kado ouders bij bruiloft kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Re: kado ouders bij bruiloft kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 15:45

Super zoveel reacties al, bedankt!

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 15:47

Ik weet dat wij een keer gevraagd hebben aan het bruidspaar wat ze graag wilden hebben. Waren net verhuisd. Hebben toen met de hele familie een lounge set voor buiten gekocht

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 15:53

Wij hebben de fotograaf voor deze dag kado gekregen. Van mn schoonouders hebben we een flink geldbedrag ontvangen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:32

Ik heb een jurk gekregen en mijn ouders betalen ook een deel mee aan de bruiloft zelf. Ik ga er niet vanuit dat ik nog een cadeau krijg. Een beetje te gek haha

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:45

Mijn ouders hebben de helft van de bruiloft betaald :)

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:48

Mijn ouders betalen mijn kapsel/visagie, als cadeau. Mijn verloofde heeft zijn pak van zijn ouders gekregen. Ik verwacht van beide niet dat er nog iets bijkomt. Dit is echt genoeg!

Nou scheelt het wellicht dat wij al jaren samenwonen in een koophuis. Als het bruidspaar nu net een zelfstandig leven gaat opbouwen, kan ik me voorstellen dat je ouders nog een extraatje mee wil geven. En dan is de bruiloft een mooie gelegenheid daarvoor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:49

Ik kan me oprecht niet herinneren wat ik van ouders en schoonouders heb gekregen, ik vind het oprecht ook niet belangrijk. Ik zou helemaal niet willen dat zij een hoop geld aan ons uitgeven, ik hecht meer waarde aan iets symbolisch of echt iets passend voor ons.
Ik kreeg bijvoorbeeld van een vriendin een tegoedbon van een bakker die ontbijt aan huis kwam brengen 4 weekenden lang, daar hebben we echt van genoten.

TS, ik zou het kado dicht bij jezelf houden. Jij kent hem het beste, zoek iets dat bij hem past.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:57

Gefeliciteerd met de verloving van je oudste!

Mijn verloofde heeft zijn pak cadeau gekregen van zijn ouders.
Ik wilde mijn jurk per se niet krijgen van mijn ouders. Ze zijn gescheiden en hoewel ze echt prima door een deur kunnen, is de jurk natuurlijk iets wat ze allebei zouden willen geven en dat gaat dus niet. In plaats daarvan heb ik ze gevraagd een bijdrage te doen voor de huwelijksreis en dat vonden ze ook prima.

Overleg vooral met je zoon wat hij zou willen, zou ik zeggen. Ik vond het heel prettig dat mijn beide ouders vroegen wat ik zou willen en ook luisterden naar mijn wensen hierin.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 17:01

Ik ben (nog) nooit getrouwd, maar voor mij zou de waarde van het cadeau niets uitmaken. Ik zou het, het leukste vinden als ik iets kreeg waar ze over na gedacht hadden. Iets waarvan ze weten dat ik het heel leuk zou vinden om te krijgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 17:05

Wij hebben van mijn schoonouders een rondvlucht met een vliegtuig cadeau gekregen en van mijn ouders hebben we een canvas gekregen nadat de trouwfoto's klaar waren. Een collage van een aantal foto's die precies de sfeer van de dag weergeven. Het hangt nu bijna 14 jaar later nog aan de muur :j

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 08:32

Bedankt voor de reacties en suggesties, ik neem het mee in de overweging!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:14

Toen wij trouwden zaten we net 2 weken in een nieuwe woning. Mijn ouders hebben ons een lamp kado gedaan (zelf uitzoeken) voor boven de eettafel.

Van schoonouders samen met zwager en schoonzus (gezin van mijn man dus) kregen we een appelboom met pakketjes eraan waar geld in zat, in totaal 300 euro.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:01

Mijn ouders hebben ons bizar veel gegeven. Sowieso vanaf het moment dat wij ons verloofde kregen wij elke maand een bos bloemen die steeds groter werd (om af te tellen) een half jaar van te voren kregen wij naast de bloemen nog een ballon en 3 maanden voor de bruiloft kregen wij een heel mooi fotolijstje.
Een maand van te voren kreeg ik een prachtige armband van mijn moeder.
Voor de bruiloft zelf hebben wij het diner + drinken tijdens het diner gekregen.
De bruidssuite op zowel de eerste bruiloft als de tweede bruiloft hebben zij ook aan ons gegeven. (wij zijn door corona 2 keer getrouwd)
Wij hebben ook de bruidsauto voor de eerste bruiloft gekregen en de taxi heen en terug voor de tweede bruiloft.
Op de eerste bruiloft hebben wij een naambordje voor aan het huis gekregen en op de tweede bruiloft hebben wij een bijdrage voor de band gekregen.
Mijn vader heeft tevens de babs voor ons betaald, omdat hij ons graag wilde trouwen, vond hij dat hij dat ook moest betalen :j

Ik moet heel eerlijk zeggen dat mijn ouders vrij vermogend zijn en misschien ook een beetje doorsloegen toen wij gingen trouwen :') ze waren heel enthousiast, nou was ik ook de eerste uit het gezin die ging trouwen, dus wellicht speelde dat mee :j

Mijn schoonouders wilde ons graag een herinnering geven, nou is een herinnering heel moeilijk om te geven, dus uiteindelijk hebben zij ook een bijdrage aan de band gegeven, geloof 500 euro of zo, waardoor ze ons toch op een bepaalde manier een herinnering hebben gegeven :j

Mijn inziens zou de waarde niks uit moeten maken. Tuurlijk waren alle dingen die mijn ouders deden super leuk, lief en waardevol <3 Maar de bijdrage van mijn schoonouders was net zo waardevol, zij hebben gewoon veel minder te besteden als mijn ouders, daarom is elk cadeau wat zij geven, net zo belangrijk voor ons als alles wat mijn ouders deden :j
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 02-05-23 11:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:04

Mijn ouders hebben mij aangekleed, kapper en visagist betaald, trouwauto betaald en fotograaf betaald
Meer wilde en kon ik niet aannemen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:08

Mijn ouders hebben mijn jurk betaald, en daarnaast geld bijgelegd bij het (goede) bed dat wij wilden kopen. Die hebben we gekocht van het geld dat we cadeau kregen op de bruiloft, met daarnaast dus een bijdrage van mijn ouders en mijn oma <3

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 15:32

Ik heb mijn jurk, mijn sluier, de trouwauto en nog wat kleine losse dingen van mijn ouders gehad, en een "cash" bijdrage voor de rest van de bruiloft zelf waar we min of meer de fotograaf en taart van hebben betaald. Als cadeau kregen we van hen toen nog 2 beeldjes en een set kaasmesjes. Maar waar ik nog veel meer waarde aan hechtte, was dat ze in praktische zin onwijs veel gedaan hebben (en dit terwijl wij toen in het buitenland woonden) :) Van mijn schoonouders kregen we £2000 voor onze huwelijksreis.

Ik heb geen broers en zussen en krijg altijd vrij veel van mijn ouders :+ Mijn man heeft 2 broers, dus dat is altijd wel anders. Ligt heel erg aan de verhoudingen binnen de familie denk ik en wat je kunt en wilt missen natuurlijk.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 16:39

Hier de jurk van mijn ouders gekregen. Daarnaast heeft mijn moeder een hele mooie schaal laten maken met namen en trouwdatum.
Deze heeft een mooie plek in huis gekregen, een mooi aandenken aan onze dag.

Verder verwachtte ik ook niets overigens! De jurk betalen is ik principe natuurlijk al meer als genoeg!

Mulan000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 17:35

Mijn ouders hebben niks gegeven. Ze hebben wel geholpen in de voorbereidingen en bij het afbreken.
Ze zitten niet ruim in het geld, maar ik vind niks wel heel weinig. Vrees dat mijn ouders ook niet wisten wat ze moesten geven.

Mijn schoonouders hadden we gevraagd een bijdrage te doen aan onze huwelijksreis. (Dit pakte ze overigens op om zelf een overnachting voor ons te regelen, wat niet geheel in onze smaak was :') )

In de vriendengroep zien we veelal dat het bruidspaar de man het pak krijgt en de vrouw de jurk.

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:13

Ik heb mijn jurk en schoenen van mijn ouders gehad. Manlief zijn kleding van zijn ouders (op de manchetknopen na. Deze heeft hij wel uitgezocht en gekocht maar heb ik de dag nadat we alles gekocht hebben weer teruggebracht. Had bij de edelsmid die onze trouwringen gemaakt had bijpassende klaren maken als verrassing)

Op onze trouwdag zelf hebben we van mijn ouders een heel mooie bronzen beeldje gekregen en van schoonouders een heel goed gevulde enveloppe.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:19

Wij hebben tuinaanplant gekregen en een walnotenboom die naast ons terras staat.
Vooral de walnoten boom heeft waarde en is in de tussenliggende jaren van polsdik boompje uitgegroeid tot stevige en grote boom.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:44

Toen ik met mijn inmiddels ex-man trouwde, deden we dat klein met de familie. Vond een cadeau dan ook onnodig eigenlijk. Maar van mijn schoonouders mochten we een nieuwe bank uitzoeken, nadat mijn ex jarenlang financieel slecht had gezeten; was nu eindelijk het huis helemaal op orde en was dat het laatste wat nog vervangen moest worden binnen. Van mijn ouders mochten we een tuinset uitkiezen, aangezien de oude ook echt aan vervanging toe was en dat het laatste puntje voor buiten was. Beiden prachtige cadeaus waar we veel plezier van hadden.