Liselot schreef:Ik heb klanten die gerust 1500 euro uitgeven voor een trouwalbum, dus ja die zijn er zeker hoor

Voor een trouwalbum wel idd, maar ik geloof nooit dat "de meeste klanten" 500 tot 1500 euro betalen voor wat drukwerk van een foto van hun iris. Dat zijn een heleboel foto's van je iris om in je huis te hangen, zelfs als je ze allemaal op aluminium zou laten drukken. 
Niobe schreef:Esther schreef:Voor ons bruidsalbum hebben wel ook meer geld uitgegeven, maar dat is ook een belangrijke dag in ons leven. Voor een kleinere fotoshoot ga ik dat echt niet uitgeven.
Ik vind dat eigenlijk ook treurig, want dat is precies de reden waarom die dingen zo duur zijn, mensen betalen het toch wel.
Ja en nee. Een bruidsalbum bevat over het algemeen een stuk meer foto's van de ca. 10 die gebruikelijk zijn bij een "gewone" shoot, wordt in een mooi boek aangeleverd - al dan niet met bewaarkist - en dat is ook alles behalve gratis. Tel daarbij op dat een album netjes en doordacht vormgeven ook veel meer tijd kost dan de foto's "gewoon" bestellen en onderaan de streep is die prijs helemaal zo heel gek niet.
BeFunny schreef:Ben ik het niet geheel mee eens.
In ts haar geval heeft ze 225 euro betaald. Dat is wat achteraf blijkt enkel voor de kleine bestanden.
Ik zou daar zelf niet mee akkoord gaan als ik dat vooraf wist en ik geloof TS ook niet. Als dat wel duidelijk is en de klant vind dat prima dan is daar niks aan de hand. Dat is dan een overeenkomst waar je het samen mee eens bent. Ts was in de veronderstelling dat ze de bestanden in groot formaat geleverd kreeg en voor dat bedrag vind ik ook dat dat redelijk is. En dat ze daarna kon doen met dat bestand wat ze wil. Dus afdrukken waar zij dat wil.
Ik zou zelf dus ook die keuze willen hebben en dus vooraf een prijs willen afspreken en die foto gewoon groot en netjes afgewerkt afgeleverd krijgen. En dan achteraf beslissen waar ik het laat afdrukken of dat ik de fotograaf daar opdracht voor geef.
We zijn het wel eens, als je mijn eerdere reacties had gelezen waarin ik de verkooptechniek (en de prijzen) van deze fotograaf inderdaad absurd vind. 
BeFunny schreef:De klant heeft jou betaald voor je dienst. Als je reclame wil dan zul je daar zelf voor moeten zorgen. Zo werkt dat in andere branches ook. En reclame voor jou kun je niet door rekenen aan de klant.
Dit vind ik dan weer een nare reactie op gewoon een normale Nederlandse uitdrukking. Zo vermoeiend, die huidige trend van figuurlijk taalgebruik letterlijk nemen.
Of zeg je dit ook als er in topics gesproken wordt over "dit is toch geen reclame voor de sport"?