Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anna79 schreef:Wat ben je leuk en goed bezig!
Hier een tuin die volledig betegeld was en dat vind ik verschrikkelijk.
Ik heb er inmiddels 3 bomen in geplant, 1 Prunus en 2 dakplatanen. Er komt ongeveer 10m2 gras wat ik een beetje wild laat groeien en een kleine border met bij en vlinder vriendelijke planten. Langs de schutting hedera, roos, clematis en sering, ik wil ook nog wat stokrozen.
[ [url=m/9HiUve.jpg]Afbeelding[/url] ]
Volgende week komt het gras
Neonlight schreef:Ik zou eerst een basis maken, daarbij ook rekening houdend met zonlicht. Dus waar terras, waar pad, waar bloemperk, waar moestuin. Aanplanten pas doen als de basis is aangelegd.
_Nelleke_ schreef:Op de site van sprinklr staan ook veel leuke ideeen voor een groene tuin.
senna21 schreef:Ivm heeft wel wat aardige tips voor tuinontwerp in kleine online cursussen
https://www.ivn.nl/online-cursussen-over-de-natuur/
ElfBeau_067 schreef:Wat leuk om al die foto’s te zien! Wauw gewoon wauw! Echt heel leuk! Ik heb mijn “eigen” pot in de tuin waar ik allemaal plantjes heb ingezet waaronder: lavendel, viooltjes, calendula, lelies, dahlia en een bijenmix.
Wellicht om het op te vullen kan je de plant vlinderstruik gebruiken. Vind het een vrolijke plant en het trekt ook vlinders aan, 2 vliegen in 1 klap!
Citaat:Wat leuk! En goed bezig ook al
Ik heb ook veel lavendel in de voortuin ben ik echt dol op.
Vlinderstruik heb ik! Die hoge plant bij de plantjes foto op de vorige pagina is mijn ietwat uit de kluiten gewassen vlinderstruik![]()
Schuur_ schreef:Is ook moeilijk te zeggen vanaf de kiemblaadjes. Dit hoeft trouwens niet te betekenen dat het vieze aarde was eh, er waait ook enorm veel in momenteel.
Voor je inspiratie: Ik heb hier moestuinbakken met schors rond omdat ik nogal van de luie kant benivm je artrose/reuma kan je eventueel ook de bakken op hoogte doen? Dan hoef je niet te bukken. Ook in een moestuin kun je veel sierplanten kwijt zoals afrikaantjes, goudsbloemen, dropplanten, OIkers, zonnebloemen...
Verder zou ik altijd een bak apart met munt doen en hier ook verschillende soorten in zetten. Munt woekert enorm! Het is zo heerlijk om in de zomer met een karaf water buiten te zitten en gewoon verse munt te plukken.