Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Relaxed schreef:Ik heb inmiddels mijn auto zakelijk verzekerd, slechts 3 euro verschil in premie tov particulier
Ik wil helemaal geen gedoe als ik onverhoopt tijdens een zakelijke rit wel iets krijg en dat daar discussie over ontstaat
janderegelaa schreef:Relaxed schreef:Ik heb inmiddels mijn auto zakelijk verzekerd, slechts 3 euro verschil in premie tov particulier
Ik wil helemaal geen gedoe als ik onverhoopt tijdens een zakelijke rit wel iets krijg en dat daar discussie over ontstaat
En dan maar hopen dat het geen dikke schade is want bij een zakelijke verzekering moet je de BTW van de schade zelf voorschieten.
janderegelaa schreef:Natuurlijk wordt die wel vergoedt. Tenzij je met een busje met handel erin over de kop gaat, dan is het wel overduidelijk.
linoleum schreef:janderegelaa schreef:Natuurlijk wordt die wel vergoedt. Tenzij je met een busje met handel erin over de kop gaat, dan is het wel overduidelijk.
Nee zo werkt dat niet. Als de verzekeraar kan aantonen (doormiddel van vastgelegde acceptatie richtlijnen) dat de verzekering geweigerd zou zijn bij de juist informatie verstrekking, dan kan ook bij een niet zakelijke rit de schade niet vergoed of verhaald worden.
janderegelaa schreef:Relaxed schreef:Ik heb inmiddels mijn auto zakelijk verzekerd, slechts 3 euro verschil in premie tov particulier
En dan maar hopen dat het geen dikke schade is want bij een zakelijke verzekering moet je de BTW van de schade zelf voorschieten.
janderegelaa schreef:Natuurlijk wordt die wel vergoedt. Tenzij je met een busje met handel erin over de kop gaat, dan is het wel overduidelijk.
Hutcherson schreef:Als eenmanszaak kan de auto alleen op je prive naam worden gezet. Geeft niks want je kunt je kosten zakelijk voeren. Bij mij heeft mn accountant berekend of het slimmer was mn auto op de zaak te zetten of een kilometerboeking te doen. Ik ben btw vrijgesteld dus ik heb wat nadelen wat dat betreft.
Verzekering heb ik ook gewoon op mijn privé naam maar betaal ik zakelijk.
janderegelaa schreef:Hutcherson schreef:Als eenmanszaak kan de auto alleen op je prive naam worden gezet. Geeft niks want je kunt je kosten zakelijk voeren. Bij mij heeft mn accountant berekend of het slimmer was mn auto op de zaak te zetten of een kilometerboeking te doen. Ik ben btw vrijgesteld dus ik heb wat nadelen wat dat betreft.
Verzekering heb ik ook gewoon op mijn privé naam maar betaal ik zakelijk.
Precies, en dat is geen enkel probleem. Mijn verzekering vroeg destijds of het merendeel uit uit privekilometers bestond en dat was ja. Alles afgedekt.