Kan jij thuis vakantie houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 23:43

Ineke2 schreef:
Misschien is preston palace nog een optie? Schijnt erg leuk te zijn.

Het lijkt me verschrikkelijk maar ik geef toe, ik wil het.

Slechte bioscoopfilms, gratis kermis, gratis vreten YES PLEASE.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 00:10

Urbanus schreef:
Ineke2 schreef:
Misschien is preston palace nog een optie? Schijnt erg leuk te zijn.

Het lijkt me verschrikkelijk maar ik geef toe, ik wil het.

Slechte bioscoopfilms, gratis kermis, gratis vreten YES PLEASE.

Hahaha dit is ook echt verschrikkelijk!

Ik zou dan toch eerder mijn geld ergens anders in steken dan in die tokkie tent!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 00:23

Naar europapark geen optie met de tent?
Kun je lekker naar subtropisch zwembad als het butweer is en anders lekker het park in. Zat attracties indoor of lekker wten in restaurant.

Celebi

Re: Kan jij thuis vakantie houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 04:23

Wij konden vorige zomer opeens niet weg. Vreselijk vond ik dat. Wat hielp was dat we een jacuzzi hadden gekocht voor in de tuin, zo'n opblaas dingetje. Dit gaf wel echt een beetje vakantie gevoel, elke avond even bubbelen met een drankje. Dat is alleen discutabel met vies weer en je moet er maar de ruimte voor hebben.

Wat misschien leuk is om op de wel goede dagen naar een mooi natuurgebied te gaan, en daar dan wel een hotelletje te pakken voor een nachtje. Je mag er inderdaad vaak pas 's middags in, maar wat goed werkt is 's ochtends alles op het gemakje doen, geen haast, het is immers vakantie. Na alle drukte pas de weg op. Bij aankomst in het hotel ga je lekker lunchen en dan een mooie wandeling gaan maken in het natuurlijkgebied, of andersom. Spullen in de auto laten en dan gewoon daarna pas inchecken. De volgende dag is natuurlijk alweer vroeg uitchecken, dus 2 dagen is eigenlijk fijner, dan heb je 1 echte volle dag op je bestemming, maar 1 overnachting gaat eigenlijk prima als je het combineert met een activiteit. En misschien kijken voor een hotelletje met bijvoorbeeld een bubbelbad. Dan heb je die avond ook gelijk een ontspannende activiteit. Voor de volgende dag een museumbezoek, dierentuin of wat anders leuks in de buurt van het hotel. En kijken of je een lazy check out kunt doen als je geen ochtendmens bent. Dan kun je weer fijn rustig aan doen. Nog even genieten van het ontbijt in het hotel en dan op naar je activiteit. Tegen het einde van de activiteit kun je eventueel nog lunchen/dineren ergens en dan weer richting huis. Ben je er wel echt even kort tussenuit geweest, hele leuke dingen gedaan, maar ook heel flexibel vanwege het vieze weer.

Ik ken het wel hoor dat een thuisvakantie lastig is. Als ik thuis blijf vervagen alle dagen in elkaar en doe ik juist helemaal niets. Dan kan er opeens niemand mee op buitenrit bijvoorbeeld of is mijn instructeur met zomerstop, dus extra paardrijden valt dan vaak ook in duigen. Ik vind die tip van alle klusjes van te voren afwerken wel een hele goede!

En misschien nog dingen waarvan ik ze maar al te graag een keer wil doen die grotendeels ook ideaal zijn met slecht weer:

- indoor midgetgolf
- escaperoom
- een goede rug/schouder massage laten doen
- naar het nieuwe Naturalis (of naar een ander museum)
- dagje dierentuin
- wandeling in een natuurgebied (Meijendel, Loonse en Drunense Duinen, Veluwe, etc.)
- Middagje shoppen en als het vies weer is afsluiten met een warme chocolademelk
- Spelletjesavonden
- Weekendje Waddeneilanden

Wat verder goed helpt is in de vakantie 1x grote boodschappen doen, net zoals bij kamperen dat je vaak 1 of 2x voor een berg naar een grote supermarkt rijdt, en dan een heleboel lekkere dingen halen. Afbakbroodjes met diverse belegjes, wat maaltijden die je normaal tijdens kamperen ook eet bijvoorbeeld. Avondje gourmetten. Zorg dat de koelkast gevuld is met sapjes en gewoon veel zomers lekkers. Misschien is dit hét moment om wat nieuwe gerechten te gaan koken waar je normaal niet aan toe komt. De toko afstruinen voor de gekke ingrediënten voor dat Japanse soepje wat je al maanden wilt uitproberen bijvoorbeeld. Je hebt in ieder geval nu de tijd voor alles wat je normaal nooit kunt doen omdat je of werkt of wel in het buitenland zit. Neem het ervan!

Maar ik hoop natuurlijk dat je prachtig weer krijgt of je dagen kunt wisselen. Ik wordt ook altijd erg verdrietig als mijn (zomer)vakantie in het water valt. Ik ben bang dat we daar wellicht allemaal wel wat meer last van hebben dit jaar..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 04:47

Ik kan het ook niet hoor dan lummel ik mijn hele dag weg.

Ik ga morgen even 2 nachten naar Ameland, het weer wordt goed dus lekker fietsen en genieten op een terras.

Dan laad ik weer op en ben er ook even tussenuit.

Wanneer zou je weg gaan? Het weer wordt wel beter.
Kans op een bui, meestal zie je dan weinig regen.
Hier in het noorden hebben we de afgelopen dagen weinig tot geen regen gehad.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 05:25

Misschien gewoon gaan. Het weer is veranderlijk en moeilijk te voorspellen zeker voor over 1-2 weken veranderd het nog vaak weer. Gister was ook regen voorspeld hier en toch was het droog. Mijn ouders gaan volgende week ook gewoon met de caravan weg mijn vader zijn vakantie stond ook al vast en camping plaats al geboekt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 05:27

Ik heb na deze week 2 weken vrij en vind het heerlijk 2 weken thuis. Alle tijd voor mijn dieren en alles in en rondom huis en stallen waar ik normaal geen tijd voor heb. Ik heb weg gaan echt niet nodig. Mijn man wil wel graag elk jaar 1x weg voor een midweek maar dat is ook lang zat voor hem. Dit is ook heerlijk maar voor mij geen moeten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 06:14

Voor mij is thuis zitten ook geen echt vakantiegevoel. Ik ben dan toch steeds weer bezig met opruimen, koken, klusjes..
Is er geen welness hotel wat je leuk lijkt?
Hier in Limburg heb je Thermae 2000, je kan ‘s morgens vroeg al erheen en het zwembad of de sauna in, en de volgende dag mag je tot ‘s avonds laat blijven, dus je hebt dan echt twee volle dagen in plaats van alleen die overnachting.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 07:05

Ken het probleem hier thuis ook altijd bezig en kan alleen ergens anders relaxen. Heb je geen vrienden met een boot vakantiehuisje caravan of andere logeer ruimte?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 07:11

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 07:20

Wij zouden volgende week op vakantie naar Ierland maar omdat mijn vriend een best wel heftig ongeluk heeft gehad hebben we dit moeten annuleren.. Ik heb getwijfeld om dan volgende week maar gewoon aan het werk te gaan maar heb besloten dat ik ga uitslapen, lang op stal hangen, bij rotweer films kijken op de bank en misschien dagje eiland of ander uitje.

Kijk er nu stiekem best naar uit om een week helemaal niks te moeten. :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 07:45

Ik kan heel goed thuis mijn rust vinden. Ik moet dan alleen mijn omgeving wel even buitenspel zetten. Vorig jaar ben ik 5 dagen eerder van vakantie terug gekomen. Heerlijk lekker mijn spulletjes uitpakken en wassen. Boodschappen doen. Nog een dagje naar het strand. Ik heb echt genoten van een paar extra dagen waarbij ik niet continu gebeld wordt.

Maart als ik vakantie heb en heb besloten dat ik echt iets leuks wil doen. Als in behoefte aan zon, dan zorg ik gewoon dat het werkt. Dan speur ik het hele internet af naar haalbare opties. Zo ben ik in januari in Curaçao beland. Het was dat of in een winterdepressie belanden.

Dus even op de weerkaart kijken hoe het in de omliggende landen is. Goedkoop verblijf zoeken. En goedkoop vervoer. Het maakt mij dan ook niet zo veel uit of ik op een camping terecht kom of in een heel luxe hotel. Ik wil met een koffie en mijn voeten in het (warme) zand opstaan.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 08:00

Ik moet er niet aan denken persoonlijk. Nu hebben mijn man en ik geluk, als we onverhoopt niet op vakantie kunnen gaan dan gaan we gewoon werken. Dan proberen we het op een ander moment weer.

Nou hebben we jaren niet op vakantie gekund omdat we daar geen geld voor hadden. Toen nam ik eigenlijk alleen vrij als we samen specifieke klusjes hadden die we wilden doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 08:08

Wij gaan nooit op vakantie.
En ja heerlijk gewoon thuis wat aanrommelen. Fijn bij de dieren zijn.
Niet op de tijd letten.
Wat vaker buiten de deur eten. Of luxe broodjes op dinsdag middag bijvoorbeeld.
Wat fietsen of motorrijden naar een terras.
Of de BBQ aan en boek erbij.
Net hoe het uitkomt.
Heerlijk :j

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 08:15

Ik vermaak me thuis ook prima, hoef niet echt weg voor een vakantiegevoel. Mijn man en ik maken dan wel uitstapjes; met mooi weer bijvoorbeeld varen in de Biesbosch, bij slechter weer zoeken we een stadje met een leuk museum op en lekker ergens lunchen. Ook thuis kan ik met lekker weer uren in de tuin zitten met een puzzelboekje. Dus ja, wij kunnen thuis vakantie houden :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 09:27

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 09:46

In mijn geplande zomervakantie kan ik heel goed thuis vakantie houden. Zo deel ik die vakantie ook elk jaar in: eerst een weekje weg en de tweede week ben ik thuis. Die tweede week voel ik ook geen druk om dingen te 'moeten' omdat ik vakantie heb. Wil ik een dagje lummelen, dan doe ik dat. Wil ik in huis of tuin aan de slag, dan doe ik dat. Wil ik een dagje weg, dan doe ik dat. Ik heb tenslotte vakantie ;)

Als ik op andere momenten in het jaar vrije dagen heb gepland, maar mijn plannen gaan niet door (of dat nou buitenshuis zou zijn of iets anders) en ik heb geen 'vervangende activiteit', dan ga ik vaak ook liever werken. Dan neem ik die vrije dagen wel een andere keer op.

Als je op zo'n moment toch toe bent aan een paar vrije dagen, dan kan het helpen om eens out of the box te denken. Iets gaan doen waarvoor je niet zo ver van huis hoeft, wat je normaal gesproken niet zo snel zou doen of niet aan toe komt omdat je ofwel aan het werk bent, ofwel over de grens op vakantie bent :D Daar kunnen verrassende dingen uit rollen. Veel concrete tips hebben anderen in dit topic al gegeven :j

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 09:57

Roosje01 schreef:
Misschien gewoon gaan. Het weer is veranderlijk en moeilijk te voorspellen zeker voor over 1-2 weken veranderd het nog vaak weer. Gister was ook regen voorspeld hier en toch was het droog. Mijn ouders gaan volgende week ook gewoon met de caravan weg mijn vader zijn vakantie stond ook al vast en camping plaats al geboekt.

Dit! Rulantica kun je jezelf prima vermaken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 09:58

Oh ja zeker! Met goed weer zeker, maar met slecht weer ga ik heerlijk relaxed de hele ochtend in pyjama lopen en dan ontbijten met warme broodjes uit de oven. Dan ga ik in bad of onder de douche en ben ik ergens in de middag aangekleed. Dan ga ik Netflixen of YouTube kijken of iets anders doen wat ik leuk vind. En verder doe ik lekker helemaal niets.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:03

Maar doen jullie al die dingen niet in het weekend? Ik moet er niet aan denken om thuis te blijven met vakantie. Zo zonde van mijn dagen.
TS, waarom gaan jullie niet gewoon? In de weersverwachting stonden buien, die kunnen toch ook goed ‘s nachts vallen? Het betekent niet dat het non stop regent.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:10

Ik hoef niet per se actief te zijn in m'n vakantie. Ik kan ook onwijs genieten van een paar dagen niets doen thuis. Boek, bad, Netflix, zak chips, ja hoor. :j

In het weekend doen we dat ook wel eens, maar het weekend is vaak veel te kort en dan wil je ook wel eens wat leuks doen.

Af en toe moet ik aan de oplader en dat doe ik graag zo. Maar bij TS proef ik dat ze er wel graag op uit wil en dat snap ik ook.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:18

L_iek schreef:
Roosje01 schreef:

Dit! Rulantica kun je jezelf prima vermaken.

Maar in de regen op de camping is toch wat anders dan in een tent.
Beide gedaan/gehad en ook nu zou ik in een caravan mijzelf prima vermaken, maar in een tent zou ik nu ook niet willen bivakkeren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:21

Ik neem geen vrij óm thuis te lummelen, in de tuin te werken of in het bos te gaan wandelen. Maar als ik toch al vakantie heb, dan vind ik het soms heerlijk om dat eens een dag te doen. En ja, dat kan ook in het weekend. Natuurlijk kan dat in het weekend. Maar dat is ook afhankelijk van de plannen die ik al heb voor het weekend of van het weer. Bij mij is dat allemaal niet zo strikt gescheiden. Ik 'moet' niet lummelen in het weekend en ik 'moet' ook niet weg van huis als ik vrij heb. Maar ik vind vooral dat iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt :) Dan laad je het meest optimaal op.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:24

In het weekend kan dat ook inderdaad.
Maar juist dan worden bij ons eerder nog wat klusjes gedaan.

Maar bij mis het voornamelijk de reden dat ik niet weet wanneer ik ziek ben en in staat ben leuke dingen te doen.
Dus ja voor mijn vriend is dat dan ook zo.
Vakantie boeken of zelfs al uiteten boeken doen wij dus niet van te voren. Want nogal zonde als ik ziek ben.
Dus we plannen alles per dag.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:36

Jazeker kan ik vakantie thuis vieren. Ik vind het heerlijk. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lekker alles thuis doen op mijn dooie gemakje.
Meer quality time met de paarden, Lekker in de tuin aan de gang, middag fietsen, terrasje pakken, uit eten, keertje shoppen. Ik vermaak me heel goed op een fijne ontspannen manier. :o