Wanneer begint de lente van 2023?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:44

Ik vind het nog wel even fijn zo. Er komt vast nog genoeg warmte/hitte aan.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:48

Hier worden jaarlijks de weilanden begin april bemest, dan zijn ze droog genoeg om er een tractor op te laten. Dan paar weken dicht en rond 21 april kan het feest beginnen.

Nu, 24 april, nog steeds natte grond we hoeven niet eens aan een tractor te denken :7

Maar zoals iemand zei het is wel fijn voor de natuur dat er veel water is. Er zijn lange periodes van droogte geweest.
Laatst bijgewerkt door Beemsterkaas op 24-04-23 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:48

Best fris zo, maar straks is het weer hitte golven. Dan toch liever dit :Y) als het droog is kun je alles behalve lekker in de zon zitten. Maar dat was al niet mijn grootste hobby. Rijden doe ik het liefst bij een graad of 15. Boven de 20 graden wordt het al gauw warm.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:53

Ben ik toch niet de enige. Ik word zo ontzettend verdrietig van dit weer. Mn humeur kan echt niet slechter. Die regen die kou, doe mij maar 20+ graden!

Vorig jaar al vroeg begonnen met zonnen, nu nog maar 2 middagen buiten kunnen zitten…

Selina

Re: Wanneer begint de lente van 2023?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:54

Ik eis nu wel een warme herfst ~~}>

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:57

Wat ik vooral irritant vind is dat ik met nat weer niet kan grasmaaien in mijn tuin. Maar het gras wordt al hoger. Waardoor het nóg urgenter wordt om te maaien, maar ook moeilijker voor de grasmaaier om doorheen te komen, en zéker als het nat is, kan dat niet. Dus groeit het gras lekker door zodat ik er straks helemaal niks meer mee kan :(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:16

Dorine92 schreef:
Wat ik vooral irritant vind is dat ik met nat weer niet kan grasmaaien in mijn tuin. Maar het gras wordt al hoger. Waardoor het nóg urgenter wordt om te maaien, maar ook moeilijker voor de grasmaaier om doorheen te komen, en zéker als het nat is, kan dat niet. Dus groeit het gras lekker door zodat ik er straks helemaal niks meer mee kan :(

JA! Werken in de tuin is nu ook ellende. Ik heb vorige week alles opnieuw ingezaaid, en nu is alles weer weggespoeld. Kan ik weer opnieuw beginnen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 17:28

Elisa2 schreef:
Ik vind dit heerlijk..tenminste een normale lente..laat die warmte nog maar even wegblijven.

Echt waar?
Van mij hoeft het echt niet overdreven warm te zijn, maar dit grijze weer maakt me absoluut niet gelukkig. Ik laad altijd enorm op in de lente en zomer en mis de zon dus enorm.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 17:32

irryproppy schreef:
Een aantal jaren geleden was zelfs in Mei ijskoud.
Begin Mei was het overdag net aan 5 graden en in de nacht vroor het 5 graden.

Kennen jullie het gezegde:
Maart roert zijn staart,
April doet wat hij wil,
Mei doet er een schepje bij ;)

Ik ken de gezegdes wel, maar ik hoef ze niet leuk te vinden toch? :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:44

Mei bloemetjes in de wei toch :')

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:11

Dat vooral ook inderdaad, ik word echt chagrijnig van te weinig zonlicht en warmte, mijn humeur wordt ook met de dag slechter. Hoop echt zo dat het snel beter wordt. 30+ graden Jan ik dan weer geen moeite mee maar ik kan begrijpen dat dat ook veel nadelen meebrengt. Maar persoonlijk kijk ik uit naar echt zomerweer. De zomer van 2021 was in mijn herinnering ook erg slecht, hoop toch wel dat we dat niet nog een keer krijgen. Maar ik vrees er een beetje voor. Had over de lente dit jaar al een slecht voorgevoel en dit klopt precies helaas.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:11

Nou ik wordt er ook depressief van hoor.
Normaal kan je al lekker buiten zitten en ik zit nu weer met de verwarming aan.

Vorig jaar maart is het alleen maar zonnig geweest volgens mijn zonnepanelen.

Ik denk dat we een lange warme zomer krijgen tot in oktober, hoop ik.

Het hoeft echt niet steeds 30 graden te zijn maar graadje of 20 en vooral droog.
Dan kan je lekker buiten zitten, rondje bos zonder te klunen door de modder.

Voor mando is het ook niet fijn.
Deken op, deken af.. en zodra de zon schijnt staat hij zeiknat onder een regendeken en laat ik hem af dan wordt hij stijf.

Nouja we gaan het zien.

Ik ben een temperatuur deken aan het haken.
Iedere dag de gemiddelde temperatuur van Leeuwarden.
Laat ik het zo zeggen, ik vind groen wel leuk maar de eerste 3,5 maand alleen maar 3 tinten groen dus het is al zo lang tussen de 0 en 12 graden.
Wordt je niet echt gelukkig van.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:43

irryproppy schreef:
Een aantal jaren geleden was zelfs in Mei ijskoud.
Begin Mei was het overdag net aan 5 graden en in de nacht vroor het 5 graden.

Kennen jullie het gezegde:
Maart roert zijn staart,
April doet wat hij wil,
Mei doet er een schepje bij ;)

Ik wordt 8 mei 39. En ik kan het op 1 hand tellen dat ik het binnen heb moeten vieren.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:48

Ik ben ook heel erg toe aan beter weer, mijn moestuin ook... Mijn man ook zodat mijn moestuin planten naar buiten gaan :')

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:51

Ik wilde vorig weekend mijn winterkleding opbergen, maar het ziet ernaar uit dat ik dit nog eventjes kan laten liggen. Espadrilles weer it ain´t.. :+ Het lijkt er nu wel op dat het vanaf Koningsdag 15+ graden gaat worden en zo blijft, maar die voorspellingen hebben we al gehad en die zijn ook niet uitgekomen. :')

Ik kan heel goed tegen de winter en ben meer van de kou dan de hitte, maar het gebrek aan zon en die eeuwige harde wind ben ik echt beu. -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:58

Ik ben dit weer ook zat, ik wil 20+ en veel zon. :Y)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:59

Ik was de week na Pasen vrij, ben van pure armoe weer gaan werken.
Zag er goed uit maar ik zie wel wat het per dag wordt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:08

Balou_k schreef:
Elisa2 schreef:
Ik vind dit heerlijk..tenminste een normale lente..laat die warmte nog maar even wegblijven.

Echt waar?
Van mij hoeft het echt niet overdreven warm te zijn, maar dit grijze weer maakt me absoluut niet gelukkig. Ik laad altijd enorm op in de lente en zomer en mis de zon dus enorm.

Nouja iets warmer mag van mij ook wel. 16/ 17 gr met af en toe zon en een bui en de nachten lekker koel.

Ik word juist chaggie van de hele tijd die stralende zon. :o

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:45

daantjuhhh schreef:
Ik wordt 8 mei 39. En ik kan het op 1 hand tellen dat ik het binnen heb moeten vieren.

Mijn broertje op 28 maart en die viert het ook regelmatig buiten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 01:41

Beemsterkaas schreef:
Hier worden jaarlijks de weilanden begin april bemest, dan zijn ze droog genoeg om er een tractor op te laten. Dan paar weken dicht en rond 21 april kan het feest beginnen.

Nu, 24 april, nog steeds natte grond we hoeven niet eens aan een tractor te denken :7

Maar zoals iemand zei het is wel fijn voor de natuur dat er veel water is. Er zijn lange periodes van droogte geweest.

Hier waren ze eind vd week en het weekend bezig en het gaf nog genoeg stof, dus was toen wel even droog.

Dorine92 schreef:

Je moet ook heel snel zijn. Vorige week zat iedereen hier gelijk op de maaier.

Niniane schreef:
Ik wilde vorig weekend mijn winterkleding opbergen, maar het ziet ernaar uit dat ik dit nog eventjes kan laten liggen. Espadrilles weer it ain´t.. :+ Het lijkt er nu wel op dat het vanaf Koningsdag 15+ graden gaat worden en zo blijft, maar die voorspellingen hebben we al gehad en die zijn ook niet uitgekomen. :')

Ik kan heel goed tegen de winter en ben meer van de kou dan de hitte, maar het gebrek aan zon en die eeuwige harde wind ben ik echt beu. -O-

Ik heb meerdere jassen voor bij de paarden, maar mijn lievelingsjas is echt smerig. Voige week was het warm en lag mijn jaarling, dus leg mijn jas neer en lag even bij hem. Grond was iets vochtig.
Mijn jas is echt smerig en ik zei nog; ik doe hem nog maar een paar keer aan en dan kan ie gewassen, want dan is het wel klaar met dit weer en wordt het bloedheet.............

Ik loop dus nog in ene stinkjas -O- }:0

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 01:49

Winged schreef:
Mei bloemetjes in de wei toch :')

Of ijsbloemen op de ramen? _O-

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:17

@superpony met kleigrond nog lang geen stof helaas

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:43

Zo en hoe! Mijn humeur wordt ook met de dag slechter. Paarden zijn de wei op gegaan maar er gisteren ook weer afgehaald vanwege het vieze weer in combinatie met een hele gladde weide.

Ik zit ook echt te wachten op lange buitenritten maar het opbouwen wil op deze manier niet. Eind mei ga ik met pony op vakantie en op dit tempo gaat dat niet eens (hij is nog heel fris dus moet rustig aan weer opbouwen).

Ik wil lente.. en zomer. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:47

Hoe chagrijnig ik ook word van kou en zeikende regen, ik ben al lang blij dat we na de laatste jaren weer regen hebben. Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoe zorgwekkend die laatste paar droge lentes en zomers geweest zijn (aangezien mensen nog doodleuk water verspilden aan hun gazon of hun kinderbadjes). := In het gebied waar ik woon was twee maanden geleden na zowel de herfst als de winter nog officieel “droogte” met de rest van het land ook slechts “herstellend,” dus dat geeft wel aan hoe hard we het nodig hebben.

Ik vind het prima: we hebben dagen met zon en dagen met regen, alleen zou het van mij wel ieeeeets warmer mogen zijn.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:52

Ik ben er ook klaar mee,vindt juist die mooie lentedagen zo heerlijk nog niet te warm en de natuur die uitloopt.
Ben ook bang dat we straks ineens (te) hoge temperaturen hebben,maar als ik de tuin in kijk zijn de planten er wel blij mee.