Help deze interieur dwaas!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:18

In de flat waar ik tot vorig jaar woonde had ik spachtelputz op de muur in een niet al te donkere kleur. Deurstijlen en dergelijk waren een donkerrode tint. Ik ben nu overgestapt naar wat moderner, lichtgrijze muren met één gekleurde muur in sommige ruimtes, donkergroen in mijn geval. Ik heb een vergelijkbare indeling qua huiskamer, alleen staat mijn tv tegen de kleine trapkastwand en de bank in de hoek, en de groene wand hier is de wand waar jij je tv tegenaan wil. Mijn keuken staat hier in de lengte en in de keuken is de wand tussen de keuken en de gang groen.

Huiskamer hier is gebouwd met jouw indeling in gedachten, maar voor mij werkt dat minder omdat ik een bureau heb staan waar jij je kast wil, en ik dan met m'n bureaustoel tegen de bank aan zou zitten :')

Kleur in m'n oude huis:

Afbeelding

Suzanne F. schreef:
Mijn ervaring is dat mensen vaak veel te dicht op de tv zitten. Huizen in Nederland zijn zelden zo breed dat je echt te ver van je tv afzit. Ja de grote villa’s etc, maar beetje standaard huiskamer is niet breder dan 6-7 meter. Ik vind de indeling zoals getekend echt geen gezicht.

De ongeschreven regel voor afstand tot je tv is ± 2,5 x de beeldschermdiagonaal van je tv. Dus bij een diagonaal van 127 cm (50 inch) zou je een goeie drie meter van je tv moeten zitten voor de optimale kijkafstand. Weet niet hoe groot de tv van Daantjuhhh is, maar de bank staat op 3-4 meter van de tv zo te zien.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:20

En misschien iets heel anders, bijvoorbeeld baksteen-motief als behang? Wij hebben dat ook, dat geeft echt een warm effect.
Wij hebben nu wanddecoratie en planten erbij, hier waren we nog halverwege met uitpakken.
Afbeelding

Wij hebben trouwens dezelfde indeling als jou, TS, maar dan gespiegeld. Je krijgt echt een knus tvhoekje zo. En fijne doorgang naar buiten, zonder dat je voor de tv door moet steeds. Plus dat mijn bureau daar natuurlijk staat.

Meliaforever

Re: Help deze interieur dwaas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:02

Je hebt wel wat mooie kleuren.
In de Flexa pure lijn, mild plum, real plum, mild umber, soft(?) Umber.

Van Karwei heb je deze kleurcode: ps-1064

Als je via #.... zoekt op instagram zie je wel voorbeelden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:12

Ik zou in jouw geval gaan voor natuurlijke tinten denk ik. Richting de mosgroen bijvoorbeeld en dan eventueel een aardtint op een van de lichtste muren om wat extra warmte te geven.

Verder kan ik zo niet helemaal inschatten of het mogelijk is maar zou je je eettafel een kwart slag kunnen draaien? Voor mijn gevoel zou hij dan beter uit komen.

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 14:11

Tafel andere kwart slag draaien is inderdaad mooier. Maar toch laat ik hem zo staan omdat ik dan tijdens het thuiswerken mooi de tuin in kan kijken.

Ik heb het inmiddels veranderd, maar de kleur toch anders dan wat ik van te voren wilde.

Afbeelding

Afbeelding

Kleur ben ik nog niet helemaal uit of dit blijft.
Indeling ben ik heel blij mee

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 14:34

Dit is meer zalmroze dan terra- of aardetint ja :P Staat an sich niet verkeerd bij wit

Je kat zit er ook bij van 'moet dat nou?' :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 14:45

Ik vind de indeling zo ook beter, anders heb je zo'n lege kille balzaal tussen je tv en bank :j De kleur zou ik echter niet houden, veel te licht. De kleuren die je plaatste, donker terracotta, zou ik veel mooier vinden staan. Anders oogt het allemaal zo flets, alleen maar lichte kleuren en grijs/wittinten overal.

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 14:48

Ik had terracotta op de muur geverfd maar het was mij te hard. Ik kwam smorgens beneden en voelde mij gewoon niet thuis.
Dus vandaar dat het nu dit is.
Misschien ga ik de andere muur of deze muur nog over verven. Heb een zachtere terracotta pot verf gekocht dan dat op de muur zat.
Maar ik ben eerst wel even klaar zo :=

Afbeelding
Zo was die in het juiste licht.
Maar viel er ander licht op dan was die muur zo:
Afbeelding

Dit is de zelfde muur in de zelfde verf maar vanuit een ander licht inval.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 09-05-23 14:51, in het totaal 3 keer bewerkt

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 14:49

Exitium schreef:
Dit is meer zalmroze dan terra- of aardetint ja :P Staat an sich niet verkeerd bij wit

Je kat zit er ook bij van 'moet dat nou?' :')

Hahahaha. Ja die vond het maar niks dat die telkens bij het verven en behangen naar boven moest.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 14:50

daantjuhhh schreef:
Ik had terracotta op de muur geverfd maar het was mij te hard. Ik kwam smorgens beneden en voelde mij gewoon niet thuis.
Misschien ga ik de andere muur of deze muur nog over verven. Heb een zachtere terracotta pot verf gekocht dan dat op de muur zat.

Haha, ja, dat snap ik. Kloteklusje is het ook :+

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 14:53

Nou echt! :7

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:09

Mooi hoor zo de inrichting! Ben zelf ook niet zo kapot van de kleur. Ik ben bang dat een andere warme tint het ook niet gaat doen, dat clasht teveel met de koele tinten van je meubels, vloer en behang. Ik zou het zelf in de wat koelere hoek zoeken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:10

daantjuhhh schreef:

*foto knip*

Dit is de zelfde muur in de zelfde verf maar vanuit een ander licht inval.

Huh, lijkt wel een totaal andere kleur haha! Vind het bovenste prachtig, maar dat daaronder is nogal fel ja. Lastig.

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 15:15

@vanillia.
Nee ik denk het ook niet.
Ik moet zeggen dat ik deze kleur niet lelijk vind. Zeker savonds als mijn tv aan staat niet.

Afbeelding

Maar het is ook niet helemaal mijn ding.

@BaileyMix
Née, raar he?
Ik deed de emmer open en toen twijfelde ik eigenlijk al direct. Maar ja dan hoop je nog dat het anders opdroogt.
Helaas, dit deed gewoon zeer aan je ogen zo hard.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:46

Ik vind je nieuwe indeling echt heel geslaagd. Ik had je schets nog niet gezien maar dacht wel direct van tv naar de andere muur en de bank omdraaien. De kleur op de muur snap ik je twijfels over, ook niet helemaal mijn ding :))

Zelf ben ik meer van groen, maar dat is ook wel een beetje afgezaagd. Ik heb een lambrisering geverfd op mijn langste muur. Ik heb maar een kleine huisje dus dat is niet vergelijkbaar met die lange muur van jou, maar voor het idee:
Afbeelding

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 21:52

Ja groen is ook echt prachtig.
Maar heb ik in mijn vorige huis gehad. En hier ook.
Wel heel licht groen omdat ik hier de zon op het keuken raam heb en dus niet heel veel licht inval kan ik niet te donker gaan.
Boven heb ik ook groen.

Ik wil dus nu wat anders.

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 21:54

Afbeelding

Ik heb overigens nog wel een test strip gedaan met een andere kleur.
Die verf heb ik ook in huis. Wellicht dat ik die nog ga doen.