Pakket vermist bij PostNL

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:02

Tijdje terug heb ik eens wat besteld via marktplaats, toevallig ook een cap. Prima verzonden. Maar toen ik bij de winkel kwam om het op te halen, lagen er twee pakketten voor mij klaar, beide met exact dezelfde track en trace code -O- in de tweede doos zaten tweedehands sneakers die ik niet had besteld.
Wat er dus uiteindelijk is gebeurd, is dat de doos van de sneakers per ongeluk overgestickerd is met mijn label. De sneakers leken dus in theorie ergens vast te hangen, terwijl iemand er op wachtte, maar waren onder mijn track en trace code naar mij verzonden..
Dit soort pakketten worden dan vaak (of soms) retour verzonden naar het punt waarvandaan ze zijn verzonden. Je zou dus over een tijdje nogmaals kunnen contacten met het postnl-punt of er een pakket ligt, of een doos die er op lijkt.

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 21:58

Gitana schreef:
Tijdje terug heb ik eens wat besteld via marktplaats, toevallig ook een cap. Prima verzonden. Maar toen ik bij de winkel kwam om het op te halen, lagen er twee pakketten voor mij klaar, beide met exact dezelfde track en trace code -O- in de tweede doos zaten tweedehands sneakers die ik niet had besteld.
Wat er dus uiteindelijk is gebeurd, is dat de doos van de sneakers per ongeluk overgestickerd is met mijn label. De sneakers leken dus in theorie ergens vast te hangen, terwijl iemand er op wachtte, maar waren onder mijn track en trace code naar mij verzonden..
Dit soort pakketten worden dan vaak (of soms) retour verzonden naar het punt waarvandaan ze zijn verzonden. Je zou dus over een tijdje nogmaals kunnen contacten met het postnl-punt of er een pakket ligt, of een doos die er op lijkt.

Oh dat is ook heel vreemd. Ik vraag me soms echt af hoe zoiets kan gebeuren

Cioccolato

Re: Pakket vermist bij PostNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:45

Ik heb t 1 keer gehad met deodorant.. is netjes door bol.com terug betaald. Maar een kep is wel ander geld. Ik heb het via bol.com opgelost, niet eens naar postnl gestapt..

MissSicarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 23:10

Heb zelf bij PostNL klantenservice gewerkt dus hierbij de tip: Altijd verzekerd laten versturen/opsturen. Dan kan de afzender een onderzoek starten. Echter is er wel een wachtperiode waarna dit pas gedaan kan worden. Vraag vooral naar wat de mogelijkheden zijn.

Mocht de zending van een gigant komen, bijvoorbeeld Bol.com, dan kan Bol een onderzoek starten (alhoewel Bol dat vaak niet doet aangezien zij pakketten vaak onverzekerd versturen. Het is voor hen goedkoper om de kwijtgeraakte pakketten te vergoeden, dan alle pakketten verzekerd te laten verzenden).

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:59

Quickly2003 schreef:
Citaat:
Wellicht is het ook wel zoiets bij jou gebeurd.
Dat je volledige adres dus niet op het pakketje staat :( -O-

Stond jou adres dan wel juist op de track and trace pagina?

Volgens mij wel, maar weet dat niet helemaal meer zeker.

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 12:22

Oke dit is echt raar.
De afzender heeft ook contact opgenomen met PostNL en die zeiden dit
Afbeelding

Zo raar dat die niet meer gescand is maar toch al in België is…

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 16:17

Oke laat maar. Ik bel naar Bpost en die zeggen dat het pakket helemaal niet bij hun is. En dat PostNL een onderzoek MOET opstarten.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:23

Typisch een verhaal van het kastje en de muur... -:(- -:(- -:(-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:49

:(:) gewoon zo grrrr op deze manier, post.nl is echt verkeerd bezig terwijl zij er een puinhoop van maken. Hopelijk duikt het pakket ergens nog op.

Wat ik me afvraag. Er verdwijnen zoveel pakketten bij ze. Komen die ergens in een depot terecht en worden later ooit een keer verkocht dan? Of zijn er medewerkers die op die manier hun inkomen wat aanvullen door dingen mee te nemen ongevraagd?

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:50

Helaas ervaring mee.

Als je pakket niet verzekerd is heb je gewoon pech :( en ben je hem gewoon kwijt :(
Al hoop ik dat hij als nog op duikt :)
Heb je heb tweede hands gekocht of van een winkel, anders heeft volgens mij de winkel een soort van “verplichting” te leveren.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:06

karuna schreef:
:(:) gewoon zo grrrr op deze manier, post.nl is echt verkeerd bezig terwijl zij er een puinhoop van maken. Hopelijk duikt het pakket ergens nog op.

Wat ik me afvraag. Er verdwijnen zoveel pakketten bij ze. Komen die ergens in een depot terecht en worden later ooit een keer verkocht dan? Of zijn er medewerkers die op die manier hun inkomen wat aanvullen door dingen mee te nemen ongevraagd?

Toen mijn pakketje kwijt was, kwam hij volgens een medewerker inderdaad op een depot terecht.
Wanneer hun dan tijd hebben wordt het eens in de zoveel tijd gecontroleerd en nog een poging gedaan om te verzenden of te retouren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:08

Ik zou daar dan graag eens een kijkje nemen of ik mijn eigen pakketten kan terugvinden, inmiddels zoveel dingen "verdwenen". Met zoveel fouten zou je toch zeggen dat een dergelijk depot uitpuilt zo langzaam aan. -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:11

Nee puilt niet uit, word geveild.
Dus jou pakket staat vrolijk een keer op BVA of zo.
Dat gaat dan meestal per pellet box oid, dus de mensen weten ook niet wat de kopen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:12

dit zou om DHL pakketten gaan

Afbeelding

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:16

een onderzoek van postnl zou ik idd niet teveel van verwachten. of zegmaar helemaal niks.
bij postnl klantenservice wordt je aangenomen op je empathie en volhardendheid skills, niet om dingen op te lossen of om klanten te helpen (spreek uit eigen ervaring)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:52

DuoPenotti schreef:

[ [url=m/3aCRTr.png]Afbeelding[/url] ]

Dat is dus een typische spam-mail/phishing bericht.
Komt regelmatig langs.
Dan is het Amazon, dan DHL, dan FedEx, enz.

Alleen op uit om jouw gegevens (en dan dus geld) te ontfutselen.

Weer ontopic:
TS je hebt een track&trace.
Hoeveel verzendkosten heb je betaald ?
Dan kun je nakijken of die niet toevallig toch verzekerd is...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:01

karuna schreef:
Ik zou daar dan graag eens een kijkje nemen of ik mijn eigen pakketten kan terugvinden, inmiddels zoveel dingen "verdwenen". Met zoveel fouten zou je toch zeggen dat een dergelijk depot uitpuilt zo langzaam aan. -O-

Klopt. Toen ik aangaf dat ik dan wel zelf dat pakket daar wilde ophalen werd ik direct tegen gehouden want dat kon niet. :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:06

sasja0705 schreef:
DuoPenotti schreef:

[ [url=m/3aCRTr.png]Afbeelding[/url] ]

Dat is dus een typische spam-mail/phishing bericht.
Komt regelmatig langs.
Dan is het Amazon, dan DHL, dan FedEx, enz.

Alleen op uit om jouw gegevens (en dan dus geld) te ontfutselen.

Weer ontopic:
TS je hebt een track&trace.
Hoeveel verzendkosten heb je betaald ?
Dan kun je nakijken of die niet toevallig toch verzekerd is...

bva ook al dan...joh....

Misschien dit bericht, zou kunnen, heb dat niet gechecked,
Maar bva doet dit ook dus....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:11

Bva doet voor zover ik weet niks anders meer dan vastgoed, de rest is naar troostwijk overgeheveld.

Daar zitten idd best vaak retourpartijen. Maar dat noemen ze ook retourpartijen, dat is voor mij wat anders dan nooit op bestemming aangekomen en een ontvanger die nog steeds op zijn pakketje wacht

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:13

Kan inderdaad best zijn dat het zo geveild wordt. Doen ze ook met koffers die niet opgehaald worden van luchthavens.

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:23

Voor TO mosterd na de maaltijd, maar misschien kan dit in de toekomst van pas komen:

Als je een pakket aangetekend verstuurd, is het tot €500 verzekerd bij kwijt raken of beschadiging. (Tip, maak vlak voor het dichtmaken van het pakket, foto's van de inhoud).
Aangetekend kost ook maar 2 euro extra.

Bij een waarde boven de €500 kan je het ook verzekerd verzenden, dit kost ongeveer 2x zoveel als standaard (met T&T) verzenden.
Laatst bijgewerkt door JoliekeDH op 25-04-23 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:25

Het maakt toch niet uit of het BVA en nu troostwijk is?
Waar het mij om ging is dat het niet zomaar malafide praktijken zijn die achter je gegevens willen komen.

Nooit op bestemming hoort daar ook bij.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:41

Ik zou het nog even afwachten. Een tijdje geleden hadden we ook een pakketje naar Belgie verstuurd en ging het op precies dezelfde manier. Het is uiteindelijk toch op de bestemming aangekomen.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:51

Hier ook gehad afgelopen zomer. Ear pods verzonden naar zoon in Denemarken. Via track and trace kunnen zien dat ze in Denemarken het adres niet konden vinden, toen terug naar het sorteercentrum en toen waren ze kwijt. Medewerkster Post NL gaf aan dat we het hadden moeten verzekeren maar dat je zelfs dan bij vermissing moet kunnen aantonen dat datgene echt 8n het pakket zat. Verder nooit meer iets van gehoord.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:40

[ in de tweede doos zaten tweedehands sneakers die ik niet had besteld.
[/quote]

Waren het toevallig Skechers in maat 41?
Ik heb die een tijdje terug gekocht via Vinted, pakket 'kon niet afgeleverd worden' en is direct retour afzender gegaan. Maar de afzender ontving een doosje retour met Ikea plankendragers :')

Hoe moeilijk kan het zijn, als je gewoon de labels erop laat zitten...

Met b-post raakt er regelmatig wat kwijt. Ik heb het idee dat het sinds corona ook veel vaker mis gaat, bij diverse vervoerders :-(