Zakelijke auto en verzekering

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:00

[/quote]
Als ik de voorwaarden lees bij een willekeurige zakelijke verzekering is dat niet een voorwaarde.[/quote]
Is het ook niet, de voorwaarde voor een zakelijke verzekering is een kvk nummer en het voertuig moet op de balans staan.[/quote]

Controleert een verzekeraar de balans?

daantjuhhh

Re: Zakelijke auto en verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:02

Ik zou als ik TS was gewoon wat verzekeringen bellen of mailen. Zowel particulier en zakelijk en kijken wat er mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:10

Ik heb inmiddels mijn auto zakelijk verzekerd, slechts 3 euro verschil in premie tov particulier :))

Ik wil helemaal geen gedoe als ik onverhoopt tijdens een zakelijke rit wel iets krijg en dat daar discussie over ontstaat :n

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:34

Relaxed schreef:
Ik heb inmiddels mijn auto zakelijk verzekerd, slechts 3 euro verschil in premie tov particulier :))

Ik wil helemaal geen gedoe als ik onverhoopt tijdens een zakelijke rit wel iets krijg en dat daar discussie over ontstaat :n

En dan maar hopen dat het geen dikke schade is want bij een zakelijke verzekering moet je de BTW van de schade zelf voorschieten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:38

janderegelaa schreef:
Relaxed schreef:

En dan maar hopen dat het geen dikke schade is want bij een zakelijke verzekering moet je de BTW van de schade zelf voorschieten.

Maar ja. Wat is de andere keerzijde?
Dat je schade helemaal niet vergoed wordt bij een particuliere verzekering!?!

Ik snap dat TS nu heeft afgesloten, maar ik zou er zelf nog wel een mailtje aan wagen. Zowel naar zakelijke verzekering als particuliere verzekering.
Zodat je wel weet wat de gevolgen zijn bij schade.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:59

Natuurlijk wordt die wel vergoedt. Tenzij je met een busje met handel erin over de kop gaat, dan is het wel overduidelijk.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 22:13

janderegelaa schreef:
Natuurlijk wordt die wel vergoedt. Tenzij je met een busje met handel erin over de kop gaat, dan is het wel overduidelijk.

Nee zo werkt dat niet. Als de verzekeraar kan aantonen (doormiddel van vastgelegde acceptatie richtlijnen) dat de verzekering geweigerd zou zijn bij de juist informatie verstrekking, dan kan ook bij een niet zakelijke rit de schade niet vergoed of verhaald worden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 22:16

linoleum schreef:
janderegelaa schreef:

Nee zo werkt dat niet. Als de verzekeraar kan aantonen (doormiddel van vastgelegde acceptatie richtlijnen) dat de verzekering geweigerd zou zijn bij de juist informatie verstrekking, dan kan ook bij een niet zakelijke rit de schade niet vergoed of verhaald worden.

En vergeet vooral niet dat je daarna een markering achter je naam hebt vanwege verzekeringsfraude en dat het dan nog verdomd lastig wordt om voor een fatsoenlijke prijs je te laten verzekeren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 22:17

janderegelaa schreef:
Relaxed schreef:

En uiteindelijk gewoon terugvragen, wat is precies je punt..?

Daarbij, het is een youngtimer.. de schade zal nooit enorm zijn omdat ie dan eerder total loss zal worden verklaard ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 22:18

janderegelaa schreef:

Helaas werkt dat zo wel.

Ik heb 8 jaar bij een grote verzekeringsmaatschappij gewerkt. En daar was dit zeker aan de orde.
Zakelijk gebruik was daar uitgesloten van dekking.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 23:32

Als eenmanszaak kan de auto alleen op je prive naam worden gezet. Geeft niks want je kunt je kosten zakelijk voeren. Bij mij heeft mn accountant berekend of het slimmer was mn auto op de zaak te zetten of een kilometerboeking te doen. Ik ben btw vrijgesteld dus ik heb wat nadelen wat dat betreft.
Verzekering heb ik ook gewoon op mijn privé naam maar betaal ik zakelijk.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 23:49

Hutcherson schreef:
Als eenmanszaak kan de auto alleen op je prive naam worden gezet. Geeft niks want je kunt je kosten zakelijk voeren. Bij mij heeft mn accountant berekend of het slimmer was mn auto op de zaak te zetten of een kilometerboeking te doen. Ik ben btw vrijgesteld dus ik heb wat nadelen wat dat betreft.

Precies, en dat is geen enkel probleem. Mijn verzekering vroeg destijds of het merendeel uit uit privekilometers bestond en dat was ja. Alles afgedekt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 02:56

janderegelaa schreef:
Hutcherson schreef:

Precies, en dat is geen enkel probleem. Mijn verzekering vroeg destijds of het merendeel uit uit privekilometers bestond en dat was ja. Alles afgedekt.

Maar dat kan dus per verzekeraar verschillen. Ook zat verzekeraars waarbij 0 km zakelijk gereden mag worden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:54

Bij ons was het wel mogelijk maar alleen in overleg.
Geen werkbus/koeriersdiensten ofzo.
Maar bijvoorbeeld iemand die 25000 km per jaar rijd en daarvan bijvoorbeeld 7000 voor zakelijk en dan alleen in je auto naar een klant zonder gereedschap bijvoorbeeld. Dan kreeg je een aantekening op je polis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:23

Maar voor die 3 euro verschil in premie wil ik hier niet eens het werk van hebben.. Gewoon zakelijk verzekerd en alles goed geregeld :j