Gezamenlijk cadeau / verrassing bruiloft.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tammiebels

Re: Gezamenlijk cadeau / verrassing bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 23:33

Een "oude" sleutel met een boodschap a la de sleutel tot een goed huwelijk

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 23:45

Dit was in coronatijd, maar wel een leuk idee.
Het bruidspaar kreeg van iedereen een idee voor een activiteit in de 'wittebroodsweken', of hoe lang je de periode wilt maken. Dit was op ansichtkaarten geschreven.
De een kwam met een lekker recept, de ander met een pakket voor zaadbommetjes (zelf maken), door weer anderen kregen ze een diner of overnachting aangeboden, etc.
Het was een heel gevarieerd pakket waar ze veel plezier aan hebben beleefd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 23:53

Toen ik ceremoniemeester was voor mn beste vriendin heb ik alle gasten gevraagd om foto’s/herinneringen in te sturen van de tijd vóór het stel elkaar leerde kennen. Zodat ze uiteindelijk een boek vol beeldmateriaal en verhalen hadden van/over elkaar die ze wellicht nog niet wisten of hadden gezien van de ander. Bracht ook in de families een hoop leuke nostalgische gesprekken op gang onderling

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 00:16

Autumnn schreef:
Geen idee of zoiets is wat je bedoelt maar ik kwam laatst dit tegen en vond het wel erg tof [ [url=m/o7fJgj.png]Afbeelding[/url] ]

Op een bruiloft waar ik ben geweest hadden ze hier een variant op:

Rondjes hout met de bast nog aan de buitenste rand, daar schreef iedereen een boodschap op.
Er was een houten plaat met een glasplaat ervoor, daartussen gingen dan alle houten plaatjes. Zag er heel chique uit!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 07:25

Elke boom heeft een betekenis. Je zou voor het echtpaar kunnen uitzoeken welke bomen bij ze passen (gebaseerd op geboortedatum of karakter) en die geven of ergens planten voor of samen met hun (in het juiste seizoen, het najaar vanaf september).

Wij hebben zelf een soort 'levensboom' met alle wensen van de gasten gemaakt van een mooie tak van een Magnolia waar de kaarten in hingen. Die wensen mochten ze zelf op hartjes kaarten schrijven toen wij foto's gingen maken. Heb je er gelijk een activiteit bij.

Ook hebben we mijn zusje gevraagd om ons te 'handvasten' met verschillende kleuren linten (ook weer met de betekenis hiervan erbij verteld), een oude Keltische gewoonte. Ook deze linten hangen in de 'boom'.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:52

Van het weekend op een bruiloft en daar hadden ze een groot houten 4 op een rij spel met hartvormen. En dan kon je op de houten speelfiches een boodschap schrijven. Was ook wel heel leuk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:58

ik heb ooit een verjaardagskalender gemaakt, waarbij iedereen zijn verjaardag (dugh) en toepasselijke foto aanleverde

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:04

Mijn zusje trouwt over 3 weken, en haar idee vond ik ook wel heel leuk

Ze heeft een poster met een kale book er op, namen en datum eronder
En alle gasten moeten met stempel inkt een vingerafdruk zetten langs de takken