Lotgenoten gezocht; baby ontroostbaar bij papa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 16:41

Mijn dochter was ook een enorme plakbaby en eigenlijk is ze met 5 nog steeds een plakkerd met veel behoefte aan verbinding en fysiek contact. Maar die eerste maanden was het met name mama. Het werd met een maand of 4 a 5 heel geleidelijk aan wat minder. En met zes maanden was ze non-stop bezig met kruipen en zich optrekken. Ze was vrij vlot met rollen, tijgeren etc en dat hielp toen. Maar nog steeds zitten we elke middag na school wel een tijdje aan elkaar geplakt op de bank voordat ze weer door kan.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 04:46

Liselot schreef:
Baker je al in? Dat gaf mijn kinderen enorm veel rust

Hij heeft een puckababy waar hij in slaapt met zn wapperhandjes. Gezien we alweer richting het omrollen gaan wil ik ook niet strakker gaan inbakeren. Maar dit lijkt hij op zich prima te vinden. Zijn speen valt in zijn slaap ook uit snachts en dat is geen probleem, alleen na een uur of 4 wordt hij dan wakker en dan wil hij wel graag zijn speen, echt die zuigbehoefte.

Ik heb nu een moonie in zijn bedje liggen, geleend van een vriendin alvorens ik er zelf €85 tegenaan smijt voor iets wat niet helpt :+

Heb overigens wel het idee dat rond dit tijdstip ook soms zijn darmpjes nog wat opspelen, wat hem ook wakkerder maakt (logisch).

Ik vind het plakken niet per se erg, alleen het was wel fijn geweest als hij de draagdoek op dat moment ook accepteerde, want hij wilt wel rondgedragen worden, ook door mama. Maar mijn arm is steeds sneller lam en ik kan dan niks meer, zoals wat koken bijvoorbeeld. En soms wil of moet ook ik op dat tijdstip even weg, dan issie bij mn vriend compleet over de flos en die heeft dan t liefst dat ik zsm terug kom. Dusja dan ben ik ook niet heel relaxt op pad meer zelf

verootjoo

Re: Lotgenoten gezocht; baby ontroostbaar bij papa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 06:42

Je kan een consult bij een draagconsulente overwegen. Er is eigenlijk voor elke baby wel een geschikte manier van dragen :)
Ms door anders knopen of een andere draagzak.