Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roosch schreef:Joh maak het even.![]()
![]()
Tussen m'n oren..![]()
Dank voor de tips allemaal. Was vooral benieuwd hoe jullie een dekbed uitgezocht hebben. Wat voor type is heel persoonlijk voor iedereen, maar vroeg me vooral af hoe je er nou een uitzoekt.
Voor m'n matras ging ik naar Beter Bed, legde braaf uit hoe ik sliep en ging met matras en kussen naar wens de deur uit.
mag schreef:Ik ben ook op zoek naar een nieuw dekbed. Wil graag een zwaar dekbed waarbij je niet snel zweet. Voorkeur is 4 seizoenen, diervriendelijk, maar ook liever niet al te duur. Ook willen we 2x 1persoons.
Slmt9 schreef:Ik heb ook verzwaringsdeken en synthetisch dekbed 4 seizoenen, dat is me nu al te warm terwijl ik een koukleum ben
Ik heb nu een wollen dekbed gekocht van 200gr (je hebt ze van Texels of bijv Terschellings wol) welke prima moet kunnen ik drie kwart van het jaar. Alleen in de winter naar de 400gr.
Zweten moet dan verleden tijd zijn. Ik heb vanavond de eerste testronde.
Dee_Es schreef:Wij hebben een Texels schaap op bed, oftewel wollen dekbed, zelfs in de zomer kunnen we daar best lang onder blijven liggen zonder dat we het bed uit drijven.
Roosch schreef:Dat schapenwol klinkt erg fijn.
https://www.wollendekbed.nl/texeler
Ik zie hierboven bijvoorbeels meerdere opties en vooral behoorlijk prijsverschil. Waar zit dat verschil in volgens jullie?
Ik hoef niet voor 20 euro klaar te zijn maar ben wat huiverig om wwee 100 euro of meer uit te geven en ik slaap weer niet als een Roosje.
Roosch schreef:Dat schapenwol klinkt erg fijn.
https://www.wollendekbed.nl/texeler
Ik zie hierboven bijvoorbeels meerdere opties en vooral behoorlijk prijsverschil. Waar zit dat verschil in volgens jullie?
Ik hoef niet voor 20 euro klaar te zijn maar ben wat huiverig om wwee 100 euro of meer uit te geven en ik slaap weer niet als een Roosje.
Slmt9 schreef:Ik had dus per ongeluk de Texelse 4 seizoenen gekocht ipv zomerdekbed. Ben onder degene met zonerdekbed gaan liggen. Vannacht niet gezweet en zelfs even koud gehad.
Grootste nadeel: die lucht![]()
Ik vond het echt verstikkend af en toe, alsof ik in een stal lag met verse schapenmest.
Blijft dat lang hangen?
Slmt9 schreef:Ik had dus per ongeluk de Texelse 4 seizoenen gekocht ipv zomerdekbed. Ben onder degene met zonerdekbed gaan liggen. Vannacht niet gezweet en zelfs even koud gehad.
Grootste nadeel: die lucht![]()
Ik vond het echt verstikkend af en toe, alsof ik in een stal lag met verse schapenmest.
Blijft dat lang hangen?
pmarena schreef:Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die in de zomer nog lekker slapen onder de 200 gram wol hoor, was hier echt al snel veel te warm.
Shiloh schreef:Ik kwam er ook niet uit en heb er uiteindelijk twee, ieder met een eigen sloop.
Een dun dekbed (zomer deel van een 4 seizoenen) van dons. Die ligt onderop. Lekker zacht en fluffy. Die wikkel ik me dan ook regelmatig lekker in. Of sla ik tussen mijn benen.
Daarbovenop heb ik nu het zomer deel (in de winter het herfst deel) van een wollen 4 seizoenen dekbed. Die blijft lekker strak en is wat zwaarder.
Dus direct op mijn lijf de fluf van het donzen dekbed. Maar de warmte/ademing/gewicht van een wollen dekbed erboven op.
Voor mij werkt het heerlijk. Zeker in de winter. Hoog zomer moet ik het denk ik met 1 doen. Maar even aanzien nog welke dat dan wordt.
Roosch schreef:Ik ben ook best lui en zou liefst zowel in de zomer als winter hetzelfde dekbed hebben. Maar volgens mij is dat een utopie.
Sellyxx schreef:Zo heb ik het ook, voor mij het beste van beiden. De fluf van het donzen dekbed vind ik heerlijk om onder te liggen, kan ik makkelijk m’n been in oprollen etc. En ik hou ook erg van dat volume gevoel dat ik helemaal kan wegkruipen/wordt ingepakt/omarmd onder m’n deken. Veel dekens van andere materialen zijn een stuk dunner/platter waardoor ik dat gevoel veel minder snel heb.
Snippergroen schreef:Ik heb een dekbed van alpacawol. Super blij mee. Die is wel heel licht dus als je liever iets zwaars hebt is het misschien niet de fijnste optie. Ik heb deze gekozen omdat ik een ontzettende koukleum ben en graag een duurzame warme deken zonder dierenleed wilde