Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Menino schreef:Ik ben gewoon niet het type dat uit zichzelf zich dagelijks of wekelijks uren kan storten op een vriendschap.
Maar dat hoeft ook niet. Er is een verschil tussen wekelijks uren met elkaar te spenderen of niet eens maandelijks met elkaar te bellen / appen.
Ik heb net een studie afgerond naast mijn fulltime baan. Het is niet zo dat ik dan tijdens mijn studie nooit tijd had om te bellen of langs te gaan dus dat vind ik enigszins flauwekul qua smoes. Een leuke middag weg tussendoor of een avondje bij elkaar eten kan toch prima. In elk geval als je een beetje bij elkaar in de buurt woont. Niet elke week natuurlijk, maar dat snapt iedereen en is niet wat ik bedoel.
edit spelfout weggehaald
purny schreef:Tieneke schreef:Wat houdt jou tegen om die vraag te stellen aan haar? Het zij misschien in een iets andere bewoording?
Als ik haar ga appen om de vraag te stellen komt het wederom van mijn kant af...
purny schreef:Als het alleen maar van mijn kant af moet komen dan wil ik het niet meer. Maar ik vind het moeilijk om erover te beginnen...
purny schreef:Goof schreef:
Als het alleen maar van mijn kant af moet komen dan wil ik het niet meer. Maar ik vind het moeilijk om erover te beginnen...
Ibbel schreef:purny schreef:Als het alleen maar van mijn kant af moet komen dan wil ik het niet meer. Maar ik vind het moeilijk om erover te beginnen...
Maar dat is al eerder gezegd, je hoeft het niet 'uit te maken'.
Zo werkt het niet met vriendschappen. Die verwateren en bloeden dood. Of niet.
Maar het komt héél weinig voor dat iemand een vriend laat weten: "hierbij deel ik je formeel mede dat ik onze vriendschap opzeg'. Hou toch op zeg![]()
Ibbel schreef:purny schreef:Als het alleen maar van mijn kant af moet komen dan wil ik het niet meer. Maar ik vind het moeilijk om erover te beginnen...
Maar het komt héél weinig voor dat iemand een vriend laat weten: "hierbij deel ik je formeel mede dat ik onze vriendschap opzeg'. Hou toch op zeg![]()
Dus tenzij je echt eerst nog heel graag wilt weten of jij je wat in je hoofd haalt of niet, laat gaan. Neem geen contact meer op. Hoor je nooit meer wat, dan weet je ook genoeg.
Menino schreef:Het was maar een voorbeeld. Ik kan best maandelijks een appje sturen, maar als hij me 1x in de 2 weken (uit enthousiasme) een appje stuurt is hij me in de praktijk dus altijd voor. En ik heb zelf geen tijd/prio om vaker dan dat met iemand te spreken omdat er veel gaande is. Gelukkig weten we allebei dat het een steady vriendschap is, dus het is ook niet nodig.
Leuk dat jij dat wel kan. Maar met een voltijd studie eerstejaar, bijna voltijd baan, 2 honden, een lopende rechtzaak en een relatie lukt het me momenteel amper om mezelf staande te houden. Al mijn vriendschappen staan op een lager pitje, maar de vrienden die ik heb (en dat zijn er ook niet bijster veel) ken ik al jaren en weten dat, accepteren dat, en dat waarder ik immens en bewijst tevens maar weer hoe fantastisch ze zijn.
Yv_ schreef:Dat "5 minuten appen kan ook op de wc" vin ik zo'n dooddoener. Ik hou het niet eens 5 minuten vol op de wc, zelfs niet als ik de voegen zou tellen. En ik kan me serieus geen keer herinneren dat ik dat ding méé nam naar de wc? Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar he
.
Suzanne F. schreef:Yv_ schreef:Dat "5 minuten appen kan ook op de wc" vin ik zo'n dooddoener. Ik hou het niet eens 5 minuten vol op de wc, zelfs niet als ik de voegen zou tellen. En ik kan me serieus geen keer herinneren dat ik dat ding méé nam naar de wc? Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar he
.
Het is figuurlijk bedoeld. Ik neem hem ook niet mee naar de wc. Maar wat voor moeite is een appje sturen nou? Kost je letterlijk een paar seconden. Geen 5 minuten, maar 5 seconden. Als je die seconden niet wil maken voor je vriendin dan is het ook je vriendin niet.
Suzanne F. schreef:Yv_ schreef:Dat "5 minuten appen kan ook op de wc" vin ik zo'n dooddoener. Ik hou het niet eens 5 minuten vol op de wc, zelfs niet als ik de voegen zou tellen. En ik kan me serieus geen keer herinneren dat ik dat ding méé nam naar de wc? Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar he
.
Het is figuurlijk bedoeld. Ik neem hem ook niet mee naar de wc. Maar wat voor moeite is een appje sturen nou? Kost je letterlijk een paar seconden. Geen 5 minuten, maar 5 seconden. Als je die seconden niet wil maken voor je vriendin dan is het ook je vriendin niet.