Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yummy schreef:nee, snap de insteek maar vind het een beetje dubieus, en goor
ElCid schreef:Yummy schreef:Ik vind het dubieus omdat ik het nogal ja, gierig? vind om vies afval op te rapen voor een paar cent. Vies omdat je niet weet wat mensen er mee gedaan hebben? Het blijft afval.
Wat een merkwaardige kijk hier op en een nog merkwaardiger gebruik van het woord "gierig"!
Hoezo "vies"? als je handschoenen aantrekt is er niks "vies" aan en zelf zonder handschoenen zal je niet meteen het loodje leggen; klinkt een beetje als smetvrees. Hoezo gierig? Omdat iemand iets opraapt en daar soms zelfs wat mee bijverdient? Dat is niet gierig, dat is slim!
Prima initiatief als mensen dit doen en als je er een paar cent mee kan verdienen geef ik ze geen ongelijk. Het is te triest voor woorden wat mensen allemaal om zich heen gooien ( dat vind ik pas "vies" en "jakkie") . Als iedereen zijn troep mee naar huis zou nemen en netjes zou weggooien of inleveren zou de wereld een stuk schoner zijn.
Dus TS, prima idee om dit te doen!
Inderdaad in Amerika is het inzamelen/ oprapen van blikjes, statiegeld flessen heel normaal en niet alleen door zwervers.
petra8 schreef:Kan je alle blikjes inleveren of zijn er speciale statiegeld blikjes? En hoeveel statiegeld zit er op een blikje?
Citaat:Per blikje wordt € 0,15 statiegeld gerekend. Net als voor kleine plastic flesjes.
ChristaMoor schreef:vooral blikjes raap ik altijd op, om twee redenen: vuil wat in de afvalbak hoort (nu dan statiegeld), bij het maaien van het gras, worden de blikjes mee gemaaid en zo scherp als messen, fijn voor de honden. Ik neem ze niet mee naar huis.
Oh en glas ook, al dan niet kapot. Voorzichtig oprapen met een zakje, in een zakje en dan in de eerste vuilbak die ik tegenkom.