Vriendschap, hoe werkt het eigenlijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 17:43

Vriendschap moet van twee kanten komen. Soms lukt het inderdaad tijdelijk niet om in een bepaalde vriendschap te investeren en dan is het aan de andere om na te gaan wat die ermee wilt.

Ik heb ook een goede vriendin die ik niet zo vaak zie of hoor en met wie afspreken moeilijk is. Maar ik weet wel dat als er echt iets is, ik wel op haar kan rekenen.
Iedere situatie en iedere vriendschap is anders. Als jij niet verder wil, dan is dat je goed recht…
Persoonlijk zou ik voor ik het contact zou verbreken aangeven waar je tegenaan loopt, wat je erbij voelt etc zodat het uitgesproken kan worden en de ander ook de kans heeft om van haar kant water bij de wijn te doen zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 17:44

Ineke2 schreef:
Menino schreef:
Ik ben gewoon niet het type dat uit zichzelf zich dagelijks of wekelijks uren kan storten op een vriendschap.

Maar dat hoeft ook niet. Er is een verschil tussen wekelijks uren met elkaar te spenderen of niet eens maandelijks met elkaar te bellen / appen.
Ik heb net een studie afgerond naast mijn fulltime baan. Het is niet zo dat ik dan tijdens mijn studie nooit tijd had om te bellen of langs te gaan dus dat vind ik enigszins flauwekul qua smoes. Een leuke middag weg tussendoor of een avondje bij elkaar eten kan toch prima. In elk geval als je een beetje bij elkaar in de buurt woont. Niet elke week natuurlijk, maar dat snapt iedereen en is niet wat ik bedoel.

edit spelfout weggehaald

Het was maar een voorbeeld. Ik kan best maandelijks een appje sturen, maar als hij me 1x in de 2 weken (uit enthousiasme) een appje stuurt is hij me in de praktijk dus altijd voor. En ik heb zelf geen tijd/prio om vaker dan dat met iemand te spreken omdat er veel gaande is. Gelukkig weten we allebei dat het een steady vriendschap is, dus het is ook niet nodig.

Leuk dat jij dat wel kan. Maar met een voltijd studie eerstejaar, bijna voltijd baan, 2 honden, een lopende rechtzaak en een relatie lukt het me momenteel amper om mezelf staande te houden. Al mijn vriendschappen staan op een lager pitje, maar de vrienden die ik heb (en dat zijn er ook niet bijster veel) ken ik al jaren en weten dat, accepteren dat, en dat waarder ik immens en bewijst tevens maar weer hoe fantastisch ze zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 17:46

Maar heb je zelf wel een druk leven dan? Want als je niet een zelfde soort leven hebt als je vriendinnen, zul je elkaar nooit gaan begrijpen.
Dat voorbeeld van dat appje even 5 minuten terugsturen op de wc... alleen iemand die even complete rust aan z’n kop nodig heeft, zal begrijpen dat je dat appje dus dan niet op de wc gaat sturen
Soms is het geen kwade wil, dus ik raad altijd aan om bij vriendschappen te kijken naar de intentie. Zolang het voor jou goed voelt

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 17:48

purny schreef:
Tieneke schreef:
Wat houdt jou tegen om die vraag te stellen aan haar? Het zij misschien in een iets andere bewoording?

Als ik haar ga appen om de vraag te stellen komt het wederom van mijn kant af...

Dat kun je toch benoemen? Dat je het gevoel hebt dat het allemaal van jouw kant moet komen en je dat vervelend vindt?
Zij kan jouw gedachten niet lezen en voelt niet wat jij voelt. Ze weet dus ook pas hoe jij het ervaart als je haar dat vertelt. En misschien blijkt dan dat ze met een andere reden weinig contact met je zoekt. Of je gevoel is terecht en dan weet je ook gelijk dat je gevoel terecht is en kan je dan alsnog de vriendschap schrappen…

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:05

Goof schreef:
TS, hoe graag wil je dit zelf nog??

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-23 18:06

Goof schreef:
Goof schreef:
TS, hoe graag wil je dit zelf nog??

Als het alleen maar van mijn kant af moet komen dan wil ik het niet meer. Maar ik vind het moeilijk om erover te beginnen...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:09

purny schreef:
Als ik haar ga appen om de vraag te stellen komt het wederom van mijn kant af...

Niet appen, gewoon ff bellen, dat communiceert een stuk beter.
Het kan dan wel van jouw kant komen, maar dan weet je waar je aan toe bent (en volgens mij zit het je hoog dus dan geeft het rust)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:13

purny schreef:
Als het alleen maar van mijn kant af moet komen dan wil ik het niet meer. Maar ik vind het moeilijk om erover te beginnen...

Maar dat is al eerder gezegd, je hoeft het niet 'uit te maken'.
Zo werkt het niet met vriendschappen. Die verwateren en bloeden dood. Of niet.
Maar het komt héél weinig voor dat iemand een vriend laat weten: "hierbij deel ik je formeel mede dat ik onze vriendschap opzeg'. Hou toch op zeg :+

Dus tenzij je echt eerst nog heel graag wilt weten of jij je wat in je hoofd haalt of niet, laat gaan. Neem geen contact meer op. Hoor je nooit meer wat, dan weet je ook genoeg.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:20

Ik zou het even op zijn beloop laten en kijken of ze jou gaat appen. En anders die reis lekker voor jezelf boeken. Bij een vriendschap hoef je niet te vermelden dat je er een punt achter zet. Soms strand het contact en spreek je elkaar niet meer. En dat is helemaal oke.

Als het echt altijd van 1 kant komt, is het soms niet erg om een vriendschap over te laten gaan. Ik ben ook fijne vrienden kwijtgeraakt omdat het contact gewoon dood is gebloed. Maar vergeet ook niet dat sommige mensen gewoon niet zo goed zijn in contact onderhouden.
Ik ben niet zo'n apper/beller/whatever, veel van mijn vrienden ook niet, dus sommige spreek ik gerust een paar maanden niet. Die band blijft er wel, ik ken veel al vanaf dat we echt jong waren, maar ik heb weinig mensen om me heen die ik dagelijks spreek. Ik vind het oprecht ontzettend leuk als iemand me dan wel appt en probeer hun ook af en toe te appen, maar dat hoeft dus niet eens maandelijks te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:22

purny schreef:
Goof schreef:

Ik ga mee met gewoon effe bellen. Als je vriendin zoals mij is (een te drukke chaoot, die altijd pas aan contact zoeken denkt als de ander me net appt :') ), zal ze daarna er meteen aan de slag gaan. En zo niet.... Dan weet je ook genoeg.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:24

Ibbel schreef:
purny schreef:

Maar het komt héél weinig voor dat iemand een vriend laat weten: "hierbij deel ik je formeel mede dat ik onze vriendschap opzeg'. Hou toch op zeg :+

Soms heeft één van beide of hebben beide wel meer duidelijkheid nodig over wat de ander wil / nodig heeft. Ook als dat betekent dat er dan uitgesproken wordt waar de vriendschap staat...

Het lijkt me dat purny deze vraag stelt omdat er momenteel voor haar onduidelijkheid is over waarom haar vriendin zo weinig uit zichzelf contact met haar opneemt. Dus ik snap haar vraag ergens wel.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:26

Vriendschap moet van 2 kanten komen, zeker. Maar sommige mensen zijn er gewoon niet zo goed in. Ik ben zelf ook slecht in vriendschappen onderhouden. Ik weet niet of meerdere introverte mensen het herkennen maar ik moet echt fris in m'n hoofd zijn als ik contact heb met mensen. Dan denk ik overdag tijdens het werk goh ik ga die vriendin eens vragen om wat te gaan doen. En dan savonds denk ik er niet meer aan om haar te vragen of ik voel me mentaal niet fris meer en dan denk ik doe ik morgen. En dan appt die vriendin mij vervolgens om wat te gaan doen. Toch vind ik mezelf geen slechte vriendin. Als er iets is met m'n vrienden dan hoeven ze maar te berichten en ik sta paraat. De band blijft bestaan. En op momenten die er toe doen ben je er voor elkaar.

Met sommige mensen verwatert het contact terwijl je andere weken niet hoef te spreken maar waarvan je weet dat het altijd wel goed zit.

Omdat ik zelf zo ben verwacht ik van anderen ook niet dat ze regelmatig wat laten horen. Maar dan moet het contact wel fijn zijn op de momenten dat je elkaar wel ziet en spreekt. Voelt dat vertrouwd, kun je goede gesprekken voeren, zijn jullie oprecht geïnteresseerd in wat de ander bezig houdt? Of blijft het contact een beetje oppervlakkig? Dat zegt me meer dan de hoeveelheid van het contact.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:30

Ibbel schreef:
purny schreef:

Dus tenzij je echt eerst nog heel graag wilt weten of jij je wat in je hoofd haalt of niet, laat gaan. Neem geen contact meer op. Hoor je nooit meer wat, dan weet je ook genoeg.

Nou dat heb ik bij 1 ‘vriendin’ (voormalig buurvrouw plus man en 2 kids) dus wel gedaan, middels een brief… maar dat was meer omdat die vrouw ons bijna stalkte en alles v ons kopieerde. En zomaar op de stoep stond als visite en bij verjaardagen bijv zich terug trok op ons echtelijk bed en er niet meer vanaf wilde komen }:0

Maar inderdaad… vaak bloedt t dood. Al voel ik mij er dan vaak schuldig over (ook al komt t dus altijd allemaal v mijn kant)

TS ik snap jou heel goed, want je hebt nu een vriendin, en dat wil je houden. Koesteren. Maar als t je energie kost is het het niet waard. Dus of naast je neer leggen, en jammer dan. Of nog 1 laatste poging doen en kijken wat daaruit komt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:32

Menino schreef:
Het was maar een voorbeeld. Ik kan best maandelijks een appje sturen, maar als hij me 1x in de 2 weken (uit enthousiasme) een appje stuurt is hij me in de praktijk dus altijd voor. En ik heb zelf geen tijd/prio om vaker dan dat met iemand te spreken omdat er veel gaande is. Gelukkig weten we allebei dat het een steady vriendschap is, dus het is ook niet nodig.

Leuk dat jij dat wel kan. Maar met een voltijd studie eerstejaar, bijna voltijd baan, 2 honden, een lopende rechtzaak en een relatie lukt het me momenteel amper om mezelf staande te houden. Al mijn vriendschappen staan op een lager pitje, maar de vrienden die ik heb (en dat zijn er ook niet bijster veel) ken ik al jaren en weten dat, accepteren dat, en dat waarder ik immens en bewijst tevens maar weer hoe fantastisch ze zijn.

Dat is superfijn zulke vriendschappen met wederzijds begrip, daarmee ben je gezegend +:)+
Het is wel fijn om wetenschap te hebben dat een studie en ( hopelijk ) de rechtszaak niet eeuwig zullen duren. Al lijkt dat nu natuurlijk wel zo en dat gevoel is erg rot… Dus sterkte nog even de komende tijd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:40

Ik heb één vriendin uit mijn kleuterschooltijd. Die spreek ik soms een paar keer per jaar, soms zelfs gewoon niet. Maakt niet uit, het is gewoon altijd goed en gezellig. Ik ben meestal degene die contact opneemt, boeit me niets.

Ik heb ook wat vrienden uit mijn studietijd. We zien elkaar gemiddeld 1x per jaar. Meestal neemt 1 van die vriendengroep het initiatief om een 'we komen weer bij elkaar-afspraak' te maken. Soms doe ik dat, want ik vind het wel handig als de club hier komt, hoef ik niet te reizen :))

Ik organiseer sinds een jaar of 5-6 een keer per jaar een reunie met oud-klasgenoten. Iedere keer weer een feestje, grote groep 'vaste gasten', variabele groep die af en toe aanhaakt. Rest van het jaar zie en spreek ik ze niet. Maakt geen fluit uit, het is gezellig. Zijn het vrienden? Geen idee. Hebben we een geschiedenis samen? Yep.

Ik heb ook wat ex-collega's waar ik goed mee omga. Vooral via de app, in ieder geval wekelijks. Dat zijn vrienden, ook al zien we elkaar niet echt vaak IRL.

Verder hebben we ontzettend leuk contact met onze buren-3-huizen-verderop. Dat is 'pas sinds 30 jaar', een jonge vriendschap dus :+ Daar zitten we minimaal 6x per jaar (altijd bij hun, vinden ze prettiger) de wijnkelder leeg te zuipen. Is dat vriendschap? Misschien, het gaat nooit over persoonlijke dingen, wel over 'the state of the union', politiek, het milieu, van alles.

Moraal van het verhaal: vriendschap is niet onder 1 hoedje te vangen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:48

Ibbel schreef:
purny schreef:

Ik kan je vertellen dat ik dit een paar jaar geleden wel heb gedaan. Heel bewust heb ik actief een vriendschap beëindigd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:55

Ik doe dat ook wel, actief beëindigen. Ik heb een vriendin die jatte uit de winkel waar ze werkte, daar hoef ik geen vriendinnen mee te zijn.

Ik heb een vriendengroep die is ontstaan toen ik een jaar of 18 was, met sommigen zat ik op de basisschool en anderen zijn blijven hangen of kwamen in ons vriendenhuis wonen. Is nu een solide groep waarvan ik sommigen maandelijks spreek en anderen dagelijks, want met een deel van die groep hebben we huizen gekocht in dezelfde buurt, nu zitten onze kinderen bij elkaar in de klas en spelen met elkaar.

Ik heb ook losse vriendinnen, moeders die ik heb leren kennen op het schoolplein of vanuit m'n studie of opleiding. Je legt contact met iemand omdat diegene bijvoorbeeld dezelfde humor heeft, je spreekt een keer af en dan nog een keer... En dan moet het van 2 kanten komen, anders hoeft het van mij niet.

Met sommige meiden klets ik wekelijks of app ik verhalen, met anderen wissel ik op sommige dagen alleen memes uit, dat is ook oké. Ik ben druk, de meesten zijn druk met hun gezin, maar we zorgen wel dat we regelmatig feestjes pakken of een wijnbar ofzo.

Ik investeer wel in vriendschappen. Kaartjes sturen, langsgaan als het kan en nodig is omdat vrienden bijvoorbeeld ziek zijn oid. Ik probeer verjaardagen en sterfdagen te onthouden.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 19:04

Ts ik denk dat het willen schrappen nu ook een uiting van zelfbescherming van jou is, omdat je gepest bent. Daardoor raak je waarschijnlijk (misschien onbewust) onzeker.
Je hebt in het vooruitzicht een mogelijke afkeuring van een vriendin en die ga je uit de weg door zelf de stap te zetten om haar te schrappen. Opzich heel logisch, dan heb je het namelijk zelf in de hand.

Het is niet raar om geen vrienden te hebben ts, er zijn ontzettend veel mensen die geen vrienden hebben. Het is wel heel vervelend dat het daardoor vaak wel moeilijker is om te weten hoe je ermee om kunt gaan. Of dat je het misschien minder goed aanvoelt.

Het is handig om hieraan te werken. En dan bedoel ik je zelfvertrouwen. Als je ervoor open staat natuurlijk. Zoals velen adviseer ik ook om de vriendin te laten rustig en het tzt eventueel te vragen of NY nog op de planning staat of niet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 19:08

Lastig hoor. Vriendschappen zijn zo verschillend.
Met de ene vriendin is het gezellig om af en toe eens te kletsen, wandelen, o.i.d. met een andere kun je diepgaandere gesprekken hebben.
Ik ben iemand die gemakkelijk belt en het initiatief neem tot het maken van afspraken.
Een goede vriendin van mij, die ik al jaren ken, appt mij maar een heel enkele keer. En toch, als we elkaar spreken, hebben we het goed samen. Ik heb geaccepteerd dat het niet in haar aard zit/ of niet in deze vriendschap, dat zij initiatief neemt.
Ik zou niet via de app communiceren over jullie vriendschap. Nodig haar een keer uit. Zeg haar dat je echt heel graag eens met haar wil afspreken, ook met het oog op jullie vakantie.
Ik hoop van harte dat jullie vriendschap sterker is dan je nu denkt.
Succes.

Yv_

Re: Vriendschap, hoe werkt het eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 19:28

Dat "5 minuten appen kan ook op de wc" vin ik zo'n dooddoener. Ik hou het niet eens 5 minuten vol op de wc, zelfs niet als ik de voegen zou tellen. En ik kan me serieus geen keer herinneren dat ik dat ding méé nam naar de wc :') ? Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar he :).

Ik ben op zich wel goed in vriendschappen onderhouden, maar ben inderdaad ook wel van mening dat het van twee kanten moet komen. Sommige periodes ben ik heel druk en zorgt mijn chaotische baan ervoor dat ik 's avonds om 9 uur gewoon uitgeteld in bed lig en me de dag erna bedenk dat ik nog had moeten bellen/appen. En de dag erna verloopt hetzelfde. Iedereen heeft zulke periodes weleens en ik hoop (en weet gelukkig) dat mijn vrienden dat begrijpen. Als het te lang duurt, nemen ze zelf contact op en is het binnen een minuut uitgelegd en zijn eventuele nare gevoelens opgelost. Andersom werkt het hetzelfde. En soms sta ik ook weleens op mijn strepen.

Zo kreeg ik pas te horen dat ik nog steeds niet op kraamvisite was geweest. Kind is een klein halfjaar nu. Toen ik haar eraan herinnerde dat ik met oudjaar had gezegd dat ze met even moest appen welk cadeautje ze wilde (wil nooit geven wat ze al 10x heeft gehad en vervolgens niet gebruikt) en welke dag of datum een beetje uit zou komen. Nooit meer wat opgehoord en dit was voor mij een principe dingetje (waarom ik wel op al die tig kinderdingen waar ik een hekel aan heb en niet andersom op mijn verjaardag, ook al vier ik het niet) En een paar weken terug op de verjaardag van haar vriend kwam het toevallig ter sprake waarom ik niets meer had laten weten. Opgelost en de dag erna had ik een appje net cadeautjes en een datum :D. Weet je, zulke dingen gebeuren gewoon. Iedereen heeft zijn of haar eigen leven, en waarschijnlijk is die nog hartstikke druk ook. Hoe het ook wordt ingevuld.

Ik begrijp je reactie wel dat je haar nu eigenlijk niet wil appen met de vraag hoe of wat omdat het dan van jou uitkomt, maar misschien is ze (door werk of andere omstandigheden) wel net zo'n vergiet als ik af en toe ben. Misschien denkt ze elke ochtend in de auto naar werk toe weer "ojee, vergeten, ga ik straks doen als ik op werk ben"en verloopt het vervolgens ruk waardoor ze er de volgende dag pas weer aan denkt. En misschien heeft ze inderdaad geen zin. Ik zou de gok er gewoon op wagen en een berichtje sturen. Wel met het doel een datum te plannen om daadwerkelijk te boeken. En zo niet? Dan niet, dan kan ik mooi mijn eigen plan trekken zonder elke keer haar in mijn achterhoofd te hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 19:33

Yv_ schreef:
Dat "5 minuten appen kan ook op de wc" vin ik zo'n dooddoener. Ik hou het niet eens 5 minuten vol op de wc, zelfs niet als ik de voegen zou tellen. En ik kan me serieus geen keer herinneren dat ik dat ding méé nam naar de wc :') ? Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar he :).

Het is figuurlijk bedoeld. Ik neem hem ook niet mee naar de wc. Maar wat voor moeite is een appje sturen nou? Kost je letterlijk een paar seconden. Geen 5 minuten, maar 5 seconden. Als je die seconden niet wil maken voor je vriendin dan is het ook je vriendin niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 19:39

Ja het probleem met laten verwateren is ook wel dat de ander dat dan niet door heeft, en dan actief juist naar contact op zoek gaat. Was zelf niet mans genoeg om te zeggen dat de vriendschap wat mij betreft niet echt meer vatbaar was na opmerking X :o . Maar die closure verdiende die vriendin eigenlijk wel :o .

Ik ben gewoon constant kortaf geweest, maar achteraf is dat echt niet de manier geweest en heeft ook te lang doorgeëtterd op die manier.

Suzanne F. schreef:
Yv_ schreef:

Het is figuurlijk bedoeld. Ik neem hem ook niet mee naar de wc. Maar wat voor moeite is een appje sturen nou? Kost je letterlijk een paar seconden. Geen 5 minuten, maar 5 seconden. Als je die seconden niet wil maken voor je vriendin dan is het ook je vriendin niet.

Dit verschilt denk ik heel erg per persoon.
Ik wil zelf altijd goed reageren en ben altijd bang dat mijn berichtjes niet persoonlijk/aardig/uitgebreid genoeg zijn of wat dan ook. Dus dan ga ik alles overanalyseren en dan is de drempel ineens heel hoog om alleen "is gucci. Veel succes vanaaf!" te sturen :+"

Bij de meeste van mijn appjes die niet in een lopend gesprek zitten kun je nog een half uur aan overwegingen, mentale inspanning en dat soort dingen bijrekenen qua tijdsinspanning :') .

prompter

Re: Vriendschap, hoe werkt het eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 19:45

Ik heb een fantastische vriendin die praktisch nooit reageert op berichtjes :D. Ik neem haar dat absoluut niet kwalijk, ze vergeet gewoon te antwoorden. Als ik iets met haar wil bel ik haar, want de telefoon opnemen doet ze wel altijd :). De initiatieven moeten ook meestal van mij afkomen om iets te gaan doen, maar ze is wel altijd enthousiast als ik iets voorstel en we ondernemen samen dan ook zat. Het zou zonde zijn als ik zou denken "nou moet jij maar eens eerst hoor", dan zou er weinig gebeuren en zo zit ze nu eenmaal in elkaar, dat weet ik al jaren en voor ons werkt het. Niet iedereen is hetzelfde.

Kijk, stel je dingen voor en de ander wil nooit iets of zegt op het laatste moment af, dan zou ik daar ook niet blij mee zijn, maar vaak werkt het nou eenmaal zo dat de ene wat ondernemender is dan de ander.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 19:55

In mijn beleving komt vriendschap van 2 Kanten. Maar ik ga niet afmeten wie t meeste/vaakste contact opneemt. Ik heb bv 1 vriendin die ik al 23 jaar ken, en die zie ik 2 x in t jaar, we appen ook niet dagelijks, maar met verjaardagen etc appen we elkaar altijd wel ff.

Zo ook een vriend die ik al meerdere jaren ken en die spreek ik ook niet dagelijks maar als we appen is t altijd wel gezellig en bij beide vriendschappen kan ik m'n verhaal doen.

Ik zal t gewoon ter sprake brengen bij je vriendin hoe je erin staat..en dat je t moeilijk vind dat t gaat zoals t nu gaat..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-23 20:05

Suzanne F. schreef:
Yv_ schreef:

Zo heb ik ook met een ander oud vriendinnetje meegemaakt dat ik wel werd geappt toen zij met het babyproces bezig was, maar toen ik geopereerd was kon er niet eens een appje vanaf hoe het ging. Die heb ik op een laag pitje staan en het enigste appje wat ik zo ongeveer krijg is als haar dochter jarig is want dan vieren ze de verjaardag. En met mijn eigen verjaardag. Maar dat is ook het enige.
Ik heb gewoon nooit geluk op dat gebied en het is misschien ook wel een reden dat ik mijn muurtje verder heb opgebouwd.