Partners van loonwerkers/boeren/bollenjongens etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 11:51

Sjaco schreef:
@Pikeur en @Annoniemand ik schrik eigenlijk wel van jullie reacties. Dit komt op mij niet over als een (enigszins) gelijkwaardige relatie. Waar is de verantwoordelijkheid van manlief richting het gezin, partner, huishouden? Zoals ik het zie wordt het tijd voor een goed gesprek.

Man geeft aan 'dit is wat ik doe, dit is wat ik wil en dat wist je toen je bij mij kwam.' En ja dat wist ik inderdaad en heb er nooit moeite mee gehad, maar wél nu er een kind is en ik daardoor het gevoel heb ál mijn vrijheid kwijt te zijn/ mijn eigen leven kwijt te zijn. Dat had ik van tevoren echt anders ingeschat.

Wij hebben mijn paarden en pony's niet aan huis helaas en dat kan ook niet bij dit huis. En verhuizen gaat ook nooit gebeuren want mijn man is gehecht aan dit huis, ondat het al lang in de familie zit wil hij hier nooit weg. Ik heb de paarden wel vlakbij staan maar alsnog geldt, ik kan in de avond na mijn werk niet even lekker gaan mennen of er uberhaupt naartoe.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:28

Ik heb zelf totaal geen ervaring hierin. Maar ik schrik van sommige verhalen! Ik snap heel goed dat als je een relatie met een boer aangaat er consequenties zijn. Maar kom op, een boer kiest toch ook zelf voor een relatie? Ik vind dat als je als vrouw en moeder niet even een avondje weg kan en je hebt hier wel de behoefte aan dat de man en boer in dit geval best iets mag regelen. Ik vind het anders geen gelijkwaardig relatie en een erg ouderwets concept. Maarja, wie ben ik? Zoals gezegd ik heb hier geen ervaring in.

Ik vind boer zoekt vrouw ook altijd z'n schrijnend programma!

Als je het woordje advocaat/zakenman vervangt door boer krijgt de man allerlei veroordelen over zich heen als hij zijn werk voor het gezin kiest. Is in dit geval toch het zelfde?
Laatst bijgewerkt door Herfstblad op 24-04-23 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Re: Partners van loonwerkers/boeren/bollenjongens etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:50

Helemaal mee eens Nature93. In het geval van AnnoNiemand vind ik ook dat haar man wel heel gemakkelijk z'n eigen ding doet met "dit is wat ik wil en dat wist je" . Gevalletje egoïstisch. En als je als partner duidelijk aangeeft dat het nu een probleem voor je is, dan zou je toch enige actie verwachten van de partner. Je komt het zeker vaker tegen bij boeren, maar dat zal bij andere ondernemers ook vast gebeuren.

Wij hebben vleesvee, als alle kalfjes geboren zijn, zo'n 35 stuks. Wij werken gewoon allebei in loondienst, mijn man werkt fulltime. Ik werk parttime en de helft van de dagen kan ik vanuit huis werken. Ik heb een super flexibele en sociale werkgever. Het is ook geen enkel probleem om onverwachts niet naar kantoor te gaan etc. In de periode maart-april is het drukker ivm het afkalven en in de stalperiode ivm voeren 's ochtends en s' avonds en afmeten etc. De zaterdag wordt ook grotendeels besteed aan stal/erf werkzaamheden. Omdat wij maar veredelde hobbyisten zijn heb je dus geen hulp vanuit de bedrijfsverzorging oid, dat is ook niet te betalen voor ons. Tot zo'n 10 jaar geleden paste mijn vader wel eens een weekje op de beestenboel (koeien/paarden/hond/kat) maar dat kan helaas niet meer. Vakantie wordt dus thuis doorgebracht met af en toe een dagje weg. Ik vind dat ook wel lastig, ik was altijd gewend om te reizen. Helaas hebben de familieleden niet zoveel met dieren en ontbreekt dus ook de kennis. Af en toe komt het ook voor dat je iets gepland had, maar dat er net een koe gaat kalven. Recent nog gehad met een gepland bezoek aan een theater. Mijn man is thuisgebleven en ik ben dus wel gegaan. Niets aan te doen, de beestenboel gaat voor.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 13:46

Als dochter van een boer wil ik even reageren. Mijn vader was er nooit en heeft nog nooit actief interesse getoond in mij. Wel in mijn prestaties op school, maar mijn welbevinden was en is nooit interessant geweest. Dit heeft mij behoorlijk pijn gedaan en ik heb dit ook erg moeilijk gevonden. Wat mij betreft zoek je een eigen plek en kies je voor jezelf als iemand alleen maar je als verlengstuk gebruikt. De kinderen zijn beter af met een happy moeder.

Mijn moeder heeft zich altijd gevoegd naar de wensen van mijn vader. De afgelopen jaren (de kinderen zijn het huis allemaal uit) Wilde ze weer graag wat meer doen dan werken (parttime buitenhuis), helpen op de boerderij en huishouden. Dit vond mijn vader gezeur en hierdoor is hun huwelijk gestrand. Beide zijn nu verbitterd.

Echt wat ik daar zag en bij veel boeren (van die leeftijd) is dat alles op een laag pitje wordt gezet voor de boerderij en de vrouw handig is voor een opvolger en het huishouden (+gratis extra hulp).

Ik hoop dat mijn broertje (die het bedrijf overneemt) andere keuzes maakt en zijn vrouw een stuk meer waardeert.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:02

Als ik het zo lees word ik van sommige posts echt verdrietig.
Mijn man en ik runnen samen onze schapenboerderij en hebben 3 jonge kinderen. Ja het is druk en een sociaal leven buiten de boerderij is momenteel minimaal. Tegen de tijd dat we 's avonds zitten zijn we beiden op. Maar de kinderen is wel echt iets wat we samen doen. De meeste momenten dat ze vrij zijn lopen ze met mee maar wanneer ik iets moet doen waarbij kinderen minder handig zijn neemt mijn man ze net zo goed onder zijn hoede. Maaltijden zijn in principe altijd gezamenlijk tenzij het echt niet anders kan maar dat is zelden. Tijdens hooitijd bijvoorbeeld, waarbij mijn man te ver weg is om naar huis te komen voor de lunch pak ik dan gewoon een lunch in voor het hele gezin en gaan we daar picknicken.
Enige nadeel zou kunnen zijn dat we dus altijd samen zijn. Prima test voor huwelijk en voor ons werkt het heel erg goed maar kan me ook prima voorstellen dat dat niet voor iedereen weggelegd is.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:26

Ik heb zelf (gelukkig) geen relatie (gehad) met een boer, maar kan er vanuit vrienden/kennis-perspectief wel over meepraten.

Wat ik vooral zie is dat het heel erg aan de mentaliteit van de boer ligt. Wil diegene ook graag samen tijd doorbrengen? En doet hij écht moeite om tijd vrij te maken of eens weg te gaan samen? Of is het vooral handig; zo'n vrouw die kookt, wast en er 'altijd is'.

Ik ben helemaal niet iemand die er elke avond op uit hoeft, maar ik zou wel gek worden van alsmaar alleen thuis terwijl je 'samen' bent en nergens heen kunnen.

Pikeur schreef:
Ik ben getrouwd met een boer, we hebben 2 jonge kinderen en we wonen niet op de boerderij dus sta er eigenlijk wel vaak alleen voor en ben ook elke avond alleen thuis. *knip* Misschien trekt het allemaal ooit nog bij en misschien ook niet dat zien we dan wel weer. Nu scheiden zou het in ieder geval niet perse makkelijker maken.

Als kind van gescheiden ouders kan ik zeggen dat het echt alleen maar beter is om voor jezelf te kiezen. Tuurlijk is het in het begin moeilijk, maar dat is het voor iedereen (zowel ouders als kinderen). Maar wat nog veel moeilijker is, is in een huis wonen wat niet echt thuis is doordat niemand zijn ware gevoelens kan uiten. In the end is iedereen beter af als je gelukkig bent (als dat samen (of met kinderen) op de boerderij is, is dat natuurlijk ook helemaal prima). Anyway, kinderen voelen een sfeer / chemie tussen mensen haarfijn aan.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:28

En zo hoort het ook. Natuurlijk is een bedrijf super druk en zeker met jonge kinderen, maar je kiest er beide voor. Dan is het ook fijn dat er waardering is en dat de vader ook interesse heeft in de kinderen.
Eten heeft mijn moeder jaren alleen gedaan met ons. Mijn vader wilde absoluut niet van zijn schema afwijken, terwijl mijn oom (ook in het bedrijf) er wel voor koos om bij zijn gezin te zijn met het avondeten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:50

Je hebt overal dat soort mensen. Dat hoeft niet aan de baan/levenswijze te liggen natuurlijk.

Ik stond vanaf mijn 12e op een boerderij en hielp daar ook mee. Dat was dan vanaf 1986. Dat was een gezin met 4 kinderen en beide ouders waren thuis betrokken en ze gingen ook een paar keer pj samen op vakantie.
Er was ook ruimte voor sport en hobby naast de werkzaamheden.

Sindsdien altijd boeren gekend, mee omgegaan en op erf gestaan met de paarden. Natuurlijk vertellen mensen niet altijd hun prive leven, maar je krijgt wel veel mee van hun ritme als je eens aanschuift aan tafel, als je iets vraagt, moet overleggen etc.

Misschien ligt het ook aan iemands eigen achtergrond en ideeën over relaties en het leven of je ermee kan leven?

Mijn man had tot een jaar terug ook 24uurs diensten en dan ben je ook aan de regio gebonden bijv.

Qua feestdagen en vakanties moeten we vanwege de ( teveel ) dieren ook rekening mee houden en gaan we nooit zomaar weg of lang of tegelijk.

Wij hebben beiden geen 9-5 mentaliteit. Of dat je elke avond, de hele avond samen op de bank moet zitten. Dan was ik allang gillend gek geworden.
Sowieso toen we nog in pension stonden, moest mijn man maar afwachteb wanneer ik weer thuis kwam. Zelfs nu met paarden aan huis is hij weleens komen vragen; slaap je hier of kom je nog naar binnen?

En er is altijd wel iets te doen en de dieren zijn er altijd, dus dat gaat altijd maar door. Daar moet je tegen kunnen.
Maar hoe mensen ermee omgaan zal verschillend zijn. In elk beroep, zeker de 24uurs beroepen kan je tegen de tijds en taak verdeling aanlopen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:56

Ik ken ook een accountant die als hij heel vroeg is die dag om 21.00 thuis is als de kinderen al lang in bed liggen. Maar 23.00 is ook geen uitzondering.
Moeder ook niet zomaar even naar het paard kan want dan moet er oppas zijn.
En dat is een beroep dat ik het nog veel minder van verwacht dan bij een loonwerker of boer.
Maar het kan ook zeker anders. Ik heb diverse boeren in de familie die zeker met avondeten binnen zijn en dan eventueel met babyfoon de boekhouding doen als kinderen in bed liggen en de vrouw zo ook ergens heen kan.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:19

Ik schrik ook behoorlijk van de verhalen. En herken dat gelukkig helemaal niet.

Nu is onze situatie denk ik ook niet helemaal vergelijkbaar, omdat ik diegene ben die meeste werk op zich neemt. En ook wanneer we het bedrijf hebben overgenomen, blijft vriend 4 a 5 dagen buitenshuis werken en doe ik het meeste op het bedrijf.

Maar we maken hier echt bewust tijd voor elkaar vrij en communiceren ook veel. Daarnaast doen we sowieso veel dingen samen op de boerderij en lopen we vaak te geinen en te doen.

Enige waar ik altijd van baal, is zijn voetbalwedstrijden op zondag _O-

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:02

lovelys schreef:
Als dochter van een boer wil ik even reageren. Mijn vader was er nooit en heeft nog nooit actief interesse getoond in mij. Wel in mijn prestaties op school, maar mijn welbevinden was en is nooit interessant geweest. Dit heeft mij behoorlijk pijn gedaan en ik heb dit ook erg moeilijk gevonden. Wat mij betreft zoek je een eigen plek en kies je voor jezelf als iemand alleen maar je als verlengstuk gebruikt. De kinderen zijn beter af met een happy moeder.

Mijn moeder heeft zich altijd gevoegd naar de wensen van mijn vader. De afgelopen jaren (de kinderen zijn het huis allemaal uit) Wilde ze weer graag wat meer doen dan werken (parttime buitenhuis), helpen op de boerderij en huishouden. Dit vond mijn vader gezeur en hierdoor is hun huwelijk gestrand. Beide zijn nu verbitterd.

Echt wat ik daar zag en bij veel boeren (van die leeftijd) is dat alles op een laag pitje wordt gezet voor de boerderij en de vrouw handig is voor een opvolger en het huishouden (+gratis extra hulp).

Ik hoop dat mijn broertje (die het bedrijf overneemt) andere keuzes maakt en zijn vrouw een stuk meer waardeert.

Ik ben ook een dochter van een boer en herken dit totaal niet. Mijn opa en oma wonen naast mijn ouders, dus als mijn moeder aan het werk was hield mijn oma een oogje in het zeil. Maar mijn vader was heel betrokken bij ons, haalde ons met de trekker van school en ging ook vaak of nog steeds eigenlijk altijd met mij en mijn zusje mee naar paardrijles of wedstrijd. En eten was ook nooit een probleem en was of is (ik eet nog 2x in de week bij mijn ouders vanwege mijn paard) hij er ook altijd.

Gewoon zo als een vader zou zijn. Wij gingen ook 1x per jaar een week op vakantie met het hele gezin. Wel in Nederland of Duitsland zodat mijn vader terug kon rijden als het nodig was. Mijn opa en oma en mijn neefjes pasten dan op de boerderij.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 22:23

Lees vooral veel ervaringen van partners die met een boer een relatie hebben. Maar nog niemand die in hetzelfde schuitje zit als ik met een loonwerker.
Nu het klote weer is merk ik goed dat hij op tijd thuis is en niet vroeg hoeft te beginnen, morgen staat ie in de werkplaats omdat het overal te nat is maar des te meer zorgen maakt ie zich dat straks als het een beetje goed weer is alles op 1 hoop komt en ze dag en nacht 7 dagen in de week moeten gaan werken.
Zit al te hopen dat het droog wordt zodat het wat meer verspreid is.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:34

Ik heb weleens wat gescharreld met een loonwerker. Maar dat is destijds niks geworden vanwege de afstand. Afspreken was dus idd lastig(waren meer dingen, waarom het niks is geworden)

Blijkbaar vond ik een half jaar de afstand geen probleem, want vriend woont 10 minuten dichterbij bij dan de ex-scharrel _O- Inmiddels wonen we ook al 3 jaar samen. En sinds een half jaar, ook weer op de boerderij. Dat heen en weer rijden elke dag, brak een beetje op. En we voelde ons beide niet thuis in een dorp.

Ik snap in jouw geval heel goed Fjordjes, dat het weer wat droger mag worden. Maar wat groeit het gras goed hier <3 Kunnen we wel weer gebruiken, na vorig jaar.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:37

Mijn vader is ruim 30 jaar loonwerker geweest. Ik kan mij tijden herinneren dat ik mijn vader weken niet zag doordeweeks. En op zondag stond hij als scheidsrechter op het voetbalveld. Wij gingen op de zondag altijd mee. In de vakanties zochten wij mijn vader altijd op als hij aan het werk was. Dan brachten wij hem warm eten. Mijn moeder was huismoeder en had weinig verplichtingen. Oppas was eigenlijk nooit nodig. Of onze buurvrouw lette even op. In de winter was mijn vader vrij veel thuis. Dan deed hij alles met ons. Wij gingen nooit in het hoogseizoen op vakantie. Gingen wel in het weekend vaak een dagje weg. Toen wij ouder waren gingen wij met mijn moeder op vakantie op een uur rijden, zodat mijn vader langs kon komen. Mijn vader heeft zich heel schuldig gevoeld. Wij wisten niet beter.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:40

Ik heb een relatie met een koeienboer (vleesvee).
Ik rij graag mee met de tractor over de velden en help ook met de koeien verzetten van weide en mais voeren.
Ik hoop zelf ook nog veel mee te kunnen helpen op de boerderij.

Maar ik heb geen probleem met zijn druk leven. Ik heb het zelf ook erg druk met een fulltime job dan nog parttime job en 4 paarden :) krijg wel vaak de vraag van vrienden en collega's hoe ik dat allemaal kan combineren :') zij zijn na 8u werken al moe. :+

Ik woon nog niet samen met hem. Maar hoop wel dat dat niet heel lang op zich gaat laten wachten. Ik voel me altijd zo fijn als ik bij hem ben. Een gevoel wat ik in vorige relaties niet had, ik kan tegen hem ook open zijn, wat ik bij m'n vorige relaties ook niet had.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 23:27

Ja, afwezige partner is onhandig soms. Die van mij is er 6 maanden per jaar helemaal niet. Dat wist ik van te voren, wat het precies inhield misschien niet. Maar de keuze was gemaakt en manlief is meer dan de moeite waard :D Ja, soms is het lastig, maar ben zelfredzaam genoeg en vermaken doe ik me ook wel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 00:50

fjordjes schreef:
Lees vooral veel ervaringen van partners die met een boer een relatie hebben. Maar nog niemand die in hetzelfde schuitje zit als ik met een loonwerker.
Nu het klote weer is merk ik goed dat hij op tijd thuis is en niet vroeg hoeft te beginnen, morgen staat ie in de werkplaats omdat het overal te nat is maar des te meer zorgen maakt ie zich dat straks als het een beetje goed weer is alles op 1 hoop komt en ze dag en nacht 7 dagen in de week moeten gaan werken.

Je leest vooral vergelijkbare dingen. Het maakt niet per se uit wat je partner doet. Veel van huis, wisselende werktijden, overwerken etc etc komt in heel veel beroepen voor.

En in feite heb jij een probleem met zijn niet 9-5 werk. Hij heeft ervoor gekozen en vindt het misschien wel heel leuk. Wil je dat hij voor jou iets anders gaat doen?
En waarom moet hij zoveel thuis zitten? Misschien gaat hij wel andere dingen doen als hij meer vrije tijd zou krijgen. Sporten en of hobby.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 05:59

Nou dan heb jij de openingspost niet goed gelezen want er staat nergens dat ik er een probleem mee heb want 'na bijna 14 jaar ben ik eraan gewend'. Ik vraag me alleen af hoe anderen ermee omgaan.
De meeste die reageren zijn met een boer/veehouder als relatie maar die zien elkaar nog regelmatig met het eten bijvoorbeeld, dat is nogal een verschil met dat ik hem helemaal niet zie.

Heb ook nergens gezegd dat hij thuis moet zitten of ander werk moet gaan doen.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:17

Maar het is ook hoe je er zelf in staat. Als ik weg ga 's avonds en vriend moet nog weer de stal in, dan neemt hij de babyfoon mee. Kinderen vertel ik dat ik weg ga en dat als er wat is ze gewoon schreeuwen, dan hoort papa je wel. Hij komt dan wel vaker de stal uit om ff te checken of alles goed gaat. Zo ga ik dus 1 avond in de week naar de sportschool en heb ik 2x training met het paard.

En een tip misschien voor iedereen! Er zijn zoveel goede ZZP'ers, wij hebben er 3 om ons heen die wij inschakelen voor vakanties of dagjes weg. Kost wat, maar vrije tijd en vakantie is een mens gewoon nodig. Weekje wintersport kost gewoon 1000,- extra voor inhuur van personeel, maar zo dubbel en dwars waard!

Mijn vader is vrachtwagenchauffeur, weet niet beter dan dat hij zondagavond vertrok en zaterdagmorgen weer terug was. Mijn moeder stond er echt altijd alleen voor....

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:25

Mijn schoonouders zijn vorig jaar voor het eerst sinds 20 jaar weer op vakantie geweest. Ze vonden het leuk, maar waren ook blij dat ze weer gewoon aan het werk konden _O-

In juni gaan ze weer weekje op vakantie, hebben ze gewoon weggestuurd. Ze zijn nu gezond en in staat om op vakantie te gaan.

Hoe we het later gaan oplossen met eventueel op vakantie gaan, geen idee. En anders maar niet, het is geen must voor ons.

Zolang we de huidige grupstal hebben, is iemand inhuren sowieso geen optie. Zitten nogal paar dames bij tussen met karakter en accepteren geen vreemde mensen aan hun lijf.

Vriend zie ik hier ook lang niet altijd met eten. Werkt ook gewoon 40 a 50 uur in de week plus 1.5 uur reistijd elke dag. Vaak komt ie kwart over 6 a half 7 de stal binnenvallen om verder te helpen.

Na het melken doen we altijd wel vaak samen de honden uitlaten, tenzij er nog werk op het land gebeuren moet.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:58

Ik kom veel over de vloer bij boeren en heb juist de ervaring tijdens gesprekken met de 'vrouwen van' dat ze zich heel goed redden en het fijn vinden.

Ik las hier echter ook twee verhalen die mij pijn doen om te lezen. Lieve dames: sterkte voor jullie en ik hoop echt, echt dat een oplossing te vinden is voor jullie probleem.
En ik zou zeggen: als manlief niets op wilt geven, dan zal er een deel van het inkomen naar oppas oid moeten gaan zodat jullie weet wat op pad kunnen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:00

Maar dat geld voor een zzp-er inhuren moet er wel zijn natuurlijk. Voor ons is dat de komende jaren in ieder geval echt niet mogelijk.

Marsie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:51

Mijn vriend en ik zijn 15 jaar samen. Toen we elkaar leerden kennen, werkte hij als loonwerker (inmiddels niet meer). Ja, hij was veel van huis en maakte veel werkweken van ongeveer 80 uur, in de winter was hij dan wel meer thuis. Ik zag het altijd wel als een voordeel, want het gaf mij alle ruimte om met de paarden bezig te zijn. Nu ik op die tijd terug kijk moet ik wel erkennen dat wij eigenlijk heel veel langs elkaar heen leefden. Hij werkte dan 6 dagen in de week en was de zondag vrij... maar dan lag hij die zondag wel bijna de hele dag te slapen om de slaap in te halen die hij doordeweeks niet kon pakken. Dus erg gezellig was het eigenlijk niet. Ik kon na verloop van tijd aan hem merken dat het vele werken en weinig slapen hem op begon te breken. Veel klagen en erg chagrijnig, dat was niet leuk. En ook het sociale leven miste hij. Vijf jaar geleden heeft hij dan ook de dappere stap genomen om te gaan solliciteren voor een andere baan. Momenteel werkt hij in een papierfabriek, doet onderhoud aan de machines. Normale werktijden in dagdienst en meer verdienen, wat wil je nog meer. Ik moet zeggen dat ik sindsdien er een 10x leukere vriend op nagehouden heb. Hij is weer vrolijk en vol energie. Als we willen kunnen we nu spontaan eens wat leuks doen, ook spreken we veel met vrienden af. Ik ben blij dat hij na meer dan 15 jaar loonwerk deze stap heeft durven nemen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:21

Verdient loonwerker zijn zo goed? Want ik ken wel advocaten die zulke weken draaien, maar die halen ook voordat ze partner worden al zo'n 10k per maand binnen.

@AnnoNiemand: waarom wilde jouw partner dan kinderen? Want zo te lezen wil hij niets voor ze aanpassen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:34

Dankje sunda!

fjordjes schreef:

Ja vind ik echt schokkend hoor dat die gasten 7 dagen per week dag en nacht werken en dan nog met zulke enorme voertuigen de openbare weg op gaan. Echt levensgevaarlijk. Hier rijden ze regelmatig de sloot in ed in de weilanden maar pff je moet er toch niet aan denken dat ze een fietser of een auto over het hoofd zien.
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 25-04-23 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt