Drukke baan combineren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat werkt voor jou het beste?

Avonden vrijhouden om niets te doen na werk om zo meer rust te hebben
53 (52%)
Weekenden (zoveel mogelijk) vrijhouden om op te laden voor nieuwe week
48 (47%)

Totaal aantal stemmen: 101

Zertab

Re: Drukke baan combineren

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:12

Ik doe beide. Ik probeer toch echt wel rond 20:30/21:00 op de bank te zitten met een kop thee, omdat ik rond 22:00 al naar bed ga.

Weekenden probeer ik ook niet overvol te plannen.
Ik weet van mijzelf dat ik deze rust nodig heb, anders begin ik al niet uitgerust aan de nieuwe werkweek.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:21

Ik werk 40 uur. Ik ben om 16.15 klaar en 16.45 thuis. Dan geef ik de katten eten en kleed mij om en ga een uur sporten. Dan ben ik rond 18.00 weer thuis. Dan koken. Dit op maandag, woensdag en vrijdag.

In het weekend sport ik niet.

Edit: ik doe voornamelijk krachttraining. En ik woon alleen.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op Vandaag, 11:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:26

Ik zou zeggen dat het ideale moment voor iedereen anders is en wat je anders in de avond of het weekend zou doen.
Persoonlijk zou ik een sport kiezen die je leuk vindt, zodat het ook als opladen voelt. En je het met plezier doet. Met tegenzin iets doen vreet altijd energie, wanneer het ook is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:29

Herfstblad schreef:
Schopje omhoog! Ik ben heel benieuwd naar de verdeling van anderen en dan voornamelijk mensen die alleen wonen. :D

Ik woon alleen en rijd gemiddeld 3/4x per week paard (2 dagen doordeweeks en 1 of 2 dagen in het weekend), wandel 7 dagen in de week 5x per dag met de hond.
Ik heb 1x per week training met de hond en oefen dan zelf ook dagelijks wat we leren ( gewoon een paar minuutjes wat oefeningen) en regelmatig spontaan door situaties buiten.

Daarnaast ben ik aan het onderzoeken welke sport mijn hond en ik leuk vinden om te gaan doen.

Ik werk 36 uur per week, waarvan 1x per week op kantoor.
Op de kantoordag doe ik s’avonds niet zoveel meer, behalve natuurlijk een goede wandeling met de hond.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:40

Ik werk 36. (4 om 5 dagen)
Ben vaak rond 5 uur/half 6 thuis.
Ik sport ook graag. Tussen de 4 a 5 keer per week. Normaliter maandag bodypump om 19u, woensdagavond zwemtraining 20u, vrijdag zelf trainen direct na het werk (ik fiets langs de sportschool) zaterdag zwemtraining 8u30 en zondag vaak nog zelf trainen.

Ik krijg do een nieuwe tatoeage en kan helaas 4 weken niet zwemmen. Dan ga ik sporten ipv zwemmen.

Ik vind wandelen heerlijk. Dus op vrije dagen vind ik het ook lekker om de natuur in te duiken voor een lange wandeling. Gun ik mezelf helaas te weinig echt tijd voor.

Ik heb ook een leuk (maar bewerkbaar) tuintje, waar ik nu het mooier weer wordt ook tijd voor wil maken. Huishouden natuurlijk. Ook vind ik het heerlijk om te lezen/knutselen. Maar ook weer iets met te weinig tijd.

Ik moet mijn huis nodig verfen/behangen. (Ook aan begonnen, nog steeds niet afgemaakt)

Soms zeggen moeders wel eens hoe kun jij het druk hebben? Je hebt niet eens kinderen.. maar toch heb ik geen lege dagen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:42

Beide. Avonden vrij en weekenden zoveel mogelijk vrij.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:49

Suzanne F. schreef:
Beide. Avonden vrij en weekenden zoveel mogelijk vrij.

Het idee lijkt mij ook heerlijk, maar eerlijk gezegd ben ik dan alleen maar aan het schollen op mijn telefoon en voel ik mij nog lomer dan wanneer ik het relatief druk heb. Of gewoon lekker bezig ben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:49

Ik ga dan een boek lezen, of in de tuin bezig.

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:53

Herfstblad schreef:
Ik werk 36. (4 om 5 dagen)
Ben vaak rond 5 uur/half 6 thuis.
Ik sport ook graag. Tussen de 4 a 5 keer per week. Normaliter maandag bodypump om 19u, woensdagavond zwemtraining 20u, vrijdag zelf trainen direct na het werk (ik fiets langs de sportschool) zaterdag zwemtraining 8u30 en zondag vaak nog zelf trainen.

Ik krijg do een nieuwe tatoeage en kan helaas 4 weken niet zwemmen. Dan ga ik sporten ipv zwemmen.

Ik vind wandelen heerlijk. Dus op vrije dagen vind ik het ook lekker om de natuur in te duiken voor een lange wandeling. Gun ik mezelf helaas te weinig echt tijd voor.

Ik heb ook een leuk (maar bewerkbaar) tuintje, waar ik nu het mooier weer wordt ook tijd voor wil maken. Huishouden natuurlijk. Ook vind ik het heerlijk om te lezen/knutselen. Maar ook weer iets met te weinig tijd.

Ik moet mijn huis nodig verfen/behangen. (Ook aan begonnen, nog steeds niet afgemaakt)

Soms zeggen moeders wel eens hoe kun jij het druk hebben? Je hebt niet eens kinderen.. maar toch heb ik geen lege dagen...

Ik had zonder kind ook geen lege dagen. En nu met kind kom ik uren te kort. Ik slaap gewoon minder. En 1 keer in de twee weken als zij bij haar vader is slaap ik in het weekend bij. Ik moet bezig zijn de hele dag anders ga ik mij snel vervelen.
Dit doe ik denk ik al sinds het mbo, nergens geen leeg moment, behalve wanneer ik ga slapen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:01

Ik werk 40 uur en reis ook veel voor werk.

Ik doe CrossFit & weightlifting 2 - 3 keer per week,

En hardlopen, wandelen en Rolskieen.

Voor mij is het key om vooruit te plannen, en ik kies heel bewust waar ik energie van krijg. Ik wandel rustig 30 km op een zaterdag in mijn eentje , maar daar laad ik echt van op.

Verder heb ik bijvoorbeeld wel heel bewust een huishoudster om daar tijd te besparen.

Ik heb meestal maar 1 avond Max in de week dat ik ‘niets’ doe, dwz alleen een boekje lees ofzo. Tv kijken doe ik niet.,

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:19

Mijn man sport 's ochtends voor werk (rond 05.00) en gaat rond 07.00 naar werk, dan is hij rond 18.30 weer thuis en wij doen 's avonds niks. Nooit. Toen we jonger waren gingen we nog wel eens uit, maar tegenwoordig niet meer. Als we thuis komen kijken we tv, lezen een boekje of doen (sporadisch) nog wat werk en dan gaan we normaal rond 21.00/21.15 naar bed. Mijn werksuren zijn flexibel dus ik sport en werk wanneer ik wil, maar nooit 's avonds.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:58

Ik woon ook alleen en werk tussen de 40 en 45 uur per week. Daarnaast ga ik 4x per week naar de paarden. 3x savonds en dan op zaterdag. Zondag probeer ik niet te vaak vol te plannen. Is soms wel wat druk maar zo wel goed vol te houden