foute kleur muurverf

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 17:26

Haha, kijken of ik via mijn telefoon direct foto's kan plaatsen, want ik kan de kabel niet vinden waar ik hem mee op de laptop kan aansluiten :+ . Ligt volgens mij nog op kantoor }:0

Diddykong

Re: foute kleur muurverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 17:32

Is het nu wel goed naar je zin?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 17:34

Afbeelding
Zo was de eerste blauwe kleur. Ben meteen gestopt. Was net een zwembad kleur, brrr.
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 08-04-23 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 17:38

Afbeelding
Daarna heel potje Zwarte kleurstof erbij in 10 liter verf, werd niet echt donkerder. Was nog steeds babykamer kleur.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 17:43

En toen bij keukenzaak een paar potten verf opgehaald, die ze zelf gebruikt hadden in hun zaak. Daar een kleur van gekozen en op de muur gesmeerd... Perfecte kleur. Ben er heel blij mee. Vervolgens vanmorgen naar verfzaak gereden waar die verf vandaan kwam, perfect advies gekregen om een kleur te kiezen voor de muur ertegenover. Die muur moet nog drogen, want daar is aan gestuct. Dat wordt dus wat voor volgende week. Heb lichtgrijs gekozen
Afbeelding ik heb het deurgat nog niet geverfd hier, dus dan kun je goed zien hoe fel blauw het was. Deze kleur is een stuk rustiger, en maakt het toch niet donker in de keuken. Maar dat komt ook omdat de keuken zelf wit is en we grote schuifpuien aan een kant hebben

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 18:27

Nu snap ik goed wat je bedoelt _O- Babyblauw :j
De nieuwe kleur is mooier!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 18:54

Gooi er anders gewoon een kleur beetje blauw bij? Even kijken op wat voor basis je huidige verf is en dan zelf wat blauw erbij gooien?

Oh zie nu je kleuren fotos. Mijn hemel wat een tandpasta kleur die eerste. Die tweede is beter :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 19:04

De uiteindelijke kleur ziet er bij mij op de PC als warmgrijs uit. Komt niet in de buurt van lavendelblauw.
En de eerdere foto zie ik als grijzig groen. Ook totaal niet lavendel, maar ook niet baby- of zwembadblauw.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 19:07

Waarom ga je er niet gewoon mee terug? Ze hebben mij bij de gamma ook een keer een verkeerde kleur meegegeven. Ik zag het meteen al, maar meneer wilde het niet geloven. Thuis met een roerstokje de verf die we al hadden op laten drogen en teruggegaan. Kreeg gewoon nieuwe, gebeurde wel vaker dat de machine iets verkeerd deed zeiden ze.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 19:33

die lichtblauwe kleur is inderdaad niet echt mooi.... de grijze kleur veel beter, staat wel mooi denk ik bij een witte keuken. En het is maar verf hè, je kunt er altijd nog een ander kleurtje overheen schilderen als je deze over een tijdje toch ook minder mooi vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:44

Ieuwww dat is babij/zwembadblauw.
je kan ook kleurstalen ter grootte van een A4 krijgen.
Heb je het kleurnummer toevallig?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 10:04

AnnoNiemand schreef:
Waarom ga je er niet gewoon mee terug? Ze hebben mij bij de gamma ook een keer een verkeerde kleur meegegeven. Ik zag het meteen al, maar meneer wilde het niet geloven. Thuis met een roerstokje de verf die we al hadden op laten drogen en teruggegaan. Kreeg gewoon nieuwe, gebeurde wel vaker dat de machine iets verkeerd deed zeiden ze.
Hè was niet de fout van de winkel. Mijn man wilde heel lichtblauw. Ik wilde lavendelblauw en we kwamen uit op een kleur die daartussen leek te zitten. Maar het kleurkaartje was ca. 5 x2 cm, dus best klein om goed te kunnen bepalen. En toen we thuis kwamen en de deksel van de emmer ging, zag ik al dat het wel heel fel lichtblauw uitzag. Maar goed, ik ben nu heel tevreden met de nieuwe kleur. Het is een beetje grijzige leem kleur. Weet niet goed hoe je de kleur moet beschrijven. Het is ook moeilijk om goed lijkende kleurenfoto' s te maken. Toen ik het doorstuurde naar mijn dochter, vroeg ze: is het bruin?? Maar nee, het zit tussen grijs en bruin in, leemkleur dus.