Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:07

Een naar houtstook stinkende slaapkamer als je gaat slapen. Midden in een woonwijk.

Gezonde leefomgeving, bedankt buurtgenoten!

Berdien

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:09

Allemaal gillende kinderen -O- Ik kom hier voor m’n rust ^) Morgen anders toch maar de balkondeur dicht.

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:16

Een auto alarm die echt 5 minuten aan het loeien was. Aaaargh!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:17

Berdien schreef:
Allemaal gillende kinderen -O- Ik kom hier voor m’n rust ^) Morgen anders toch maar de balkondeur dicht.

[ [url=m/SrVODo.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3 <3

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:18

Berdien schreef:

[ [url=m/SrVODo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Momenteel ben jij mijn irritatie :')
Ik wil ook op zo'n plek zijn!

Geniet ervan!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:27

De plek is echt fantastisch! Maar die kinderen..

En ik ben klaar wakker :):) maar vriend ligt nog naast me te slapen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:29

Volgende keer een adult only boeken. Kost wat meer maar dubbel en dwars waard. :))

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:48

Netjes de wekker gezet, druk ik op de uit knop ipv de sluimer knop. Ja en nu ben ik een uur later wakker _-:(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:53

Ik snap dat gegil nooit zo. Als ik of mijn zusje liep te schreeuwen, kwam m'n pa of ma naar buiten en kregen we een draai om de oren :').

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:55

_San87_ schreef:
Ik snap dat gegil nooit zo. Als ik of mijn zusje liep te schreeuwen, kwam m'n pa of ma naar buiten en kregen we een draai om de oren :').

Ja, dit. Maar deze generatie heeft alleen maar fluwelenhandschoentjes aanpak.

Ik wordt moe van het vochtige weer. Letterlijk en figuurlijk. Top reuma.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:56

xDenies schreef:
_San87_ schreef:

Ja, dit. Maar deze generatie heeft alleen maar fluwelenhandschoentjes aanpak.

Ach welnee, overdrijf niet zo :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:57

Urbanus schreef:
Ach welnee, overdrijf niet zo :')

Dat mag je vinden :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:58

Eeuwige dank.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 08:00

_San87_ schreef:

Dit dus :') Hier dan wel eerst een waarschuwing.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 08:03

Nou ik ken genoeg mensen van “onze” generatie (1995) die ook niet opgevoed zijn. :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 08:06

MarlindeRooz schreef:
Nou ik ken genoeg mensen van “onze” generatie (1995) die ook niet opgevoed zijn. :=

Of de generatie daarvoor.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 08:10

En los van dat klinken kinderen al snel als of ze gillen, omdat ze van die hoge schrille stemmetjes hebben. Hoogst waarschijnlijk zijn ze helemaal niet aan het gillen, maar zijn ze gewoon enthousiast en dan is het heel logisch dat de ouders ze geen draai om de oren geven.
Zou wat zijn, als enthousiasme ook al afgestraft wordt :=

Ik merk dat veel aan mijn nichtjes en neefjes, dan spelen ze in de tuin en parkeren wij de auto, en dan lijkt het echt alsof ze keihard aan het gillen zijn. Maar als we dan eenmaal in de tuin zijn, is dat dus echt niet zo en zijn ze alleen maar enthousiast aan het spelen.

Kinderen hebben gewoon hele nare, schelle, hoge stemmetjes.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 08:13

Urbanus schreef:
MarlindeRooz schreef:

Of de generatie daarvoor.

Elke generatie heeft rotte appels, en los van dat... Het is niet alsof onze generatie nou zo'n perfecte opvoeding heeft gehad. Er is een reden waarom er zoveel mensen van mijn leeftijd een burnout hebben, met al die hoge verwachtingen en eisen waar mijn generatie aan moe(s)t voldoen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 08:32

M_D_H schreef:
En los van dat klinken kinderen al snel als of ze gillen, omdat ze van die hoge schrille stemmetjes hebben. Hoogst waarschijnlijk zijn ze helemaal niet aan het gillen, maar zijn ze gewoon enthousiast en dan is het heel logisch dat de ouders ze geen draai om de oren geven.
Zou wat zijn, als enthousiasme ook al afgestraft wordt :=

Ik merk dat veel aan mijn nichtjes en neefjes, dan spelen ze in de tuin en parkeren wij de auto, en dan lijkt het echt alsof ze keihard aan het gillen zijn. Maar als we dan eenmaal in de tuin zijn, is dat dus echt niet zo en zijn ze alleen maar enthousiast aan het spelen.

Kinderen hebben gewoon hele nare, schelle, hoge stemmetjes.

Oh, ik vind normaal spelen dan wel weer meevallen qua geluid. Misschien ligt t ook aan de bebouwing of zo.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 08:37

Oh ik snap Berdien helemaal.
Overdag ben je er op ingesteld als er een zwembad bij het hotel zit oid, maar zo vroeg hoeft er echt nog niemand te gillen.

Ik ben gestopt met anticonceptie en heb nu de eerste period daarna. Mijn hemel dit is echt niet grappig := zoveel pijn!
Dit moet snel verbeteren anders zit ik zo weer aan de hormonen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 08:39

Ja ik hoorde wel laatst een psychiater op de radio zeggen dat de generatie voor ons (ben een Millennial ) vrij hardhandig werd opgevoed en dat er daarom een tegenbeweging is gekomen waarin kids heel vrij gelaten worden “want iedereen wil het beter doen dan zijn ouders”. En hij zei dat de opvoeding een balans zoeken was tussen “frustreren en stimuleren” en dat we nu teveel bezig zijn met stimuleren waardoor jongeren er niet op voorbereid zijn als de frustratie van buitenaf (school/werk/studie). En daarom ook kwetsbaarder zijn.

Vond het opzich wel grappig klinken, maar psychiaters zijn zelf altijd een beetje leipe mensen en het was overduidelijk een theorie en niet empirisch bewezen.

Kinderen straffen omdat ze blij zijn; geen fan van. Maar stond dit weekend op een camping met een gedeeld veld met een gezin van 4 en die tot 23.30 gingen kwebbelen. Toen wilde ik wel een steen naar buiten gooien. Snap de vibe idd wel :)) .

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 08:49

Slecht geslapen, hoofd als een baksteen en werk dus thuis.

Ugh.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 08:53

Ik ben streng opgevoed, kreeg ook slaag als ik niet luisterde maar ik blijf zeggen dat je altijd een keuze hebt als volwassene.
Mijn moeder is ook zo opgevoed maar ik heb altijd, van kleins af aan, gezegd dat ik dat nooit zo zou doen.
Ik heb onze dochters ook opgevoed met normen en waarden en dat ze rekening met andere mensen moesten houden maar nooit heb ik ze een pak slaag gegeven, al heb ik onze jongste grenzenzoeker weleens een keer een tik op haar luier gegeven want die draaide hele volksstammen gek en dan was het over.
Tegenwoordig zijn ze doorgeslagen naar de andere kant, gaan ze in discussie met hun kind van drie.
Stond van de week een vrouw aan de overkant bij school, bij de zandbak, tegen haar dochter ‘ik tel tot drie een twee drie’ denk dat ze nu ergens in de miljoen is :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:07

Speelgeluiden vind ik niet zo erg, maar echt gillen ben ik allergisch voor.

Afgelopen weekend een 'vriendin' met haar 2 poedersuiker in de tuin en maar gillen op de trampo. Wij hebben hele lieve buren die nooit klagen maar juist daarom ben ik zuinig op ze.

Na het even aankijken en constateren dat die vriendin niks ging doen heb ik zelf haar koters gecorrigeerd en gezegd dat gillen betekent dat ze van de trampo af moeten.

Ging ze helemaal los dat als mijn buren er last van hebben ze lekker naar een bejaardentehuis moeten gaan. Nou ja dan ben je in mijn tuin gewoon niet meer welkom.

Maar zij staat niet symbool voor mijn generatie, zij is gewoon een totaal mislukte asociale domme poedersuiker.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:12

Heb ook ooit zo’n kennis gehad met twee draken van zonen die alles sloopten van mijn dochters.
Als ik wist dat ze kwamen legden we de spullen weg waar de meisjes zuinig op waren en waarschuwen ho maar tot ik het zat was en u is het een hele verre kennis :')