen met de stofzuiger zou imo een prima oplossing zijn. Die van mij kan je namelijk zo openklikken en dan kan je hem buiten gewoon vrij laten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:52

Dat ligt dan maar net aan je stofzuiger.
Een beetje stofzuiger heeft flinke zuigkracht en een normaal formaat spin of hooiwagen is daar echt niet tegen bestand.
En sommige stofzuigers hebben kleppen waardoor er sowieso niets meer uit kan omdat die uitgang verspert is.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:53

Storm schreef:
Wat een engerd zeg. Fijn dat je nu weer naar de wc kan, ik zou ook als de dood zijn.

Voor de sputteraars onder ons die het 'sielug' vinden, kom op zeg, het is een insect.

"Maar" een insect? Ze staan aan het begin van de voedselketen en houden het hele ecosysteem draaiende. En zonder insecten, geen eten op je bord, geen idee of je dat beseft. Beetje meer respect zou iedereen die elk 6- of 8-potig beestje meteen het hoekje om helpt, niet misstaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:08

miezelke schreef:
Storm schreef:

"Maar" een insect? Ze staan aan het begin van de voedselketen en houden het hele ecosysteem draaiende. En zonder insecten, geen eten op je bord, geen idee of je dat beseft. Beetje meer respect zou iedereen die elk 6- of 8-potig beestje meteen het hoekje om helpt, niet misstaan.

Zet een hotel in je tuin en laat mensen die die beesten niet in hun huis willen met rust.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:17

mijn stofzuiger heeft een hard plastic schoepenrad waar alles eerst doorheen gaat, eng beest is dan al in stukjes gehakt in de opslagbak.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:40

Kabayo schreef:
VuurVleugels schreef:

Het is natuurlijk óók een optie om de wereld om je heen te begrijpen, in plaats van direct uit te moorden.

Van een stofzuiger gaan ze niet dood. Veel mensen doen dit ook met spinnen. Zal ik je wat leuks vertellen, die kruipen er gewoon heel gezellig weer uit hoor :D En vangen met de stofzuiger zou imo een prima oplossing zijn. Die van mij kan je namelijk zo openklikken en dan kan je hem buiten gewoon vrij laten

Nope, insecten en spinnen gaan in de stofzuiger gewoon dood door het fijnstof

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:42

Ayasha schreef:
miezelke schreef:

Zet een hotel in je tuin en laat mensen die die beesten niet in hun huis willen met rust.

Ze zegt toch niet dat je ze in huis moet willen hebben?

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:46

8)7

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:47

Hoe kan een topic met een hele simpele vraag zo'n wending krijgen zeg. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:52

AlwaysH schreef:
Ayasha schreef:

Ze zegt toch niet dat je ze in huis moet willen hebben?

Deze zat binnen en eentje die zo opgenaaid is buiten zetten is niet iets waar ik om zou staan springen. Ja ze zijn minder agressief dan wespen maar als ze zich bedreigd voelen steken ze wel degelijk. TS heeft nergens het voorname gemaakt om elk insect dat ze tegen komt te vermoorden.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 09:25

nevica schreef:
Hoe kan een topic met een hele simpele vraag zo'n wending krijgen zeg. :')

Ik vraag me wel af inmiddels…als alle “redders” een mug in de slaapkamer hebben blijft die dan ook leven? Of een vlieg?

Wij laten echt wel zo veel mogelijk weer naar buiten, wonen zeer landelijk en hebben veel bloemen/planten/bomen dus ook veel insecten. Maar een vlieg of mug komt nog wel eens een vliegenmepper tegen (of de kat) en mn kind hoeft ook niet te gaan slapen met bijvoorbeeld een wesp op z’n kamer (of naar de wc met boze hoornaar)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 09:30

Ayasha schreef:
Deze zat binnen en eentje die zo opgenaaid is buiten zetten is niet iets waar ik om zou staan springen. Ja ze zijn minder agressief dan wespen maar als ze zich bedreigd voelen steken ze wel degelijk. TS heeft nergens het voorname gemaakt om elk insect dat ze tegen komt te vermoorden.

precies! En daarnaast: dit beestje was al zo in de stress van een dag vast zitten... Tis een wonder dat die uberhaupt al die uren heeft overleefd. Maar als je het daarna vrij laat kan het in paniek ook hele gekke dingen gaan doen.

Ik heb momenteel een discussie met een wespenkoningin die graag een nest wil maken onder mijn veranda. Daarvan haal ik ook elke keer de beginselen weg in de hoop dat ze ergens anders (bij voorkeur 30 meter verderop ofzo, of in de bosrand 200m verderop :Y) ) een nest gaat bouwen, Maar vrees wel dat ik een bestrijder nodig ga hebben :=