Sport/smartwatch, ook voor paardrijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:44

Farjen schreef:
Dat hij bij paardrijden blijft stappen tellen, is niet een grote ramp hoor.
Ik vind het wel vervelend bij het fietsen, ik heb nu op het einde van de dag 31 000 stappen en dat is echt onmogelijk met mijn bureaujob :')
Mocht er een horloge al rekening houden met speed bike, zou dat ook al erg fijn zijn!

Mijn Apple watch herkent het fietsen wel gewoon inderdaad. Als ik het zelf niet instel bij vertrek dan vraagt hij na een kilometer of ik aan het fietsen ben.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 09:24

8nnemiek schreef:
Farjen schreef:
Dat hij bij paardrijden blijft stappen tellen, is niet een grote ramp hoor.
Ik vind het wel vervelend bij het fietsen, ik heb nu op het einde van de dag 31 000 stappen en dat is echt onmogelijk met mijn bureaujob :')
Mocht er een horloge al rekening houden met speed bike, zou dat ook al erg fijn zijn!

Mijn Apple watch herkent het fietsen wel gewoon inderdaad. Als ik het zelf niet instel bij vertrek dan vraagt hij na een kilometer of ik aan het fietsen ben.

Even ter verduidelijking:
Ik start mijn “activiteit fietsen” en heb dus alsnog 10 000 “stappen” wanneer ik op mijn werk arriveer. Dus mijn polar telt zelfs tijdens stappen een activiteit :roll:

Oh ik blijf twijfelen :+ Moeilijke keuze..

Marije_jiplover

Re: Sport/smartwatch, ook voor paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:47

Garmin telt geen stappen tijdens fiets activiteiten.
En via de app kun je ook instellen wat boor soort fietsactiviteit.

E-bike staat er sowieso tussen. Speed pedelac weet ik niet 100% zeker.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:19

Polar rekent voor elke sport een soort van 'equivalent' aan stappen (zelfs bij pakweg krachttraining, waarbij je geen stap zet), dat doet Garmin niet. Garmin rekent daarvoor met je 'intensieve minuten.

Ik heb een fenix 7s. Eerst de 7 gekocht, want geen heel fijne polsjes ofzo, maar die is echt best wel zwaar en bombastisch. Qua horloge en functionaliteiten heel tevreden (vooral gps/kaarten), qua scherm iets minder (staat al een dikke kras op)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:07

Farjen schreef:
8nnemiek schreef:

Ik start mijn “activiteit fietsen” en heb dus alsnog 10 000 “stappen” wanneer ik op mijn werk arriveer. Dus mijn polar telt zelfs tijdens stappen een activiteit :roll:

Dat doet de Apple watch niet. Zo heb ik pas geleden 14,2km gefietst, en op die dag heeft ie 10.600 stappen geteld en dan vooral 's morgens en 's avonds van het wandelen met de hond. En rond de middag, tijdens het fietsen, heeft ie iets meer dan 500 stappen geteld (wat kan kloppen, want we hebben ook een stukje gelopen).

Bij het paardrijden telt hij wel de stappen volgens mij.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 11:20

Farjen schreef:

Wow rare zin, dat krijg je als de wekker om 4u gaat :')
Ik bedoelde dus: mijn polar telt dus stappen tijdens mijn fietsactiviteit. :+

Florenc, dat klinkt logisch! Maar ik vind het zelf enorm stom dat equivalent :D

Ik heb trouwens wel dunne polsjes, 40mm is al erg groot bij me. Maar ik hoor dat die fenix inderdaad wel erg zwaar is

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:28

Fenix S series valt erg mee kwa gewicht vind ik zelf.
De gewone Fenix en de grote Fenix zijn wel behoorlijk zwaar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:28

Haha die dunne polsjes klinkt herkenbaar :))
Ik heb ook de 40mm (Apple watch SE), en die past qua grootte nog nét. Het lastigste is het vinden van bandjes die passen haha. Bij de gewone, leren bandjes heb ik een paar gaatjes bij geprikt, en nu draag ik vooral de elastische bandjes die perfect passen. De metalen bandjes zaten net niet helemaal lekker met mijn smalle armpjes :Y)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 09:45

Farjen schreef:
pol013 schreef:
Ik heb de garmin venu en ben er heel tevreden mee.
Kan volgens mij alles wat je vraagt. Alleen paardrijden als sport snappen de meeste hologes niet echt. Maar de info die ik er uit wil halen lukt heel goed.

Ik vind de bodybatery wel een nuttige en het cyclus bijhouden ook wel handig.

Vind hem mooi (met een gepesonaliseerde Watch face) en heel fijn in gebruik.

Welke venu heb je?
En wat is een bodybatery? :o?

Ik zag de scanwatch van Withings, dat is ook nog een mooie optie :D

Garmin venu 2s.
Want smalle polsjes. En groter dan dit kan/wil ik dus echt niet.

Bodybatery houdt bij hoe je rust/activiteit balans is. Dus hoe druk je dagen zijn (activiteit en stress) en hoe goed je dan hersteld tijdens je slaap.
Ik heb die functie eerst jaren genegeerd. Tot ik een periode echt niet fit was en heel veel moe. Toen bleek mijn bodybatery al dagen/weken te roepen 'joehoe leeg, meer rust graag' en ben ik er iets beter op gaan letten. Het helpt me om iets vaker een kleine pauze in te lassen en beter te snappen waarom ik soms de pijp even leeg heb.
Hij is er best goed in om 'niet helemaal fit' momenten te herkennen. Zoals rondom een verkoudheid, slechte nachtrust of na een avondje drinken en feesten. AL is het geen exacte wetenschap natuurlijk.

https://www.garmin.com/nl-NL/garmin-tec ... y-battery/

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 10:11

Apple Watch fan hier! Aangeschaft vanwege de valdetectie als ik in het bos ben.
Ik registreer vanalles tegelijk. Paardrijden, live locatie via whatsapp en de Equilab app. Echt geweldig.
En heb een bandje van Banded Berlin besteld. Metaal, zit geweldig lekker en krasbestendig.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 10:30

Ik heb sinds deze week ook een Garmin Venu 2. En ik ben al helemaal verslaafd aan het behalen van badges, stappen van de vorige dag verbeteren. Met de ademhalingsoefeningen kom je verplicht even helemaal tot rust.
En ik heb een app geïnstalleerd waarmee ik mijn paardrijritten volg. Hij slaat dat echter wel op als stappen.
Wel heel grappig trouwens om het eens terug te zien. (mijn voltes waren echt wel rond... :j )

Afbeelding

Afbeelding

De Garmin Venu 2 heeft trouwens ook valdetectie. Handig voor tijdens buitenritten als het eens mis mocht gaan.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 10:42

Kitty schreef:
En ik heb een app geïnstalleerd waarmee ik mijn paardrijritten volg. Hij slaat dat echter wel op als stappen.
Wel heel grappig trouwens om het eens terug te zien. (mijn voltes waren echt wel rond... :j )

Welke app gebruik jij met je Garmin?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 11:00

My APP - 48 sports

hiluxfautras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 13:03

ik las dat de polar ignite 2 interessant is als je de activiteit paardrijden wilt monitorren. Ik vond nu online een versie polar ignite 2 equine .... is it nog een andere smartwatch versie of gewoon zelfde ?
Zijn de meesten onder jullie hier tevreden mee ?
Ik wil vooral graag mijn hartslag monitorren, en dan vooral de gangen, tijd in de specifieke gang registreren, overgangen , routes opslaan etc etc ...

Idd niet makkelijk om het juiste model te kiezen tussen al die mogelijheden

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 13:13

Farjen schreef:
Deze ochtend gefietst naar het werk en ik had bij aankomst 11 000 stappen :+
Dus op dat vlak is mijn Polar beetje dom

Zonnebloem, zou dat goed werken met een iphone?

Dat doet mijn Polar helaas ook...
En met paardrijden telt hij er ook stappen bovenop...

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:06

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe smartwatch waar je in ieder geval paardrijden en crossfit op kan meten. Iemand nog een update of nieuwe vonst gedaan de afgelopen maanden die je wil delen? :D
Rest van het topic heb ik al doorgenomen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:14

Huawei heeft ook een model die paardrijden ondersteunt, oa GT5 Pro (ik weet niet of andere modellen dat ook kunnen)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:17

Kitty schreef:
Ik heb sinds deze week ook een Garmin Venu 2. En ik ben al helemaal verslaafd aan het behalen van badges, stappen van de vorige dag verbeteren. Met de ademhalingsoefeningen kom je verplicht even helemaal tot rust.

[ [url=m/3t2yuX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dg09vF.jpg]Afbeelding[/url] ]

De Garmin Venu 2 heeft trouwens ook valdetectie. Handig voor tijdens buitenritten als het eens mis mocht gaan.

Wel goed om te weten dat de Venu alleen bij bepaalde profielen (wandelen/fietsen geloof ik) valdetectie heeft. Dus je moet wel voor een van die sportprofielen activeren tijdens het paardrijden om daar gebruik van te kunnen maken.