Happy Postcrossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:11

Moirin schreef:
Ik heb een aantal jaar postcrossing gedaan (zie dat ik mijn account heb aangemaakt in 2015) en daarna er weer mee gestopt. Maar het begon toch weer te kriebelen, dus weer een aantal adressen aangevraagd om een kaartje naar te versturen :D €1,80 voor een postzegel is aan de prijs inderdaad, maar (voor mij iig) prima te doen als je er niet teveel tegelijk verstuurd.

@ElfBeau_067: Postcrossing is een website die het mogelijk maakt om kaartjes te versturen en ontvangen van over de hele wereld! Je vraagt een adres aan, en schrijft dan een ansichtkaart. Plakt er een postzegel op en dan kan ie in de brievenbus. Als de ontvanger het kaartje heeft gekregen, kan die hem registreren met een code die je op de kaart hebt geschreven. En vervolgens krijg je zelf ook weer een kaartje van een andere postcrosser :) Ik vind het altijd superleuk om weer een kaartje in de brievenbus te vinden!

Interessant klinkt wel een beetje ingewikkeld maar wel heel leuk!

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:12

eclair98 schreef:
Geschikt? Of ongeschikt?
[ [url=m/WIBTEA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geschikt!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:16

Ik heb het een lange tijd gedaan. Helaas werden de kosten echt te gek... ik ben gestopt toen het meer dan een euro per kaart werd om te verzenden. Super jammer, want ik heb echt de leukste en liefste kaarten gekregen! Mijn laatste kaarten gekregen & verzonden was in 2020.

Overigens verstuurde ik nooit in een envelop. Daarmee vergaat de charme juist weer een stuk vond ik. Juist dat geleefde na zo'n lange tocht vond ik z'n charme hebben...

Ik heb er 110 verzonden en 110 ontvangen. Uit 27 landen kaartjes gekregen (Rusland en Duitsland het meeste, daarna de USA) en naar 22 landen kaartjes gestuurd (Ook hier Duitsland, Rusland en USA bovenaan).

@ Eclair, ik vind hem een beetje saai, maar dat is persoonlijk. Ik deed ook alleen postkaarten en geen dubbele kaarten. Gelukkig ook nooit dubbele kaarten ontvangen, dat zou ik niet leuk vinden :)

Kaarten kocht (koop) ik bij kringloopwinkels en je hebt her en der in het land super leuke 'postcrossing' winkeltjes waar ik uren in kan rondsnuffelen <3

eclair98

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:19

Wat is er tegen dubbele kaarten? Ik zit echt vol met errors over die dubbele kaarten :') Ik kan de achterkant eraf snijden?

Ik stop de kaarten wel in een envelop, dan heb ik meer schrijfruimte wel :P Ook stop ik er nog wat bij in

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:24

Postcard is naar mijn idee een briefkaart of een ansichtkaart; een kaart zonder envelop.
Zo is het overigens ook in de FAQ's opgenomen en de reden dat een hoop members het specifiek in hun profiel hebben staan.

Faq van de site: normaliter zonder / onderaan weer met. Ik vind een envelop echt een hoop charme weghalen. Maar ook omdat ik zelf de ansichtkaarten ophang en dat met dubbele zijdes een stuk lastiger is ;)

P
Citaat:
ostcards are usually mailed without an envelope. So, by default, if you're sending a postcard to another member, mail it without an envelope. Most members prefer to receive their postcards this way.

However, in some countries, postal services may require postcards to travel in envelopes, or there might be clear advantages to that method of sending them (protection from likely damage or curious eyes, etc.). Some members indicate this on their profile. If you can, try to follow the recipient's recommendations.

Keep in mind that in many countries, the postage is more expensive to send a postcard with an envelope than without it (plus the cost of the envelope). Both methods are acceptable, so it's up to you to decide how to send your postcards.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:25

Overigens haalde ik er wel eens de achterkant af als ik een leuke dubbele kaart had :j

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 19:45

eclair98 schreef:
Wat is er tegen dubbele kaarten? Ik zit echt vol met errors over die dubbele kaarten :') Ik kan de achterkant eraf snijden?

Ik stop de kaarten wel in een envelop, dan heb ik meer schrijfruimte wel :P Ook stop ik er nog wat bij in

Is maar het wat diegene waar je het aan gaat sturen wilt, anders is de achterkant er of snijden ook inderdaad een optie.

Ik heb bijvoorbeeld een aantal die aangeven dat ze het liever in een envelop krijgen, omdat ze de postzegels ook sparen, beetje lastig om die van je kaart te knippen lijkt me :')

Ik heb gisteren nog wat kaartjes besteld en postzegels, als het goed is komen de kaarten morgen binnen, dan kan ik de laatste schrijven en gaat alles vrijdag op de post

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 20:32

Ik heb een tussenweg genomen. Voor binnen de EU heb ik kaartjes met enveloppen en dan stickers erbij, maar voor China en de USA heb ik alleen kaarten ivm. de duurdere verzendkosten waar ik liever niet over heen wil gaan!

EDIT: ik zie nu pas dat het niet uitmaakt :+ Sorry jongens van buiten Europa :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 20:54

Zelf ook een aantal jaar (fanatiek) aan Postcrossing gedaan, maar het werd me veel te duur allemaal. Zelfs toen ik aanzienlijk minder kaarten ging versturen, om op die manier de kosten wat te drukken, werd het alleen maar duurder door de prijsverhogingen van PostNL. Erg jammer, want het was heel leuk om te doen! :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:33

Het lijkt me leuk om een paar kaartjes per maand te doen. Nu wel even slikken aangezien je er eerst 5 moet versturen :( Maar ik hoop dan wel dat ik ook wat ga ontvangen daarna!

Dag kaartjes
Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 09:55

eclair98 schreef:
Het lijkt me leuk om een paar kaartjes per maand te doen. Nu wel even slikken aangezien je er eerst 5 moet versturen :( Maar ik hoop dan wel dat ik ook wat ga ontvangen daarna!

Dag kaartjes
[ [url=m/vlxvpN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pas op, het is verslavend! :D

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 10:00

Ik heb het postcrossen al geruime tijd op een laag pitje staan, maar in het verleden wel heel fanatiek gedaan. Lid sinds 2009 alweer. Overigens stuur ik alleen ansichtkaarten (zonder envelop dus, enkele kaart). Ik koop vaak kaarten bij toeristenwinkeltjes of van die kleine eenmanszaakjes en probeer altijd rekening te houden met de wensen in iemands profiel :) Momenteel heb ik ruim 350 kaarten verzonden en ontvangen

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 17:11

Shenavallie schreef:
eclair98 schreef:

Dag kaartjes
[ [url=m/vlxvpN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pas op, het is verslavend! :D

Ja dat merk ik. Super irritant dat ik er nu niet meer mag sturen en moet wachten tot dat er eentje binnen komt :')

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:45

cursebreaker schreef:
Ik vind het wel jammer dat ik nu best lang waarschijnlijk moet wachten totdat ik zelf wat krijg - eerst moet 1/5 waar ik nu naar ga sturen, de kaart registreren online en dan kom ik pas aan de beurt om zelf te ontvangen. Ik snap het systeem en eigenlijk alleen maar goed dat ze het doen, maar ja nu ben ik gewoon ongeduldig :')
-

Het zal je wellicht verbazen maar dat gaat soms sneller dan je denkt! :)

Ik stuur overigens altijd ansicht-/briefkaarten en in mijn profiel heb ik geen gekkigheid gevraagd. Ik heb gevraagd iets te sturen waar iets typisch op staat dat tekenend is voor waar je vandaan komt/op dat moment bent of van iets wat je intrigeert/bezig houd. Ik ben wel benieuwd naar de verhalen achter de kaartjes. Heb echt de grootste verscheidenheid vaan kaartjes ontvangen, waaronder ééntje waar iemand zelf het universiteitsgebouw op getekend heeft (echt heel prachtig, in een soort waterverf-achtige stijl) waar zij op dat moment op bezoek was ter oriëntatie voor haar studie. En zo heb ik er nog een heleboel met een mooi verhaal. Ik bewaar zo ook in een apart blikje.

Overigens ga ik alleen mee in de wensen van de persoon als het binnen het redelijke uitvoerbaar is. Anders zoek ik zelf iets aardigs uit.

Wat ik daarnaast ook nog wel eens doe is kaartjes sturen vanaf mijn vakantieadressen waarbij ik wat vertel over de plaats/streek waar we op dat moment verblijven.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:38

Amburtjoz schreef:
Ik heb het postcrossen al geruime tijd op een laag pitje staan, maar in het verleden wel heel fanatiek gedaan. Lid sinds 2009 alweer. Overigens stuur ik alleen ansichtkaarten (zonder envelop dus, enkele kaart). Ik koop vaak kaarten bij toeristenwinkeltjes of van die kleine eenmanszaakjes en probeer altijd rekening te houden met de wensen in iemands profiel :) Momenteel heb ik ruim 350 kaarten verzonden en ontvangen

Wij hebben elkaar ook nog eens een kaartje gestuurd, bedenk ik me net. :D
Ik ben/was vanaf 2015 lid en heb sindsdien 1.222 kaarten gestuurd en ontvangen. Helaas zijn er ook een flink aantal niet gearriveerd of geregistreerd. Dat is dan wel weer jammer, maar weegt niet op tegen de leuke berichten als iemand jouw kaart wel heeft ontvangen.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:14

Wat leuk! Je bokt naam komt me wel ergens bekend voor maar meer ook niet :o Ik heb beneden in de berging echt een hele bak vol met allemaal kaarten staan nog. Inmiddels een kleine hier thuis rondhuppelen en moet zeggen dat het enerzijds kriebelt om weer te schrijven; wat jij zegt het is ZO leuk om die berichtjes te ontvangen met hoe blij diegene met de kaart is, en het is ook zo tof om zelf van alles te ontvangen. Jij hebt echt veel verstuurd Shenavallie!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:25

Ah, wat leuk dat je moeder bent geworden! *\o/*
Was het niet dat jij toen Gorjuss zo geweldig vond? :D
Ik heb alle kaarten die ik ontvangen heb ook bewaard in een paar mooie dozen. :j En mocht ik ooit financieel wat ruimer zitten òf dat er een wonder gebeurt en PostNL de zegels goedkoper maakt, dan zal ik zeker weer gaan sturen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 12:57

Ik kijk nu minimaal 1x per dag of er een update is bij de kaartjes, maar ze zijn nog maar net weg :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-23 20:18

Ik zal morgen even een bij lees post maken :j
Kreeg vandaag de postzegels binnen, dus morgen ga ik de eerste 5 posten *\o/*

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:23

Ik heb een aantal jaren geleden vrij fanatiek aan postcrossing gedaan samen met m’n moeder! We hingen de kaarten aan een koortje aan de muur van het toilet :')

Misschien toch leuk om weer te beginnen. Weet iemand een website waar je voor een beetje fatsoenlijke prijs zelf kaarten kan drukken?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:37

Wat grappig dat er weer een topic over is!
Er was op Bokt een langlopend topic over Postcrossing, helaas helemaal doodgebloed. [HK] Postcrossing II! Our cards are crossing the world!

Ik heb in totaal 243 kaarten gestuurd en 242 ontvangen. Ik wilde altijd kaartjes van het land/plaats waar diegene vandaan kwam, van die echte toeristenkaartjes. De kaarten die ik verstuurde pende ik altijd helemaal vol haha! Ben in 2018 gestopt omdat het me te duur werd. Maar vond het altijd heel leuk om te doen. Mijn slaapkamer in het huis van mijn ouders heeft 1 muur die helemaal vol hangt met kaartjes <3

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 17:34

Super gaaf, al die kaarten zo <3

Ik wordt heel erg blij van dieren, dat heb ik op mijn profiel gezet <3 Heb er ook bijgezet dat ik dieren van dierentuinen spaar, dus als iemand een foldertje oid erbij stopt, ben ik helemaal gelukkig <3

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:23

Ik versier zo mijn kaartjes! :D
Afbeelding
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:32

Mijn eerste kaartje is binnen gekomen!

Wat een leuke kaartjes Novelist!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:30